Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Føler med deg ❤️

Jeg forstår at det er veldig lett å tenke at det kanskje kan være noe, og selv om det føles lenge, så er ikke 3 PP så fryktelig lenge :) Det er nok ikke det du vil høre, og jeg forstår det veldig godt! Jeg satt med akkurat de samme tankene selv de første 2PP før jeg ble gravid - og så plutselig satt det. Jeg var sååå langt i fra å bestille en time hos gyn bare for å sjekke, slik at jeg visste. Om du føler det behovet anbefaler jeg deg å gjøre det. Når jeg fikk sjekket meg etter SA'en følte jeg meg mye bedre :)

Jeg hang meg opp i statistikken; at det er rundt 25% sjanse for å bli gravid hver PP gitt at man har hatt sex på rett tid osvosv... Men etter SA'en begynte jeg å se mer inne på KG og innså at det ikke nødvendigvis er normalt å bli gravid innen 3 mnd. Normalen er vell opp til ett år? Jeg har vært veldig frustrert siden søskenbarnet mitt ble gravid på første forsøk etter pilleslutt, men så fikk jeg tenkt meg om og skjønte virkelig ikke hvorfor jeg sammenlignet oss to: vi har ikke samme foreldre, så vi har altså ikke de samme genetiske forutsetningene. Vi har ikke sex med samme mann, og de kan også ha ulike forutsetninger. Vi er ikke like gamle, osvosv. 

Det er ikke meningen å kuppe dagboken din, eller å virke negativ eller hva det måtte være. Og det er veldig vanskelig å tenke rasjonelt opp i det hele. Klart du er skuffet og oppgitt. Jeg skjønner at du kan føle deg "mindre kvinne". Alle mine kvinnelige kolleger har født et eller flere barn - jeg har gått rundt å følt at jeg ikke burde ha en jobb fordi jeg ikke klarer å bli gravid engang - men altså? Hvilken tankegang er dette da. Vi er å slemme mot oss selv når vi atter en gang blir møtt med kun én strek og mens ❤️

Ta vare på deg selv, spiren kommer ❤️Ha sex når du vil, spis hva du vil, drikk hva du vil. Tren, tilbring tid sammen med venner og familie, og vit at du blir gravid du også :)

Håper ikke dette innlegget blir misforstått helt...

Du skriver akkurat det jeg tenker, men ikke helt klarer å sette ord på. Håper at @Tyah tar det like godt som det er ment! ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, svakni skrev:

Klem til deg! Sikkert sunt å ta litt pause fra prøver-bobla, spesielt om det bare blir en negativ greie :hug:

Ja, enig, tror det blir bra for meg! Klem tilbake :hug:

10 timer siden, -Mala- skrev:

Jeg vil bare sende deg en god klem :klem:

 

Takk for det @-Mala-. Klem tilbake :hug:

10 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Føler med deg ❤️

Jeg forstår at det er veldig lett å tenke at det kanskje kan være noe, og selv om det føles lenge, så er ikke 3 PP så fryktelig lenge :) Det er nok ikke det du vil høre, og jeg forstår det veldig godt! Jeg satt med akkurat de samme tankene selv de første 2PP før jeg ble gravid - og så plutselig satt det. Jeg var sååå langt i fra å bestille en time hos gyn bare for å sjekke, slik at jeg visste. Om du føler det behovet anbefaler jeg deg å gjøre det. Når jeg fikk sjekket meg etter SA'en følte jeg meg mye bedre :)

Jeg hang meg opp i statistikken; at det er rundt 25% sjanse for å bli gravid hver PP gitt at man har hatt sex på rett tid osvosv... Men etter SA'en begynte jeg å se mer inne på KG og innså at det ikke nødvendigvis er normalt å bli gravid innen 3 mnd. Normalen er vell opp til ett år? Jeg har vært veldig frustrert siden søskenbarnet mitt ble gravid på første forsøk etter pilleslutt, men så fikk jeg tenkt meg om og skjønte virkelig ikke hvorfor jeg sammenlignet oss to: vi har ikke samme foreldre, så vi har altså ikke de samme genetiske forutsetningene. Vi har ikke sex med samme mann, og de kan også ha ulike forutsetninger. Vi er ikke like gamle, osvosv. 

Det er ikke meningen å kuppe dagboken din, eller å virke negativ eller hva det måtte være. Og det er veldig vanskelig å tenke rasjonelt opp i det hele. Klart du er skuffet og oppgitt. Jeg skjønner at du kan føle deg "mindre kvinne". Alle mine kvinnelige kolleger har født et eller flere barn - jeg har gått rundt å følt at jeg ikke burde ha en jobb fordi jeg ikke klarer å bli gravid engang - men altså? Hvilken tankegang er dette da. Vi er å slemme mot oss selv når vi atter en gang blir møtt med kun én strek og mens ❤️

Ta vare på deg selv, spiren kommer ❤️Ha sex når du vil, spis hva du vil, drikk hva du vil. Tren, tilbring tid sammen med venner og familie, og vit at du blir gravid du også :)

Håper ikke dette innlegget blir misforstått helt...

Absolutt ikke misforstått! ❤️ Synes det er godt å bli påminnet at det er vanlig at det tar tid å bli gravid, og at 3 PP ikke er så mange. Samtidig så føles det veldig lenge siden jeg var så innstilt på at det skulle gå fortere.. også føler jeg jo på at de rundt meg blir gravide så fort, og jeg har en tendens til å sammenligne meg med alle. Selv om jeg ikke burde det da vi har ulike forutsetninger som du sier 😊

Tusen takk for gode ord ❤️

10 timer siden, Anonym. skrev:

Jeg har sniki litt her, og sjekket ekstra de siste dagene. Jeg skjønner veldig godt skuffelsen, og ikke minst usikkerheten på om kroppen funker til det man ønsker skal skje aller mest i hele verden! Selv har jeg også prøvd siden desember, men en mens etter p-stav, og er det noe en virkelig ikke har makt over så er det dette. Jeg skjønner at du føler deg maktesløs🙁 Noen kropper trenger lengre tid på å komme seg etter prevensjon, men da skal tidlig 2019 bli tiden for baby!?

Kjekt når sniklesere melder seg 😊 Takk for gode ord! Håper det blir en 2019 baby på alle prøvere. Det er tungt å kjenne seg så skuffet og maktesløs, det gjør noe med en. Så i blant renner det over begeret og det har det gjort for meg, allerede.

10 timer siden, Aryamili skrev:

Jeg hadde virkelig håpet at det skulle klaffe på PP3 for dere :hjerte:

Det er så utrolig tungt å være prøver i perioder, det er så mange følelser og skuffelser.. Høres lurt ut å ta en liten pause fra testing og intens prøving. Jeg sender deg verdens største klem og håper du klarer å kose deg og få prøvingen litt på avstand. :klem:Plutselig sitter den! 

Ps: Jeg tror absolutt ikke er noe galt med deg, men det å gå til gynekolog hjalp meg veldig når tankene om at noe var galt dukket opp oftere og oftere. Nå var det jo noe galt med meg, men uvissheten var verst. Så hvis det kan hjelpe å få en bekreftelse på at alt ser ok ut, ville jeg gjort det. Hvis de finner noe som ikke helt stemmer, er det god hjelp å få, og jo før, jo bedre.

Klem tilbake :hug: Jeg er virkelig så glad på dine vegne. Leste gjennom hele dagboken din på lørdag med tårer i øynene, og håpet så sterkt på at du ville få to streker når du endelig testet. Ååå, det er så fantastisk ❤️ Gleder meg til å følge deg videre om du skal oppdatere oss videre i graviditeten. Selv om det kanskje blir litt stillere fra denne prøveren her en liten stund så skal jeg følge med 🙊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sullå skrev:

Du skriver akkurat det jeg tenker, men ikke helt klarer å sette ord på. Håper at @Tyah tar det like godt som det er ment! ❤

Det gjorde jeg absolutt! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tyah skrev:

Klem tilbake :hug: Jeg er virkelig så glad på dine vegne. Leste gjennom hele dagboken din på lørdag med tårer i øynene, og håpet så sterkt på at du ville få to streker når du endelig testet. Ååå, det er så fantastisk ❤️ Gleder meg til å følge deg videre om du skal oppdatere oss videre i graviditeten. Selv om det kanskje blir litt stillere fra denne prøveren her en liten stund så skal jeg følge med 🙊

 

Du er jo bare god, virkelig :hjerte: Som kan glede deg på andres vegne midt i din egen skuffelse. Din utvalgte er heldig!

Så hyggelig at du tok deg tiden til å lese hele dagboka, gjennom tårer og nedturer. Det setter jeg utrolig pris på. Jeg følger med her, når du måtte være klar for å oppdatere oss igjen.:hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aryamili skrev:

Du er jo bare god, virkelig :hjerte: Som kan glede deg på andres vegne midt i din egen skuffelse. Din utvalgte er heldig!

Så hyggelig at du tok deg tiden til å lese hele dagboka, gjennom tårer og nedturer. Det setter jeg utrolig pris på. Jeg følger med her, når du måtte være klar for å oppdatere oss igjen.:hjerte: 

Så fint sagt ❤️ Han er kanskje en smule heldig 😏 Men det er jeg også! 

Jeg skal oppdatere her. Men ikke like ofte som jeg har gjort 😅 Og null testing med mindre TR ikke dukker opp. Så bra du vil følge med videre ❤️

Klarer ikke helt å la vær å oppdatere her. Jeg har IKM i dag. Ingen mensen. Merkelig.. den har alltid kommet på dagen. Kanskje den kommer i løpet av kvelden 🤔

Er det vanlig at mensen er sen om man har hatt kjemisk? Fikk jo svaaak positive den 15.03, som enten kan ha vært kjemisk eller falsk positive siden de lå for lenge.

Vil i det minste at syklusen skal være regelmessig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tyah said:

Så fint sagt ❤️ Han er kanskje en smule heldig 😏 Men det er jeg også! 

Jeg skal oppdatere her. Men ikke like ofte som jeg har gjort 😅 Og null testing med mindre TR ikke dukker opp. Så bra du vil følge med videre ❤️

Klarer ikke helt å la vær å oppdatere her. Jeg har IKM i dag. Ingen mensen. Merkelig.. den har alltid kommet på dagen. Kanskje den kommer i løpet av kvelden 🤔

Er det vanlig at mensen er sen om man har hatt kjemisk? Fikk jo svaaak positive den 15.03, som enten kan ha vært kjemisk eller falsk positive siden de lå for lenge.

Vil i det minste at syklusen skal være regelmessig 😅 

Det kan være mulig at mensen er sent om du har hatt kjemisk. OM du har hatt kjemisk er vanskelig å si, og det får du nok ikke vite, så det er bare en spekulasjon selv om det er fullt mulig. 

La oss nå anta at du hadde kjemisk graviditet (og jeg tviler sterkt på at du fikk falsk positiv, det skjer sjendent uansett), så ville jeg sett på det som noe positivt. Jeg hadde TO kjemiske på rad før denne graviditeten, og testene mine var også veldig svake. Den ene dagen var steken der, den andre var den negativ osv osv. Veldig irriterende. 

Jeg har lest et sted at etter kjemisk er man mer fruktbar, og i mitt tilfelle kan det være at det stemte. Ikke gi opp håpet, hvis du føler for å teste, gjør det. Jeg kjenner igjen til de følelsene du beskriver og ønsket om å ta det med ro - jeg tenkte det samme, men når neste pp var i gang begynte jeg å teste 7dpo (jada...ingen kommentar) og det bare fortsatte. Jeg var nysgjerrig, jeg ville vite og ikke minst, jeg ville være et steg foran en eventuell skuffelse i form av HEKSA. 

Gjør det DU føler deg komfortabel med, og ikke føl deg mindre kvinnelig. Jeg følte det samme, og per dags dato syns jeg det er veldig leit at jeg tenkte som jeg gjorde. Du er en flott og ikke minst fruktbar kvinne som kan og kommer til å bli gravid i nærmeste fremtid, og du trenger virkelig ikke å gå ned i kjelleren nå. 

Husk at hvordan du føler deg og tenker om deg selv har mye å si, og det er ikke bare kroppen som er viktig her, men også dine følelser, velvære osv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til :) 

Og ps: jeg kjenner flere som har blitt gravid rett etter de har ''gitt opp'' prøvingen 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Det kan være mulig at mensen er sent om du har hatt kjemisk. OM du har hatt kjemisk er vanskelig å si, og det får du nok ikke vite, så det er bare en spekulasjon selv om det er fullt mulig. 

La oss nå anta at du hadde kjemisk graviditet (og jeg tviler sterkt på at du fikk falsk positiv, det skjer sjendent uansett), så ville jeg sett på det som noe positivt. Jeg hadde TO kjemiske på rad før denne graviditeten, og testene mine var også veldig svake. Den ene dagen var steken der, den andre var den negativ osv osv. Veldig irriterende. 

Jeg har lest et sted at etter kjemisk er man mer fruktbar, og i mitt tilfelle kan det være at det stemte. Ikke gi opp håpet, hvis du føler for å teste, gjør det. Jeg kjenner igjen til de følelsene du beskriver og ønsket om å ta det med ro - jeg tenkte det samme, men når neste pp var i gang begynte jeg å teste 7dpo (jada...ingen kommentar) og det bare fortsatte. Jeg var nysgjerrig, jeg ville vite og ikke minst, jeg ville være et steg foran en eventuell skuffelse i form av HEKSA. 

Gjør det DU føler deg komfortabel med, og ikke føl deg mindre kvinnelig. Jeg følte det samme, og per dags dato syns jeg det er veldig leit at jeg tenkte som jeg gjorde. Du er en flott og ikke minst fruktbar kvinne som kan og kommer til å bli gravid i nærmeste fremtid, og du trenger virkelig ikke å gå ned i kjelleren nå. 

Husk at hvordan du føler deg og tenker om deg selv har mye å si, og det er ikke bare kroppen som er viktig her, men også dine følelser, velvære osv. 

 

 

Så gode ord! Tusen takk @Gakkepus ❤️ Jeg skal ikke gi opp, og ikke gå i kjelleren. Jeg synes jo fremdeles prøvetiden er veldig spennende. Men jeg har tatt de negative testene veldig tungt, spesielt etter de positive... Men jeg skal prøve å kose meg mer med prøvetiden nå, jeg får den jo aldri tilbake 😊

Har mine tvil på at det var falsk positiv. Da ingen andre har vist strek etter fristen. Som du sier, får jeg ikke svar på om det var kjemisk. Men om det var det, så kan det være en god ting. 

2 timer siden, boblevann skrev:

Lykke til :) 

Og ps: jeg kjenner flere som har blitt gravid rett etter de har ''gitt opp'' prøvingen 🙊

Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR har ikke kommet enda. Har svake murringer i magen som kommer og går. Jeg er også alvorlig trøtt.. Lagt meg kl 21.00 to kvelder på rad og så vidt kommet meg opp av sengen kl. 07.15 når vekkerklokken ringer. Våkner om natten for å tisse. 

Det er vell ingen vits å teste? Fikk jo negativ test en dag før IKM. Har ingen tester liggende. Tenker jeg venter til lørdag værtfall, selv om jeg vil ha svar nå på om mensen er forsinket (som er aller mest sannsynlig) eller om jeg er gravid (som er lite sannsynlig, men selvsagt har man ett lite håp). Tenker det hadde vært OK å fått det avklart snarest slik at håpet kan forsvinne 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ, som forventet. Da er det bare å prøve å være tålmodig og vente på TR 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet... det er det lite av her! Ingen TR og jeg er på syklusdag 36 😢 2 dager over IKM. Aldri gått over tiden før, så dette er veldig kjipt 🤦🏽‍♀️

Jeg har litt forskjellige hypoteser:

1. Jeg hadde jo masse eggløsningsslim som jeg nevnte her i perioden 15.03 -17.03. Så jeg kan ha hatt sen eggløsning. Da vil i såfall ny IKM være 01.04. 

2. Jeg har hatt kjemisk og TR er derfor sen

3. Syklusen min er helt på trynet. 

Tar ny test 01.04 om ikke TR har dukket opp! 😊

Endret av Tyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har gode hypoteser! Stemmer litt på nummer 1. Da kan det fortsatt bety baby :danse:

Spennende å følge med, selv om jeg forstår at du blir utslitt av det hele! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusdag 38, 4 dager over IKM. Ingen tegn til TR enda. Kjenner jeg er veldig lei og utålmodig nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari kjedelig. Håper tr melder seg snart så dere kan begynne med pp4❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle medfølelse!:klem: Lange sykluser inn i mellom prøvingen er noe skikkelig dritt! Håper TR dukker opp snart :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syklusdag 39. Ingen TR. Bare mensmurringer og stikninger nederst i magen. Føler meg så gravid.

Har noen av dere prøvd RFSU tidlig før? Jeg fikk det jeg trodde var positivt resultat etter 5 min. Står at man skal lese den av etter 5 min. 

Etter 5 min så den slik ut:

731EC6F9-A5CD-437E-8AD7-23AB6C2DBDD3.thumb.jpeg.64e83b76f7b5177eeb0f8a5e6f3a7edc.jpeg

Etter 6 min:

668D8318-C862-467D-9871-53E83180B0F2.thumb.jpeg.0ffa64eebba8adfd653744046cfe82d6.jpeg

Streken forsvant etter 10 min..

😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men etter 10 min så den slik ut: A1AA5950-CA59-4F37-8569-915F3C6D6AE9.thumb.jpeg.e4f709af0ca33c9af263e89c0e2308c0.jpeg

Kan skiiiiimte litt men ikke mye strek. Vet ikke hva dette skal bety. Hater tester som gjør meg mer forvirret 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skal jo ikke lese av etter 10 min. Lettere sagt enn gjort, i know :fnise: Ta en ny i morgen tidlig, om du har fler? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...