Gå til innhold

Renner dårlig ned i sluket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vannet har begynt å renne dårlig ned i sluket i dusjen hos meg. Jeg har prøvd å se om det er noe som tetter igjen men det virker ikke som det er noe, kanskje det er lenger inn i røret enn jeg kommer til. Hva skal jeg gjøre for å få fikset det? Leste at ikke alle rør tåler avløpsrens, men hvordan vet jeg om røret tåler det, og hva slags type rens er best? Finnes det noe type verktøy jeg kan bruke til å få fisket frem om det er noe i røret som tetter? 

Anonymkode: 893fa...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestilte rørlegger i et slikt tilfelle. Du kan skade rørene (og lage lekkasje) om du begynner å grave med redskaper i rørene.

Anonymkode: b6c7e...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke bruker plumbo på ukjente rør skal det da gå greit? Gå på jernvarehandelen eller Meny og kjøp noe som er skånsomt mot rørene.

 

Hell neddi, vent 15 minutter og hell på med kokende varmt vann! Det bør løse saken greit opp :)

Anonymkode: f61fa...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte rørlegger i et slikt tilfelle. Du kan skade rørene (og lage lekkasje) om du begynner å grave med redskaper i rørene.

Anonymkode: b6c7e...4d5

Jeg bor i studentbolig og huseier er veldig treig med å svare på sånne ting og også få noen til å komme og se. Så om det er noe jeg kan gjøre selv for å få det fikset fortere prøver jeg gjerne det.. Men jeg vil jo ikke ødelegge eller skade noe heller.

Anonymkode: 893fa...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke bruker plumbo på ukjente rør skal det da gå greit? Gå på jernvarehandelen eller Meny og kjøp noe som er skånsomt mot rørene.

 

Hell neddi, vent 15 minutter og hell på med kokende varmt vann! Det bør løse saken greit opp :)

Anonymkode: f61fa...1cf

Ja det var kanskje bare plumbo jeg hadde hørt kunne ødelegge rørene. Skal se hva jeg finner i butikkene. Ser at Jif har avløpsåpner som ikke skal skade rørene.

Anonymkode: 893fa...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv Mudin :) Får kjøpt iallefall på jernia og clas olshon. Den skal være skånsom mot de fleste rørtyper. 

Anonymkode: cabc3...361

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løft opp risten. Nedi der kan det ligge en slags bøtte du kan løfte ut, og oppi den er det utrolig mye ekle ting som samler seg, fett og hår

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mudin eller Jif er fint, men hvis dere har vaktmestertjeneste i studentboligen så ring han/henne? :)

Anonymkode: f61fa...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut vannlåsen å kjenn nedi der (med hansker, sluk er gørr) hvis du ikke har gjort det. 

Det er plumbo som er fyfy på rør, skal aldri brukes, rørleggere jeg kjenner hater det middelet. Jeg har brukt den jeg legger ved bilde av, den funker som bare det 

553AD3F5-5769-4094-B290-ABFFE3CC6E36-11238-0000094B06C31033.jpeg

Anonymkode: 10bea...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kvinneguide skrev:

Løft opp risten. Nedi der kan det ligge en slags bøtte du kan løfte ut, og oppi den er det utrolig mye ekle ting som samler seg, fett og hår

Det er ikke noen slags bøtte eller noe annet jeg kan ta ut der, det går bare rett til røret. 

Anonymkode: 893fa...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter sånn pumpe-sak, rød sugekopp med et skaft? Noen som vet hvor jeg får kjøpt det?

Anonymkode: 893fa...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter sånn pumpe-sak, rød sugekopp med et skaft? Noen som vet hvor jeg får kjøpt det?

Anonymkode: 893fa...1ee

Vakumpumpe, fås hos rørleggerbutikker, byggevaren osv.

Anonymkode: b9219...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp med vannlåsen, bort med guggen du finner der, og på plassmed vannlåsen. Pass på at det blir helt tett.

Anonymkode: 6a054...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opp med vannlåsen, bort med guggen du finner der, og på plassmed vannlåsen. Pass på at det blir helt tett.

Anonymkode: 6a054...49e

https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=0ahUKEwix-Me_94LYAhXqCpoKHbJHCqcQxa8BCCQwAA&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov

Anonymkode: 6a054...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager den linken ble bare helt feil.

Google vannlås sluk og se på videoer.

Anonymkode: 6a054...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro at Avløpsrens er løsning på en tett vannlås vitner om manglende boevne. Ikke rart rørleggerne tjener gode penger...

 

Anonymkode: 3ba0a...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Å tro at Avløpsrens er løsning på en tett vannlås vitner om manglende boevne. Ikke rart rørleggerne tjener gode penger...

 

Anonymkode: 3ba0a...daa

Og hvis ingen har fortalt en dette før en flytter for seg selv...?

Anonymkode: 74148...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...