Gå til innhold

Merinoull BUKSE til herre


desperate

Anbefalte innlegg

Jeg har selv to joggebukser i ull, henholdsvis fra Cubus og Days like this. De er myke og gode, og det er de joggebuksene jeg foretrekker om vinteren.

Og nå som det straks er jul vil jeg kjøpe noen til kjæresten, men jeg klarer ikke finne tilsvarende til menn? Longs/tights er det eneste jeg finner, og det er uaktuelt. Noen som har tips? Fysiske butikker i Bergen eller nettbutikker. Hjelp mottas med takk :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp for all del ikke Merinoull hvis du er glad i dyr. Sauene blir skåret opp i enden uten bedøvelse for å frembringe denne ullen :(

Anonymkode: c5147...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Merinoull kan komme fra sauer som har vært utsatt for mulesing. Mange australske ullprodusenter skjærer av to kjøttstykker på baken til lammene, uten bedøvelse. Australia er verdens største ullprodusent og det er fare for at merinoull som selges i Norge kommer fra sauer som er utsatt for dette smertefulle inngrepet. Velg klær fra butikker og merker som sier nei til mulesing!"

https://www.dyrevern.no/landbruk/sau_geit/merinoull_kan_vere_dyremishandling

Anonymkode: c5147...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææ 😐 Stryk merino-delen i innlegget... Det trekker jeg tilbake! Men finnes det andre ull-joggebukser til menn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp for all del ikke Merinoull hvis du er glad i dyr. Sauene blir skåret opp i enden uten bedøvelse for å frembringe denne ullen :(

Anonymkode: c5147...99d

Neeeei dette visste jeg ikke :( Har akkurat kjøpt joggebukse i merinoull fra Cubus, vet du noe om dem?

Anonymkode: c4d98...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp heller noe som er sydd av barn i slavearbeid. Mye bedre etisk enn mishandling av dyr. :sarkasme:

Anonymkode: 9092a...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp for all del ikke Merinoull hvis du er glad i dyr. Sauene blir skåret opp i enden uten bedøvelse for å frembringe denne ullen :(

Anonymkode: c5147...99d

 Hallo, dere, det finnes faktisk massevis av mulesingfri merinoull. 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

" Merinoull kan komme fra sauer som har vært utsatt for mulesing. Mange australske ullprodusenter skjærer av to kjøttstykker på baken til lammene, uten bedøvelse. Australia er verdens største ullprodusent og det er fare for at merinoull som selges i Norge kommer fra sauer som er utsatt for dette smertefulle inngrepet. Velg klær fra butikker og merker som sier nei til mulesing!"

https://www.dyrevern.no/landbruk/sau_geit/merinoull_kan_vere_dyremishandling

Anonymkode: c5147...99d

 

Anonymkode: d43d2...45e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...