Gå til innhold

Er det mulig å få tynnere fingre med kirurgi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig tykke fingre.Dette er ett handikapp for meg.Er det mulig å feks fettsuge de tykke putene på fingrene.Er det noen her som har  fettsugd fingrene.Er det mulig i norge eller utlandet ? Tips til klinikk som utfører dette??

Anonymkode: 22707...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det får du tykkere fingre av. Mer muskler = tykkere.

Anonymkode: 7e932...db8

Når fett gjøres om til muskler, reduseres volumet. Muskler har høyere egenvekt enn fett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det får du tykkere fingre av. Mer muskler = tykkere.

ts, det går ikke an å punktslanke. Men om du holder på mye vann kan lavkarbo hjelpe. 

Anonymkode: 7e932...db8

Det finnes ikke en eneste muskel i fingrene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Når fett gjøres om til muskler, reduseres volumet. Muskler har høyere egenvekt enn fett.

Punktslanking = umulig. Jogging er en av de beste måtene å forbrenne fett, og endret kosthold er det mest effektive.  

3 minutter siden, Minya skrev:

Det finnes ikke en eneste muskel i fingrene.

 

Å faktisk,, da lærte jeg noe nytt. 

Anonymkode: 7e932...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Punktslanking = umulig. Jogging er en av de beste måtene å forbrenne fett, og endret kosthold er det mest effektive.  

Anonymkode: 7e932...db8

Jeg har vel tenkt at TS har uforholdsmessig tykke fingre i forhold til resten av kroppen. I så fall kan det muligens hjelpe å styrke muskulaturen der. Selv har jeg erfart at låromkretsen minket med trening av lårmuskulaturen, uten at jeg slanket meg.

Men om TS er feit, så er det klart at det er slanking som er tingen. Selv er jeg feit med tynne fingre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, T-Rex skrev:

:klo:

Jeg er ingen kløpper på anatomi, men om jeg har forstått denne artikkelen rett ligger musklene som styrer fingrene i håndflata/håndbaken og oppover i armen, ikke i selve fingrene. 

Anonymkode: d71d1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg har vel tenkt at TS har uforholdsmessig tykke fingre i forhold til resten av kroppen. I så fall kan det muligens hjelpe å styrke muskulaturen der. Selv har jeg erfart at låromkretsen minket med trening av lårmuskulaturen, uten at jeg slanket meg.

Men om TS er feit, så er det klart at det er slanking som er tingen. Selv er jeg feit med tynne fingre.

 

Men som noen har nevnt tidligere i tråden så har man ikke muskler i fingrene ;) Jeg spurte nemlig håndterapeuten min om det ikke gikk an å trene opp muskulaturen, men fikk til svar at det gikk ikke. Det var sener etc. som måtte strekkes osv. 

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Jeg er ikke noe spesielt feit men jeg har veldig tykke fingre.Har faktisk aldri sett noen med sånne type fingre før.Bare på de som veier kanskje 300 kilo.Det er ett handikap for meg.Jeg har gjemt fingrene hele livet.Og jeg er ikke så ung lenger heller 37 år.Rart det ikke er mulig med kirurgi å få de litt slankere.Har sånne fettputer på fingrene  som gjør at jeg ikke får på meg ringer en gang.

Anonymkode: 22707...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.12.2017 den 18.00, T-Rex skrev:

Jeg har vel tenkt at TS har uforholdsmessig tykke fingre i forhold til resten av kroppen. I så fall kan det muligens hjelpe å styrke muskulaturen der. Selv har jeg erfart at låromkretsen minket med trening av lårmuskulaturen, uten at jeg slanket meg.

Men om TS er feit, så er det klart at det er slanking som er tingen. Selv er jeg feit med tynne fingre.

 

Jo, men du har jo en lårmuskulatur å styrke. I fingrene finnes det, som Minya og andre sier, ingen muskler. Det vil si, man har teknisk sett disse bittebittesmå musklene som sitter innerst på hårsekker over hele kroppen, den muskelen som gir oss gåsehud, men det har ikke noe med fingrenes funksjon å gjøre.  

Vi har ingen muskler som har noe å gjøre med å bevege fingrene, gripe eller lignende. Det er sener som trekkes av muskler som sitter i håndflaten og underarmen. Litt pussig å tenke på, men bare å sjekke det opp selv om det virker litt for utrolig. Og det gjør at å skulle trene muskler i fingrene er umulig. For de finnes altså, selv om det kanskje høres rart ut, ikke.

TS: Det er nok dessverre svært lite man kan gjøre hvis vekten er normal, og jeg har aldri hørt om kirurgi som skal kunne gjøre noe med fingertykkelse. Men det kan jo alltids tenkes at væskeansamlingen i fingrene dine er uvanlig stor, og at man kan gjøre noe med dét. Det er i hvert fall i den enden jeg ville begynt hvis du har veldig tykke fingre og ikke aner hvorfor.

Anonymkode: 7e96a...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne undersøkt sånn fettfrysing? Mange gjør vel det til mage og lår. Du kunne sjekket om det gikk med fingrene?

Fingrene og hendene er for øvrig de stedene som holder mye væske, så å sørge for å ikke holde mye væske kan også hjelpe. Avhengig av hvorfor du mener fingrene er så tykke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.12.2017 den 17.44, Minya skrev:

Det finnes ikke en eneste muskel i fingrene.

 

Hvordan klarer du å røre på fingrene da?

Anonymkode: 4d1a3...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å røre på fingrene da?

Anonymkode: 4d1a3...a53

Du forteller hjernen din hva du vil gjøre med fingrene, strekke dem ut, bøye dem etc. Så overtar musklene i armen arbeidet med å strekke eller forkorte senene i fingrene. Dermed rører du på fingrene. 

Anonymkode: 220c3...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...