Gå til innhold

Hvordan slutte å bli irritert for alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja?? Hvordan? Jeg blir forbannet for alt. Alle lyder, bevegelser osv. Blir irritert av at folk prater, av måten de prater på, hva de sier, ALT. Har alltid vært sånn, og føler det klikker for meg snart. Har naboer som dunker i taket over hodet mitt konstant, får jo faen aldri fred. (Har prøvd å ta ferie, men er like irritert da). Kan jeg ha en hjerneskade? Noen som har det på samme måte? Hjelp?!

Anonymkode: 1b0c1...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir hvordan man tenker, tenker jeg. Om man vil eller ikke så "snakker" man til seg selv, og er den "samtalen" negativ, så blir man negativ. Så da må man bevisst forsøke å tenke mer positiv. Bevisst "si" positive ting til seg selv, til man klarer å snu tankegangen. Og jo, det er mulig! En "dum" men virkningsfull metode er å si noe positivt til seg selv i speilet hver morgen, eller å nevne 5 ting man er takknemlig for når man kjenner at negative tanker strømmer på. Men selvfølgelig, man må ha et oppriktig ønske om å snu tankegangen. Uten det er det ingenting som endrer seg. Noen mennesker finner "meningen med livet" i å kritisere alt og alle, og å irritere seg over mest mulig. Det blir den de er, og de ønsker ikke å endre seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest om å være høysensitiv? Ikke sikkert du er det, men det med at du reagerer sånn på lyder gjorde at jeg kom til å tenke på det. 

Sånn ellers handler det mye om å lære seg å gi slipp. Registrere en tanke/følelse som dukker opp i hodet. Og gi aktivt slipp på den. Enten du bare tenker at den tanken skal slippes, eller for eksempel ser for deg tanken eller følelsen og mentalt skyver den til venstre. Så er den borte. Krever litt øving, men for noen funker det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket vitaminer osv? Lav b12 kan blant annet gi kort lunte.

Anonymkode: dfe8e...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært sånn? 

Anonymkode: d67c2...0ec

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja?? Hvordan? Jeg blir forbannet for alt. Alle lyder, bevegelser osv. Blir irritert av at folk prater, av måten de prater på, hva de sier, ALT. Har alltid vært sånn, og føler det klikker for meg snart. Har naboer som dunker i taket over hodet mitt konstant, får jo faen aldri fred. (Har prøvd å ta ferie, men er like irritert da). Kan jeg ha en hjerneskade? Noen som har det på samme måte? Hjelp?!

Anonymkode: 1b0c1...3a8

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, applestories skrev:

 

 

Haha, takk 🙈 

Anonymkode: d67c2...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg har lenge vurdert å flytte til mannens hjemland, der slipper jeg å omgås folk og jeg kan ikke språket såpass at jeg forstår. Veldig godt isolert er det og... For meg hjelper det ikke å tenke positivt, det blir mer som "åja..så praktisk at de velger å ommøblere nå på natten, da rekker de mer på dagen, veldig kjekt", eller "de menneskene som tar livet med ro og tar seg god tid til å se på alle varene når de går i butikken, selvom det er kø bak dem, de er noen fine mennesker jeg ser opp til"... altså jeg skjønner med engang at stemmen min snakker til meg på en sarkastisk måte. 

For meg hjelper det å ha noen små gleder i hverdagen som kun er mitt og hemmelig som jeg kan glede meg over de gangene irritasjonen blir for ille. For min egen del kan det være en serie, noe god mat, planer om en dusj eller noe annet ego. 

 

Anonymkode: 39c77...5e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor du velger å bo et sted med bråkete naboer forstår jeg ikke, da er du ikke særlig snill med deg selv.

Anbefaler å legge ting til rette i den grad du kan for å unngå å bli irritert, og å holde blodsukkeret stabilt ved å bruke frukt som snacks mellom måltidene. Jeg blir alltid ekstremt irritert om jeg har lavt blodsukker, kan få alle mulige slags andre negative følelser også.

Anonymkode: 483d3...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja?? Hvordan? Jeg blir forbannet for alt. Alle lyder, bevegelser osv. Blir irritert av at folk prater, av måten de prater på, hva de sier, ALT. Har alltid vært sånn, og føler det klikker for meg snart. Har naboer som dunker i taket over hodet mitt konstant, får jo faen aldri fred. (Har prøvd å ta ferie, men er like irritert da). Kan jeg ha en hjerneskade? Noen som har det på samme måte? Hjelp?!

Anonymkode: 1b0c1...3a8

Du kan ikke endre andre, kun deg selv. Du må da bli upopulær av dette?

Har du vært sjekket til legen? Eks stoffskiftet ditt?

Hadde en kolega som var slik. Trodde hun var sinnsyn.  Folk sluttet pga oppførselen. Kjeftet og smalt. Irritert. Påpekte ting hele tiden. Folk ble sykemeldt. Gikk på helsen løs. Det ble innkallelse på kontoret, og like før hun fikk fyken. Ble bedt om å dra til legen. Hun hadde et stoffskifte som var helt ut å kjøre. Ble personlighetsforandringer

Anonymkode: e0046...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke endre andre, kun deg selv. Du må da bli upopulær av dette?

Har du vært sjekket til legen? Eks stoffskiftet ditt?

Hadde en kolega som var slik. Trodde hun var sinnsyn.  Folk sluttet pga oppførselen. Kjeftet og smalt. Irritert. Påpekte ting hele tiden. Folk ble sykemeldt. Gikk på helsen løs. Det ble innkallelse på kontoret, og like før hun fikk fyken. Ble bedt om å dra til legen. Hun hadde et stoffskifte som var helt ut å kjøre. Ble personlighetsforandringer

Anonymkode: e0046...700

Det er jo helt tragisk for alle parter. Om ikke det er stoffskiftet så kan det være noe annet, tenker legen kan hjelpe med å sortere ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...