Gå til innhold

Mor har alt for mye barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, xinnia skrev:

Så jobb og utdanning er å prioritere seg selv fremfor barna?? 

 

Siktet mer til festligheter. Nei, jobb og utdanning er viktig å prioritere, men hun har da masse tid på seg med to uker i måneden. Og kveldene i de to ukene hun har barnet. Du har lite struktur viss du ikke får det til å gå rundt. Og så med et barn. Så sånn sett...prioriterer hun kanskje seg selv? 

Jeg har sett mødre klare så mye mer enn dette. Høres vel kanskje ut som at hun har for mye tid, denne moren her.

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts, hvis det er barnet du er bekymret for, kan du jo si til mor at du ønsker å bli spurt selv før hun spør besteforeldre, når hun trenger barnevakt. 

Anonymkode: fc674...00b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer også fulltid. Har ikke barnevakt av den grunn. 

Anonymkode: a4b0c...19e

Ja men nå er ikke du henne. Hun klarer jo tydeligvis ikke det og må bruke barnevakt både ved eksamen og ved jobb. Det her er ikke unormalt på noen som helst måte. En dag er hun ferdig på skolen liksom.

Anonymkode: 67923...6e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser deg opp på forskning så ser du at det er veldig positivt at barnet knytter sterke bånd med besteforeldre. Ser absolutt ingenting negativt i det at barnet er hos de når situasjonen er slik den er. 

Anonymkode: 63e13...c2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere er lite forståelsesfulle ovenfor Ts. 

Jeg synes at han reagerer med god grunn. Altså hallo. Morra skal ha ungen sin 2 uker i mnd og hun tilbringer kanskje ikke halvparten av det en gang med dattra si. Jeg mener at hvis hun har mye skolearbeid så bør far ha dattra litt mer. Bedre det enn at dattra blir sendt rundt frem og tilbake hver gang det er samvær med mor. Mor er jo knap sammen med dattra si før hun skal over til far igjen. 

Jeg synes ts høres veldig fornuftig ut og bryr seg om hvordan barnet har det. Det finnes nok av menn som lar ungen sin være med hvem som helst fordi han skal ut å feste eller gjøre andre ting som tydeligvis skal være viktigere enn å være med barnet sitt. 

Det er tydelig at dette ikke handler om en fest morra skulle på 15.07.2016. Men at det skjer veldig ofte. 

Anonymkode: 44654...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt verste her er at hadde TS vært moren hadde pipa hatt en annen lyd! 

TS jeg synes du har helt rett!

Anonymkode: 27eda...d9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det absolutt verste her er at hadde TS vært moren hadde pipa hatt en annen lyd! 

TS jeg synes du har helt rett!

Anonymkode: 27eda...d9e

Ja det er det jeg reagerer på. Hadde ts vært moren hadde alle ropt. Herrlighet for en ansvarsløs mann som bare sender ungen sin til andre folk fordi han vil gjøre sine ting og driter i ungen og blæblæblæ. Men siden ts er en mann så kan han jo ingenting om ett barns beste. Det er bare mødre som vet det. 

Ts. Si klart til mor til barnet at du heller kan stille opp mer med barnet de gangene du har mulighet. Sånn at ungen hvertfall må være sjeldnere hos folk. 

Anonymkode: 44654...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det jeg reagerer på. Hadde ts vært moren hadde alle ropt. Herrlighet for en ansvarsløs mann som bare sender ungen sin til andre folk fordi han vil gjøre sine ting og driter i ungen og blæblæblæ. Men siden ts er en mann så kan han jo ingenting om ett barns beste. Det er bare mødre som vet det. 

Ts. Si klart til mor til barnet at du heller kan stille opp mer med barnet de gangene du har mulighet. Sånn at ungen hvertfall må være sjeldnere hos folk. 

Anonymkode: 44654...9e0

Barnet er jo ikke hos folk, det er hos besteforeldre.

Anonymkode: 63e13...c2f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er jo ikke hos folk, det er hos besteforeldre.

Anonymkode: 63e13...c2f

Jo da. Men er fortsatt altfor lite med moren sin. 

Skal barnet bli sånn som latinamerikanske barn som vokser opp hos besteforeldre fordi foreldrene har viktigere ting å gjøre. Der er det nemlig veldig vanlig å slenge barnet hos besteforeldrene. Da burde man i utgangspunktet ikke fått seg barn hvis man ikke har tid til dem ikke 2 uker i mnd en gang. Hun har fri 2 hele uker kun for seg selv. Skole, fest, reise hva det henn måtte være. Og jeg sier ikke at man ikka kan ha barnevakt i ny og ne. Men ikke så ofte som ts beskriver. 

Anonymkode: 44654...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg dere er lite forståelsesfulle ovenfor Ts. 

Jeg synes at han reagerer med god grunn. Altså hallo. Morra skal ha ungen sin 2 uker i mnd og hun tilbringer kanskje ikke halvparten av det en gang med dattra si. Jeg mener at hvis hun har mye skolearbeid så bør far ha dattra litt mer. Bedre det enn at dattra blir sendt rundt frem og tilbake hver gang det er samvær med mor. Mor er jo knap sammen med dattra si før hun skal over til far igjen. 

Jeg synes ts høres veldig fornuftig ut og bryr seg om hvordan barnet har det. Det finnes nok av menn som lar ungen sin være med hvem som helst fordi han skal ut å feste eller gjøre andre ting som tydeligvis skal være viktigere enn å være med barnet sitt. 

Det er tydelig at dette ikke handler om en fest morra skulle på 15.07.2016. Men at det skjer veldig ofte. 

Anonymkode: 44654...9e0

 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det absolutt verste her er at hadde TS vært moren hadde pipa hatt en annen lyd! 

TS jeg synes du har helt rett!

Anonymkode: 27eda...d9e

 

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det jeg reagerer på. Hadde ts vært moren hadde alle ropt. Herrlighet for en ansvarsløs mann som bare sender ungen sin til andre folk fordi han vil gjøre sine ting og driter i ungen og blæblæblæ. Men siden ts er en mann så kan han jo ingenting om ett barns beste. Det er bare mødre som vet det. 

Ts. Si klart til mor til barnet at du heller kan stille opp mer med barnet de gangene du har mulighet. Sånn at ungen hvertfall må være sjeldnere hos folk. 

Anonymkode: 44654...9e0

Utrolig deilig at dere kom på banen! Det er nettopp dette jeg tenker. Jeg har stilt opp og hatt henne mye ekstra tidligere, men den siste måneden har jeg ikke hatt tid til å ha henne utover min uke pga min egen eksamen. Jeg har også praksis til våren som vil gå utover inntekten, så jeg er nødt til å ta på meg ekstra jobbing for å slippe å bruke for mye sparepenger i de ukene. 

Jeg får vondt av datteren min for at hun sendes så jævlig mye frem og tilbake i utgangspunktet. Å være skilsmissebarn er ikke ideelt i utgangspunktet. At hun så ikke har to trygge baser, men én trygg base i min uke og så at hun bor tre forskjellige steder de syv dagene hun er hos mor, plager meg veldig. Forskning viser helt sikkert at det er sunt for barna å være med besteforeldre, men forskning viser helt sikkert også at barn trenger stabilitet, forutsigbarhet og trygghet. 

Jeg tenkte også at jeg ville få andre tilbakemeldinger hvis jeg presenterte meg som mor og la ut samme historien om far. Jeg synes jeg fikk unødvendig mange krasse tilbakemeldinger her av folk som ikke ønsket å se poenget jeg ville få frem. 

Anonymkode: a4b0c...19e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Utrolig deilig at dere kom på banen! Det er nettopp dette jeg tenker. Jeg har stilt opp og hatt henne mye ekstra tidligere, men den siste måneden har jeg ikke hatt tid til å ha henne utover min uke pga min egen eksamen. Jeg har også praksis til våren som vil gå utover inntekten, så jeg er nødt til å ta på meg ekstra jobbing for å slippe å bruke for mye sparepenger i de ukene. 

Jeg får vondt av datteren min for at hun sendes så jævlig mye frem og tilbake i utgangspunktet. Å være skilsmissebarn er ikke ideelt i utgangspunktet. At hun så ikke har to trygge baser, men én trygg base i min uke og så at hun bor tre forskjellige steder de syv dagene hun er hos mor, plager meg veldig. Forskning viser helt sikkert at det er sunt for barna å være med besteforeldre, men forskning viser helt sikkert også at barn trenger stabilitet, forutsigbarhet og trygghet. 

Jeg tenkte også at jeg ville få andre tilbakemeldinger hvis jeg presenterte meg som mor og la ut samme historien om far. Jeg synes jeg fikk unødvendig mange krasse tilbakemeldinger her av folk som ikke ønsket å se poenget jeg ville få frem. 

Anonymkode: a4b0c...19e

Du sier jo at du ikke kan ha henne ekstra. Og så trenger moren ekstra barnevakt fordi hun har eksamener og jobbing. 

Jeg hadde sagt det samme om du hadde vært mor som klaget på far. Den av forelderen som er bekymret må si ifra at den ønsker å ha barnet mer, uavhengig om det er mor eller far. 

Hvis du syns det blir for mye styr for datteren din å være hos besteforeldre tre-fire dager annenhver uke så må du ha henne mer selv. Du kan ikke kreve at mor skal si nei til jobbing?

Skjønner at det ikke er ideellt med en uforutsigbar hverdag når man er så liten, men ting er som de er akkurat nå. Og hvis moren fortsetter slik også etter eksamen så må du jo snakke med henne om det og si at du vil søke om en endring i samværsprosenten og ha datteren mer slik at det blir mer forutsigbart for henne. 

Anonymkode: 2e582...d5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb er én ting, men at hun ikke klarer å sette av morgenkvisten og 3-4 timer på ettermiddagen når hun har hjemmeeksamen, synes jeg blir tullete. Især når dette kombineres med at hun også får barnevakt for å bli med på sosiale ting. Jenta sover i 19-19.30-tiden, og da har mor masse tid til å jobbe med eksamen på kveldstid, i tillegg til alle timene hvor jenta er i barnehagen. Jeg føler at det er en ny unnskyldning for barnevakt hele tiden og at mor ikke er villig til å tilpasse seg livet som småbarnsforelder i like stor grad som far. 

Nei, akkurat nå kan ikke jeg ha henne ekstra, men resten av året har jeg jo det. 

Anonymkode: a4b0c...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva mener du at hun skal gjøre da? Si opp lørdagsjobben?

Det hadde nok vært en god ide å bytte uke akkurat når hun skulle ha hjemmeeksamen, men det høres jo ikke ut som om du hadde hatt mulighet til det heller.

Anonymkode: 01d94...79a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det egentlig du vil da TS? Slik jeg leser det, så har jo ikke du heller tid til å ha henne mer, så at du får større samværsprosent virker jo lite aktuelt. I såfall vil jo du måtte ha like mye barnevakt, og da er man jo like langt.

Studietiden er en periode, det vil bli bedre, og barnet tar neppe skade av å være så mye hos besteforeldrene hvis de er skikkelige og omsorgsfulle mennesker!

Jeg forstår at du synes det er lite ideelt at hun ikke får mer stabilitet, men slik situasjonen deres er ser jeg ikke helt hva man kan gjøre med det. La barnet bo 50% i fosterhjem i steden? 

Mor må ha barnevakt pga jobb og skole, du kan ikke ha barnet mer pga jobb og skole. Da må det jo bare være som det er til studietiden er over da!

Endret av Fluttershy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det ts. Du får svar fra enten mange alenemødre eller mange ekser som er skikkelig bitre etter å ha blitt dumpet av eksene sine.  Så du får nok ikke mye støtte dessverre.  Men, det hjelper ikke å klage - om du synes opphold hun har hos mor kommer til å skade datteren din burde du søke for 100% omsorg slik at du kan gi henne tryggheten i hverdagen som hun trenger. 

Anonymkode: d0510...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva mener du at hun skal gjøre da? Si opp lørdagsjobben?

Det hadde nok vært en god ide å bytte uke akkurat når hun skulle ha hjemmeeksamen, men det høres jo ikke ut som om du hadde hatt mulighet til det heller.

Anonymkode: 01d94...79a

Ho må nå for svingende klare å gjennomføre hjemmeeksamen når jentungen er i barnehagen og når hun har sovnet! 

Anonymkode: 27eda...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde bedt om en time på familievernkontoret og snakket om det. Drøftet med terapeuter der hva du kan gjøre. Så ville jeg forsøkt å dokumentere hvor mye barnet ditt sover borte hos andre enn mor. Først når du har en skikkelig oversikt over hvor mye det faktisk er, kan du finne ut hva du vil forsøke å gjøre. Det kan være at datteren din er mer hos moren enn du tror. Jeg ville også forsøkt å få 50/50 ordningen til å gå over flere uker. Minimum 14 dg hos deg før 14 dg hos mor. Jeg forstår godt bekymringen din og skjønner at du reagerer.  Grunnen til at mor har barnevakt så ofte endrer ikke konsekvensen for datteren din. Siden du stort sett har mulighet til å være sammen med datteren din i mors uker, hadde jeg krevd at du ble spurt før andre om hun kunne være hos deg.  Jeg hadde også dokumentert det. Da står du sterkere senere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er du sur for? At du mener hun må klare å studere, og ha datter samtidig? Eller at du mistenker at hun ikke studerer så mye, men prioriterer bort datteren for å gjøre andre ting? 

Syns ikke du skal sammenligne, og detaljstyre eksen. Du kan vel tenke deg hvor kult det hadde vært om det var andre veien. 

Du drar frem forskning, men samtidig må man se på det hele bildet. Og hvis datteren din har gode og stabile omsorgspersoner i livet sitt takler hun sikkert for en periode å være en del med besteforeldrene. Så lenge datter ikke gir uttrykk for at det er vanskelig, kan det hende rett og slett ikke plager henne. 

Jeg er helt enig man skal prioritere sine barn, og spesielt om man er barn som har opplevd samlivsbrudd må foreldre prioritere barnet når det er deres uke, MEN nå virker det som mor prioriterer jobb, og studie for en periode. Hvis dette ikke varer veldig lenge, men noen uker ser ikke jeg at det skal være så skadelig som du fremstiller det. Dessuten kan det hende at besteforeldrene har mer mulighet til å være med datteren din, og hjemme hos mor hadde hun vært mye alene mens mor studerte uansett. Altså hvis barn, mor og besteforeldre har funnet en god løsning så er det egentlig bare du som har problemer med det. 

Nissefester, Halloween, karneval osv er det få ganger mitt barn har vært på også pga sykdom. Jeg syns det har vært kjipt når barnet går glipp av det, men tror det er mest jeg som blir lei meg. Barnet mitt vet ikke alltid at det har vært noe greier i bhg mens hun/han har vært syk. 

Du kan ikke klage på at mor bruker barnevakt når du ikke kan ha datteren din selv. Hvis dere hadde vært sammen eller du hadde hatt hovedomsorgen så måtte man få det til å gå rundt. Hva med å prøve å få til dette nå også. Ha datteren så mye ekstra du klarer, og vær glad for at datteren får knyttet bånd med besteforeldre. En ting som hvert fall er skadelig for et barn er foreldre som krangler, og ikke klarer å samarbeide. 

Begynner hun å sende bort datter mye pga venninnekvelder, ferier, dating osv da burde du kanskje gripe inn, men ikke når det gjelder noe midlertidlig som eksamen.  

Anonymkode: be717...e45

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Hun har henne én uke i slengen og klarer aldri å rydde av hele uka. Jeg har vært masse barnevakt for henne, jeg og. Jeg klarer å være pappa og ha eksamen samtidig, og klarer fint å gå glipp av litt sosialt for å være med datteren min. Det blir utrolig mye frem og tilbake for en liten jente også. Hun trenger stabilitet, ikke fire forskjellige steder å sove på på en uke. 

Anonymkode: a4b0c...19e

Hva har det med deg og gjøre om hun er litt hos besteforeldrene sine? Hun går i barnehagen, og det burde vel ikke være noe problem om hun er der da?

Virker ut som du prøver og finne feil hos eksen din. Pass på dine egne saker. Du er neppe et så glansbilde som du forestiller deg. Du er heller ikke så god far om dette er det du bryr deg så veldig om. Om du vil at dine foreldre skal ha en forhold til ditt barn, så sitter vel ikke eksen din og klager? 

Anonymkode: d12aa...537

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter at man finner det man leter etter. Jeg finner mye galt med min eks og hans måte å ivareta barna på hvis jeg setter den siden til. Det gjør jeg ikke, ungene fortjener ro. Uenigheter og klaging mellom foreldre er langt mere skadelig enn at barn må overnatte hos besteforeldre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...