Gå til innhold

Hvorfor går folk rundt med nakenbilder av seg selv på telefonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som helt apropos Nora Mørk-saken. Det jeg lurer på er hvorfor folk går rundt med nakenbilder av seg selv på telefonen?

Anonymkode: c5a48...c50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På samme måte som når noen har bilder av andre ting. 

Det er en privatsak

(de aller fleste i forhold sender/eller har sendt nakenbilder til hverandre ved avstand, - helt normalt) Ingen unnskyldning til å legge de ut.

 

Blir akkurat som å si "hvis hun ikke ville bli voldtatt, hadde hun ikke akkurat tatt på seg de klærne der da!!" - dømmende og idiotisk utsagn

Anonymkode: 659df...f4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange bruker telefonen som fotoapparat.

Jeg har ikke sett Nora Mørk-nakenbilder, men hun er jo fysisk på topp nå, og det er nå det er tid for å fotografere de bildene hun skal glede seg over på aldershjemmet :)

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange grunner.


Man er i avstandsforhold, og holder det varmt via bilder og filmer. Man bruker det til flørt. Man vil ta det. Osv osv.

Det er på ingen måte ulovlig.

Det ulovlige ligger i å stjele og/eller videreformidle nakenbilder uten tillatelse. 

Men for all del, benytt anledninga til å heve deg over andre, og føle deg moralsk overlegen :ac:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, bortebra skrev:

Det er mange grunner.


Man er i avstandsforhold, og holder det varmt via bilder og filmer. Man bruker det til flørt. Man vil ta det. Osv osv.

Det er på ingen måte ulovlig.

Det ulovlige ligger i å stjele og/eller videreformidle nakenbilder uten tillatelse. 

Men for all del, benytt anledninga til å heve deg over andre, og føle deg moralsk overlegen :ac:

Hei, trykka meg inn på tråden og bare måtte spørre. Hvordan kom du frem til dette svaret?

Du drar alt ut av kontekst og kommer med dine egne alternative fakta og spekulasjoner. Får meg til å undre over hva slags personer som sitter her på forumet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som helt apropos Nora Mørk-saken. Det jeg lurer på er hvorfor folk går rundt med nakenbilder av seg selv på telefonen?

 

Det har jeg også tenkt på.

Fordi det fins mange andre bilder også. 

La oss si at vi har en vennefest og jeg tar bilder. Vennene vil se bilder som ble tatt men det kan jo hende at de blar litt lenger også.

tenk om noen har nakenbilder og plutselig er det fritt fram til vennene å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cmd skrev:

Det har jeg også tenkt på.

Fordi det fins mange andre bilder også. 

La oss si at vi har en vennefest og jeg tar bilder. Vennene vil se bilder som ble tatt men det kan jo hende at de blar litt lenger også.

tenk om noen har nakenbilder og plutselig er det fritt fram til vennene å se. 

Sist jeg var i familieselskap så unnlot jeg å vise fram kamera med bildene til min mamma, fordi det lå eldre bilder der som var litt for fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AgentFassbender skrev:

Hei, trykka meg inn på tråden og bare måtte spørre. Hvordan kom du frem til dette svaret?

Du drar alt ut av kontekst og kommer med dine egne alternative fakta og spekulasjoner. Får meg til å undre over hva slags personer som sitter her på forumet. 

Det er ordlyden i det hele. Slutshaming; det er Nora Mørk eller for så vidt Jennifer Lawrence feil at nakenbilder blir spredt. I enhver tråd eller kommentarfelt hvor det blir tatt opp hvor ødeleggende det er å spre nakenbilder, er det alltid en eller annen smarting som skal fortelle oss hvor dumt det er å ha nakenbilder på egen telefon (ergo: det deres egen skyld at bildene blir spredt). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bortebra skrev:

Det er ordlyden i det hele. Slutshaming; det er Nora Mørk eller for så vidt Jennifer Lawrence feil at nakenbilder blir spredt. I enhver tråd eller kommentarfelt hvor det blir tatt opp hvor ødeleggende det er å spre nakenbilder, er det alltid en eller annen smarting som skal fortelle oss hvor dumt det er å ha nakenbilder på egen telefon (ergo: det deres egen skyld at bildene blir spredt). 

Ja, altså kan forstå det da mange går i samma fella. Diverse artister som fikk ting lekket ut under the fappening gikk ut og advarte jenter mot å ha bilder på mobilen. Er ikke det nok til å få folk til å forstå at de er mer utsatte? Krypterte harddisker osv. Tv2 hadde en avstemning på Norges fineste rumpa og Nora vant. Hun må nesten bare blame seg selv her. For hun var i faresonen. Og det så man jo til slutt. Hjalp ikke at hun fortalte om bildet før folk hadde oppdaget det. Typ grine på landsdekkende kanal. Var en del som blei interesserte da. Av begge kjønn. Tviler sterkt på at hun hadde løst saken på samme måte en gang til, for å si det sånn. 

Endret av AgentFassbender
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AgentFassbender skrev:

Hei, trykka meg inn på tråden og bare måtte spørre. Hvordan kom du frem til dette svaret?

Du drar alt ut av kontekst og kommer med dine egne alternative fakta og spekulasjoner. Får meg til å undre over hva slags personer som sitter her på forumet. 

Hæ? Har du sitert feil person eller? Spørsmålet var om hvorfor folk har det, da må man få lov til å svare hvorfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell
1 minutt siden, AgentFassbender said:

Ja, altså kan forstå det da mange går i samma fella. Diverse artister som fikk ting lekket ut under the fappening gikk ut og advarte jenter mot å ha bilder på mobilen. Er ikke det nok til å få folk til å forstå at de er mer utsatte? Krypterte harddisker osv. Tv2 hadde en avstemning på Norges fineste rumpa og Nora vant. Hun må nesten bare blame seg selv her. For hun var i faresonen. Og det så man jo til slutt. Hjalp ikke at hun fortalte om bildet før folk hadde oppdaget deg. Typ grine på landsdekkende kanal. Var en del som blei interesserte da. Av begge kjønn. Tviler sterkt på at hun hadde løst saken på samme måte en gang til, for å si det sånn. 

Nora kan nok trygt ha hva hun vil på mobilen nå. Tviler på at noen tar sjansen på å spre bilder av henne med tanke på at de kan få en regning på 150 000 i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, bortebra said:

Det er ordlyden i det hele. Slutshaming; det er Nora Mørk eller for så vidt Jennifer Lawrence feil at nakenbilder blir spredt. I enhver tråd eller kommentarfelt hvor det blir tatt opp hvor ødeleggende det er å spre nakenbilder, er det alltid en eller annen smarting som skal fortelle oss hvor dumt det er å ha nakenbilder på egen telefon (ergo: det deres egen skyld at bildene blir spredt). 

Nei, ergoet er at det øker sjansen kraftig for at de blir funnet og spredd. Jeg ville ikke hatt slike bildet på telefonen av samme grunn som jeg ikke går i mørke og folketomme bakgater om natta. Blir jeg ranet bør de selvsagt straffes, men at de skyldige blir tatt er en mager trøst for den som har blitt slått ned og ranet.

Anonymkode: d351a...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, C.Tramell skrev:

Nora kan nok trygt ha hva hun vil på mobilen nå. Tviler på at noen tar sjansen på å spre bilder av henne med tanke på at de kan få en regning på 150 000 i posten.

Dessverre viste det seg at hun ikke kunne ha hva som helst på mobilen. Just sayin

Endret av AgentFassbender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, bortebra skrev:

Det er mange grunner.


Man er i avstandsforhold, og holder det varmt via bilder og filmer. Man bruker det til flørt. Man vil ta det. Osv osv.

Det er på ingen måte ulovlig.

Det ulovlige ligger i å stjele og/eller videreformidle nakenbilder uten tillatelse. 

Men for all del, benytt anledninga til å heve deg over andre, og føle deg moralsk overlegen :ac:

Jøssenavn, det var da måte på til reaksjon. Det var vist seg å være relativt risikabelt med slike bilder på telefonen, så forstår ikke at folk tør.

Anonymkode: c5a48...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hæ? Har du sitert feil person eller? Spørsmålet var om hvorfor folk har det, da må man få lov til å svare hvorfor.

Nei, var bare så høl i huet svar at man må jo spørre om folk er oppegående eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger liker jeg å se på meg selv :fnise:  Har ikke så mange nakenbilder på telefonen da, og ingen med ansikt, så kunne jo like så godt vært noe jeg laget fra Internett.

Anonymkode: 1b829...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AgentFassbender skrev:

Nei, var bare så høl i huet svar at man må jo spørre om folk er oppegående eller ikke. 

Hva er greia? Du vil ha det til at hun får skylde på seg selv og det er eneste rette svaret? For en drittholdning du har. Folk med sånne holdninger som deg får heldigvis straff for det. :)  Selv om jeg ikke tror det blir 150.000 kroner, så blir det nok bot ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...