Gå til innhold

Hvilket ullundertøy synes du er best?


Gjest The ceiling lamp

Anbefalte innlegg

Gjest The ceiling lamp

Jeg har gått meg helt vill i jungelen av ullundertøy (dame) på nett. Derfor lurer jeg på om noen her har tanker og tips til godt ullundertøy. Gjerne noe som ser bra ut, men det viktigste er kvalitet. Jeg har erfart at kvaliteten kan variere mye - og at det ikke er alltid er slik at pris og kvalitet samsvarer. 

Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du sånt som passer å bruke på jobben, eller mer til fritidsbruk? 

På jobben bruker jeg ullundertøy fra Cubus. Det er pent, behagelig og ha på, og varmt. 

Til mer fritidsbruk bruker jeg gjerne ting fra Hafjell, som jeg kjøper til en slikk og ingenting på Sport outlet. Litt for fargerikt til å passe under bluser og sånt på jobb, men ypperlig til fritidsbruk. 

Anonymkode: 8e7b8...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk veldig fornøyd med ullundertøyet fra Cubus, det er ganske rimelig men pent og behagelig. Jeg har også noen dyrere merker i ull/silke (Calida?).

Jeg bruker ullundertøy primært til hverdags, så hvis du mener til sportslige aktiviteter kan jeg ikke hjelpe deg. 

Anonymkode: 5530d...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp

Jeg bruker ullundertøy daglig, men ikke under type jobbklær. Skal sjekke ut Janus - takk for tips. Brukte mye av det da barna var små. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janus, Pierre Robert og Kari Traa er jeg veldig fornøyd med.

Men noen som vet hvor man kan kjøpe ulltråd til å reparere hull med? 

Har fått hull i to ullundertøy topper. Hullene er små, men blir ikke pen å sy med vanlig tråd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sverger til Devold, beste man får! Husk å sjekk hvor stor %andel som er ull. Pierre Robert har "ull"tøy med like mye syntetisk som ull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til utebruk: Devold Expedition og ullfrotteserien fra Aclima. Singleter til innebruk, dvs under kontorklær kjøper jeg ofte på apoteket eller "voksen dame-butikker". Kjøper ofte ullstrømpebukser fra Pierre Robert, de sitter godt i midja uten å stramme (siger ikke på meg), men er ikke imponert over kvaliteten. Nupper lett.

Anonymkode: f1682...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janus/ Pierre Robert til hverdags ut på tur, Icebreaker på de kaldeste dagene

Eva som jeg kjøper på Sparkjøp til under kontorklær

Anonymkode: f2926...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1 anbefaling og det er nøstebarn sine til voksne. Er det beste ullundertøyet jeg noen gang har brukt. De er ikke inntillsittende som med strømpebukser, men du merker knapt at du har de på. Og så kommer de ikke i konflikt med buksen heller. 

Anonymkode: 76001...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter Janus, det bruker jeg og er veldig fornøyd med. Kjøpt rimelig på Sparkjøp. 

Anonymkode: 589d3...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calidas sine ull-silkesingleter er de beste jeg har hatt. De er feminine og delikate nok til å ha under jobbbklær (kontorjpbb, går i mye i skjørt og kjole). Jeg hadde en i mange år før den begynte å rakne, og det kom aldri små hull i den. Koster litt å kjøpe (480 ga jeg da jeg kjøpte en ny idag), men pris pr bruk er ingenting i forhold til billigmerker som Pierre Robert. 

Det er mulig Janus holder mål på kvaliteten, men det passer best til fritidsbruk synes jeg.

Anonymkode: 4d1a1...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eva sitt ullundertøy fra Sparkjøp er bra. Liker også det fra Janus. Og i det siste har jeg fått opp øynene for Lanullva sine klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for mange år siden kjøpte jeg to angoratopper, den ene hos bandasjist og den andre på apotek. De er virkelig suverene - jeg kjøpte dem i 2003, og bruker dem fortsatt. De har Ikke et hull eller antydning til rakning, men de ser jo ganske slitne ut etter 14 års regelmessig bruk. Skulle gjerne hatt nye, men klarer ikke finne noe sted på nettet. Merket er Medima - noen som kjenner til hvor jeg kan få kjøpt nytt?

Anonymkode: 4d1a1...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant, jeg fant - dette her har jeg altså hatt i daglig vinterbruk i 13-14 år, og det er ikke gått hull i det. Da har jeg alternert mellom to topper, som jeg håndvasker. Jeg bruker dem ennå - har den ene på meg akkurat nu!

http://www.helse-butikken.no/angora/undertoy-dame/

Anonymkode: 4d1a1...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...