Gå til innhold

TV2s hemningsløse dekning av Trump.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag lanserer et ukjen filmslskap i USA en film om påstått sex trakasserier og upassende oppførsel av Trump.

TV2 har hatt direkte sending fra pressekonferansen i dag og bred dekning på nyhetene, rundt kl 17,00 har kanalen brukte 30-40 minutter om dette.

http://www.tv2.no/nyheter/9547778/

De som er litt merkelig er at ingen av de store britiske eller amerkanske kanalene har brukt mye tid på dette. Sky news nevnte dette i 10 sekunder i går. BBC, og Euronews har ikke nevnt dette. CNN har kanskje brukte et minutt eller to, og for ¨å være litt balanserte sier kanalen at dette er påstander i en film av et ukjent film selskap.

men derimot norske TV2 går helt amokk. Skulle gjerne likt å vist hvordan TV2 har utviklet seg fra å være en nyhetskanal, til en aktivist kanal. Blir morsomt å se på NRK i kveld, regner med at de også prøver å lage noe ut av dette.

Anonymkode: 21c9c...024

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo allerede allment kjent at Trump er en sjåvinist og trakassør av høyeste rang. Det finnes jo opptak av at han skryter av å være seksualforbryter. Også voldtektsmann ifølge rettspapirene fra skilsmissen med ekskona.

Jeg ser sjelden på TV, og aldri på TV2, men hvis det du sier stemmer, så er jeg enig i at det er tullete å bruke så mye tid på dette. Bruk heller tiden på ordentlig journalistikk om ting som påvirker mennesker i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Nicathv said:

Det er jo allerede allment kjent at Trump er en sjåvinist og trakassør av høyeste rang. Det finnes jo opptak av at han skryter av å være seksualforbryter. Også voldtektsmann ifølge rettspapirene fra skilsmissen med ekskona.

Jeg ser sjelden på TV, og aldri på TV2, men hvis det du sier stemmer, så er jeg enig i at det er tullete å bruke så mye tid på dette. Bruk heller tiden på ordentlig journalistikk om ting som påvirker mennesker i Norge.

Hvor er det han skryter av å være seksualforbryter? For hvis du prøver å sikte til det ene lydopptaker der han sier "kvinner lar deg få lov til å ta de mellom beina" så er det ikke det samme som å si "jeg har tatt kvinner mellom beina". Så jeg vil gjerne ha kilden din til den løgnen her takk.

Anonymkode: 881e3...8cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det han skryter av å være seksualforbryter? For hvis du prøver å sikte til det ene lydopptaker der han sier "kvinner lar deg få lov til å ta de mellom beina" så er det ikke det samme som å si "jeg har tatt kvinner mellom beina". Så jeg vil gjerne ha kilden din til den løgnen her takk.

Anonymkode: 881e3...8cb

Seriøst? "Jeg spør ikke engang, jeg bare tar tak i fitta deres"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Så lenge de faktisk rapporterer fakta (og om Trump foreligger det så mye fakta at man ikke akkurat trenger å dikte opp noe) så gjør jo ikke kanalen noe galt. De er jo ikke en aktivistisk kanal om de rapporterer om fakta, uansett hvor lite tid du synes at de skal bruke på en sak. Faktisk er vel du omtrent like ille som det du anklager denne TV-kanalen for, fordi du mener tydeligvis at subjektiv sensur, eller korrigering av pressefriheten, er helt OK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 TV 2 har jo tydeligvis fullstendig "hang-ups" når det gelder USA og Trumpen. 

 Nyheter fra Norden, Russland eller andre europeiske land får vel ikke så mye oppmerksomhet fra TV 2. 

Anonymkode: dad11...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Nicathv said:

Seriøst? "Jeg spør ikke engang, jeg bare tar tak i fitta deres"

Som sagt, vis hvor Trump har sagt det der, for det der er direkte løgn.

Anonymkode: 881e3...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Overrasket skrev:

Så lenge de faktisk rapporterer fakta (og om Trump foreligger det så mye fakta at man ikke akkurat trenger å dikte opp noe) så gjør jo ikke kanalen noe galt. De er jo ikke en aktivistisk kanal om de rapporterer om fakta, uansett hvor lite tid du synes at de skal bruke på en sak. Faktisk er vel du omtrent like ille som det du anklager denne TV-kanalen for, fordi du mener tydeligvis at subjektiv sensur, eller korrigering av pressefriheten, er helt OK. 

Problemet er vel kanskje at (selv i følge CNN, som hater Trump), at dette er påstander. Om det har skjedd eller ikke vil vi trolig aldri få vite, men det tyder kanskje på at selv CNN skjønner at man kan ikke gi alle former for påstander mot en person full dekning. Det er en side av en sak.

Det er mye å ta tak i når det gjelder Trump, men de er så ivrige at om nå noen hevder seg krenket får de full sende tid. På sikt svekker de sin egen tillit.

Anonymkode: 21c9c...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, vis hvor Trump har sagt det der, for det der er direkte løgn.

Anonymkode: 881e3...8cb

Ok, her er sitat med kilde:

https://mobile.nytimes.com/2016/10/08/us/donald-trump-tape-transcript.html

"Trump: You know, I’m automatically attracted to beautiful — I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.

Billy Bush: Whatever you want.

Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nicathv skrev:

Seriøst? "Jeg spør ikke engang, jeg bare tar tak i fitta deres"

Det er slikt språkbruk menn bruker når vi snakker oss imellom.

Anonymkode: 2b6ed...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er slikt språkbruk menn bruker når vi snakker oss imellom.

Anonymkode: 2b6ed...d6f

Jeg tviler ikke på at noen menn snakker slik. Det er ofte de samme som har tvilsomme holdninger ellers også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din subjektive oppfatning fra gårsdagen er kanskje ikke den beste kilden i verden. Jeg sto akkurat på badet og fjernet sminken og pusset tennene og satt på en klesvask og alt det der, og BBC - som du hevder ikke har nevnt dette - snakket om akkurat dette under hele seansen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump er en jævla nisse, det er jo putetv hver gang han åpner kjeften (har man hørt en politiker med dårligere ordforråd? Alt er very very good og very bad, helt latterlig), og for ikke å snakke om Twitterkontoen. 

Klart media skriver om det, underholdning er jo det de er mest opptatt av, og Donald leverer hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Nicathv skrev:

Jeg tviler ikke på at noen menn snakker slik. Det er ofte de samme som har tvilsomme holdninger ellers også.

Hvilken fantasiverden lever du i ? Det er sånn vi menn snakker om kvinner på. Uansett hvilket holdninger man har.

Anonymkode: 2b6ed...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er slikt språkbruk menn bruker når vi snakker oss imellom.

Anonymkode: 2b6ed...d6f

Vennligst ikke bland meg og andre menn inn i akkurat det der. Vi kan spøke om jævlig mye, men vi har ikke et så forvaklet kvinnesyn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

Vennligst ikke bland meg og andre menn inn i akkurat det der. Vi kan spøke om jævlig mye, men vi har ikke et så forvaklet kvinnesyn.

Jeg vet ikke i hva slags miljø du vanker i, Men det er vanlig blant menn uansett alder og snakke på en brutal måte uten at vi nødvendigvis mener det, Its a man`s world.

Anonymkode: 2b6ed...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke i hva slags miljø du vanker i, Men det er vanlig blant menn uansett alder og snakke på en brutal måte uten at vi nødvendigvis mener det, Its a man`s world.

Anonymkode: 2b6ed...d6f

Selvfølgelig, men vi kødder med ting, med en tydelig køddene tone. Vi nedverdiger ikke kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Nicathv said:

Seriøst? "Jeg spør ikke engang, jeg bare tar tak i fitta deres"

Det er ikke det han sa, og jeg forsvarer ikke det han faktisk sa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 20.39, Nicathv skrev:

Det er jo allerede allment kjent at Trump er en sjåvinist og trakassør av høyeste rang. 

Nei, NÅ holder det! Det er USAs president du snakker om!

Anonymkode: c4892...23a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Nicathv said:

Ok, her er sitat med kilde:

https://mobile.nytimes.com/2016/10/08/us/donald-trump-tape-transcript.html

"Trump: You know, I’m automatically attracted to beautiful — I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.

Billy Bush: Whatever you want.

Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything."

Flott, takk for at du selv var oppegående nok til å bevise at det du selv sa var løgn :)

For i ditt sitat sa han "Jeg spør ikke engang, jeg bare tar tak i fitta deres", mens det han her sier er at jenter lar deg bare "ta tak i fitta deres" så lenge du er en stjerne.

Anonymkode: 881e3...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...