Gå til innhold

kveite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte 500 g kveite i frysen på spar på tilbud... Har dere tips til hvordan tilberede? 

Anonymkode: 3eb80...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du googler det, finner du tusenvis av oppskrifter... 

Anonymkode: 4de8e...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hva er godt og ikke... enkle oppskrifter og få ingredienser. Hvilke retter liker dere?

Anonymkode: 3eb80...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først: Kveita bør tines før tilberedning. Fisk som blir tilberedt fra frossen tilstand har veldig lett for å bli tørr, synes jeg. 

Enkelt og veldig godt: Kokt eller ovnsbakt kveite med mandelpoteter og gulrøtter eller ovnsbakte rotgrønnsaker. Som saus bruker du eggesmør eller (nam) hjemmelaget hollandaise (eller den ferdiglagde på pose fra Rema som kan varmes i vannbad, den er overraskende god til ferdigsaus å være). 

Trekk kveita i lettsaltet vann med noen pepperkorn, laurbærblad og litt sitron. Ferdig når den flaker seg, tid avhenger av størrelsen på bitene. 

Anonymkode: b41bf...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dikta en oppskrift av det jeg hadde. La noen klatter smør i en ildfast form med babygulrøtter og oppskåret vårløk. Krydret de tinte kveitestykjene med salt og pepper og hadde over, stekte i ovnen, snudde etter 10 min. Rørte sammen litt rømme og fløte og hadde over..Lot stå til det tykner og fisken så grei ut. Serverte med kokte poteter. Ble faktisk godt. Har smakt bedre kveite da, dette var en billig en fra Fiskemannen. Sist hadde vi noen store, dyre og saftige lakseaktige kveitekoteletter... De bare dampet vi.

Anonymkode: 3eb80...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...