Gå til innhold

Opplever dere ofte at legen er forsinket?


Freesia97

Anbefalte innlegg

Nei, vente sjelden mer enn fem min. Og ts du vet ikke hvem som har time først og sist, du har faktisk ingen oversikt over de andre pasientene, selv om du i likhet med mange tror du vet alt. 

Anonymkode: 54718...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som at det er en selvfølge å måtte vente en halv arbeidsdag. 
Både hos fastlege og sykehus. Spesialister med mindre kontor derimot. De kan å holde avtaler.  

Jeg har vært hos leger på både mindre kontor, store region sykehus og hos fastlegen. Er til noen minst 5 ganger i året og opp til rundt 10. Har gått hos div leger og spesialister siden fødsel. Så jeg har nærmest vokst opp på venterommet. Jeg har aldri, aldri kommet inn til riktig tid hos andre enn spesialister på mindre kontor. Det er svært sjeldent at jeg kommer inn innen 1 time på overtid hos de på sykehus og fastlege. Var hos en spesialist på sykehuset i forrige uke, ventet i over 2 timer på overtid. Ikke noe nytt det. Er så ille at jeg orker ikke å krangle til meg den "vent x for lenge og få timen gratis". For de blir så sure, for de er jo alltid forsinket. 

Anonymkode: 9817d...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alltid, men oftest ikke mer enn et kvarter eller deromkring.

Anonymkode: cb74c...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, alltid/som regel på legesenteret jeg bruker. Det er slik at når en kommer så spør jeg i luka hvor langt på etterskudd han er i dag....sist var det vel tre kvarter. Gangen før var det over en time, men da slapp jeg heldigvis å betale. Så ikke noe farlig å være forsinka til legetimen her i alle fall...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vente sjelden mer enn fem min. Og ts du vet ikke hvem som har time først og sist, du har faktisk ingen oversikt over de andre pasientene, selv om du i likhet med mange tror du vet alt. 

Anonymkode: 54718...03d

Hvis du har lest nøye gjennom det jeg skrev har du sikkert sett at det står: "JEG TROR at jeg har time før dem". Jeg har ikke skrevet  " jeg vet at jeg har time før dem"😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter alltid og er absolutt verdt det, har en super lege som tar seg tid når det trengs. Eneste jeg skulle ønske var at de hadde et slags kølappsystem, så man visste om det var 1 eller 5 foran i køen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar angående det at de fleste opplever mer ventetid hos fastlegen enn hos spesialist på sykehus: Fastlegen jobber i det vi kaller førstelinje, altså er det han som er den første legen man går til med et problem. Dette gjør at det er vanskeligere for ham å planlegge hvor lang tid han trenger per pasient kun på de opplysningene pasienten selv har oppgitt på telefon. Spesialisten på sykehuset jobber i andrelinjetjenesten, og hver gang han tar imot en pasient er pasienten allerede vurdert av en annen lege først (gjerne fastlegen), så han har en mye mer presis (medisinsk sett) forkunnskap om hva pasientens problem er, og kan dermed planlegge tiden mye enklere.

Anonymkode: 78502...fe0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske de kunne sende en sms hvis legen er over 30 minutter forsinket. Det hadde spart arbeidsgiver for tapte penger, og meg for mye frustrasjon.

Tenk dere hvor mange som kunne ha arbeidet bort i mot en time lenger hver eneste gang de skal til lege.

Anonymkode: 1c4f8...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bruker min vanlige fastlege hender det at jeg må vente opptil 30 min. En del ganger går jeg heller til Volvat så jeg slipper å sitte og blomstre opp til taket :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For kanskje et halvt år siden var jeg mye hos legen en periode pga behandling av noe betennelse-greier jeg hadde. Hver gang jeg kom, måtte jeg vente rundt en time! 

Vet at noen fikk gå inn før meg. Første gangen jeg ventet lenge, sa legen at det var pga noe akutt hos en annen pasient. Jeg forstår jo det da. De har jo fryktelig mye å gjøre. Jeg fikk time hos legen en dag selv om det var etter arbeidstid for henne. Fikk først beskjed fra hu dama i resepsjonen at jeg ikke fikk time det tidspunktet jeg ønsket. Men så ringte legen meg opp igjen senere og sa at jeg selvfølgelig skulle få time da, selv om hun egentlig ikke skulle være på jobb da. Jeg vet at hun gjør en god jobb, og gjør mye for pasientene sine. Så det gjør ikke meg noe å vente en stund når hun gir meg ekstra service sånn:)

Anonymkode: 7fb2b...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige fastlege var alltid en til halvannen time forsinket, og noen dager tre timer forsinket. Det var så irriterende å ha time klokken 08:30, men sitte på venterommet til klokken 09:30 og først da kom legen på jobb. Opplevde også flere ganger å ha time om ettermiddagen, men at legen bare dro hjem uten å si fra. Og når man endelig slapp inn fikk man beskjed om å skynde seg. 

Anonymkode: bc5df...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle fastlege var alltid ca 1,5 time forsinket. Det var bare å rydde hele dagen for å si det slik. Det vil si, bortsett fra den ENE gangen jeg havnet midt i en ulykke og ble 15min forsinket fordi at veien var stengt (var ikke mulig å kjøre rundt), DEN DAGEN var legen på tiden 🙄

Jeg byttet til slutt fastlege for jeg orket ikke det der. Min nåværende lege er stort sett alltid på tiden. Er det 10min ventetid er det lenge. Jeg har opplevd en gang å måtte vente 30min, da hadde det oppstått noe akutt og det er så klart helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri ventet et minutt over tiden med min nåværende fastlege, men nå er han veldig kjapp også, da. Føles litt som han sitter der med stoppeklokke. Har aldri hatt stort behov for å brette ut om livet mitt til han så for meg gjør det ikke noe at han er veldig rask med å sende meg på laben for å ta blodprøver og evt. henvise meg videre, men kan tenke meg det er litt trassig for enkelte andre. 

Anonymkode: 87ce2...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja på stovner er de allltid minst 20 min forsinka.

Anonymkode: 75453...628

Jeg har også lege på Stovner og opplever alltid at de er ca 15 minutter forsinket, men opplever at det er verdt å vente på. Føler aldri at legen min stresser og tar seg alltid den tiden jeg trenger.

Anonymkode: bd3f0...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...