Gå til innhold

Flere som sliter mentalt nå i jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av 30 årene, ingen gjenlevende foreldre, bror bor i utlandet, jeg er skilt, har barn 50%, en krevende jobb og få gode venner. Har i tillegg opplevd mye traumer ift barndom og oppvekst.

Jeg må si jeg sliter rundt juletider jeg altså. Gleder meg sinnsykt til 1/1-18 og et nytt og bedre år kan begynne! Fler der ute?

Anonymkode: 2f0f5...138

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg også. Depresjonen er ekstra sterk i jula. Kunne gjerne hoppa over hele desember, men også gjerne oktober og november når julevarene begynner å fylle butikkene. Da innser jeg at "snart er det jul".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lik deg, trådstarter. Desember er den tyngste måneden i året. Alle skal være så forventningsfulle, glade, flinke, aktive og alle andre ting som i sum blir altfor mye av det gode. Jeg skulle gjerne ha stukket til fjells før juletingene selges i butikkene og kommet ned når snøen begynner å tine i lavlandet. Ser veldig frem til januar. 

Anonymkode: 71ecc...f04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes denne tida er tung. Har unger som har blitt voksne, er skilt og har ingen venner. Har i tillegg kroniske sykdommer som gjør at jeg ikke kan jobbe. Man skal liksom kose seg så innmari med familien og alle vennene sine nå. 

Anonymkode: 08719...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir også litt frynsete i kantene av julen. Mange tanker går til dem som ikke er her lenger. Føler meg ensom selv om jeg ikke er det. 

Anonymkode: 4c365...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Føler det slik jeg også. Desember er en veldig vanskelig måned. Teller ned dagene til Januar. ❤️

Anonymkode: 81893...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det mørkeste tiden på året, og i tillegg pepres vi fra alle kanter hvor lykkelig og vellykket alle andre er. Så ja, julen er den verste tiden på året. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i midten av 30 årene, ingen gjenlevende foreldre, bror bor i utlandet, jeg er skilt, har barn 50%, en krevende jobb og få gode venner. Har i tillegg opplevd mye traumer ift barndom og oppvekst.

Jeg må si jeg sliter rundt juletider jeg altså. Gleder meg sinnsykt til 1/1-18 og et nytt og bedre år kan begynne! Fler der ute?

Anonymkode: 2f0f5...138

Jeg sliter bestandig jeg ...

Anonymkode: ae206...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får på en måte angst i desember. Og spesielt 1.januar for da er skolen rett rundt hjørnet. 

Anonymkode: 3740e...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med all julereklamen på de kommersielle mediekanalene, men det var kanskje ikke slik ts tenkte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt, jeg også. Pynter og ordner kun for ungene(er alene). Hater hele julen. Prøver å holde masken. Jobber i helsevesentet- og det er utrolig mange andre som har det som oss! Julen er en tøff tid for veldig mange

Anonymkode: 971a4...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Vant til at det kun er meg og mamma i julen siden barndommen. Er fint å ha henne, men misunner litt de med søsken og to foreldre ekstra mye nå i juletider. Er vel en påminnelse om det som kunne ha vært.

Blir ekstra stresset av å være i byen nå i juletider også da det er ekstra mye folk og jeg virkelig kan føle på kjøpepresset. Utenom julematen gleder jeg meg ikke så veldig til julen og ser egentlig mer fram til nyttårsaften med venner.

Anonymkode: 4a465...8ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter hele tiden føler jeg, men klart, nå når det er jul så minnes jeg jo enda mer på hvordan ting er. Alt jeg ikke kan endre på, alt jeg står ovenfor. På samme tid så vet jeg at januar blir en veldig hard måned. Jeg vet ikke hvordan jeg vil takle det, men jeg må det jo bare på et vis. 

- Ensomheten er dog konstant. Uansett om jeg er hjemme hos meg selv, innlagt på sykehus, sammen med gode venner eller familie. Jeg føler meg tom og alene fra jeg våkner til jeg legger meg. slik er det bare. Vet ikke om årstidene påvirker akkurat den følelsen så mye. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...