Gå til innhold

Får spørsmål om jeg er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i løpet av 3 uker blitt spurt 2 ganger om jeg er gravid. Jeg har noen kilo for mye. Er 173 cm lang og veier 74 kg. Og disse kiloene ligger rundt magen min.

Jeg blir rett og slett overaska og fornærma over at ukjente folk kommer bort til meg og spør om jeg er gravid. Andre som har opplevd det og reagerer på samme måte? Eller er det bare jeg som overreagerer? 

Anonymkode: a09de...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ukjente bort til deg på gata for å kommentere at du er gravid altså? Så rart..

Anonymkode: 78305...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig rart ut. Jeg har aldri opplevd det, selv ikke nå når jeg ER gravid, i 3. trimester. 

Anonymkode: abefd...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Ja.

Sist gang det skjedde var nå i helgen mens jeg hadde på meg kjole.  Må ærlig innrømme at det ødela kvelden min og at jeg har begynt å få tanker om at jeg er for feit.  ( ikke ment som krenkelse for dere som faktisk er gravide og bærer livets største gave)

Anonymkode: a09de...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har opplevd det, riktignok ikke av helt fremmede, men folk jeg ikke så så ofte. Dette var i en periode der jeg la på meg noen kilo uten at jeg merket det selv.

Uansett så var det utrolig lite hyggelig og jeg husker episodene veldig godt selv om det er mange år siden. Man kan jo ikke forandre andre, men jeg selv spør ALDRI om noen er gravide.

Anonymkode: d61d2...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil jo ikke si at 173 cm og 74 kilo er mye? Det er jo helt normalt og veldig merkelig at folk spør om noe sånt :(

Du er sikker på at det har med utseende ditt å gjøre og at det ikke er noen som har satt ut rykter eller lignende? 

Anonymkode: 7140f...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurte jeg et sekund på om du er venninnen min, men hun er lavere enn deg ser jeg. Hun fortalte nylig at hun hadde fått spørsmål om det samme. Hun er ikke veldig overvektig, men har en typisk epleform der hun legger på seg rundt magen. Utrolig frekt å anta og spørre, men jeg skjønner det. Lurte på det selv da jeg møtte henne, men ville aldri spurt om noe sånt.

Anonymkode: 1c64a...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir spurt av kolleger på arbeidsplassen hver gang jeg sier jeg er kvalm/ikke helt i form/ikke sulten i lunsjen (jobber kun med menn). Men virker rart hvis fremmede kommer opp til deg og spør. 

Anonymkode: ce8a3...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...