Gå til innhold

Ekstremt dårlig malejobb, bilder!


LineaAspera

Anbefalte innlegg

Har pusset opp stua og har hatt maler innom for å male/fuge vegger og lister. Da maleren var på befaring virket han stolt av sitt yrke og var over gjennomsnittet opptatt av at alle detaljer skulle være perfekt. Jeg ble derfor ganske sjokkert over å komme hjem til en svært dårlig jobb. Fuging er blitt gjort på frihånd, ingen linjer er rette og overflødig fug er ikke fjernet osv. Det er virkelig ille. Maleren kommer tilbake i dag for å gå gjennom jobben og jeg gruer meg... Dette må jo fikses på, men jeg kjenner at jeg ikke stoler på at han får det til.

Har noen vært borti noe av det samme? Har dere tips? Kan de listene (som er helt nye, men som nå ser ut som 150 år gamle lister med flere lag med maling på seg) reddes? 

Bilder ligger vedlagt! 

IMG_4222.JPG

IMG_4223.JPG

IMG_4224.JPG

IMG_4225.JPG

Endret av LineaAspera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må virkelig klage på dette, det er jo verre enn jeg ville gjort i fylla. Jeg hater sånn pirkearbeid, men så stygt klarer jeg ikke å få det selv engang.

Klag og hold penger tilbake til det er ordnet opp i om han så må kjøpe nye lister for å fikse dette.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, herregud for en elendig utførelse. Du kan ikke finne deg i dette TS! 😳

Håper det ordner seg.

Anonymkode: 70fcd...fb0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, herre, det der skulle jeg fått til bedre selv, med venstrehånden. Ikke betal en dritt før det der er fikset, sånn skal det ikke se ut etter en profesjonell maler. 

Anonymkode: a10bc...c62

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg hadde klart å male bedre enn dette. (Og det sier litt!). Her er det bare å klage! At en profesjonell maler har gjort dette er nesten utrolig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var han drita, eller har han store synsproblemer? Jeg har faktisk ikke sett verre, selv ikke blant ufaglærte hjemmefiksere.

Anonymkode: c12ce...e59

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han hatt en annen "maler" på jobben, eller er det oppdragstaker som har utført dette drittarbeidet selv?

Altså en hver amatør greier bedre enn dette, så her må du stå på krava.

Anonymkode: 95e5e...c6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig dårlig arbeid. Jeg ville gjort det bedre selv i fylla (som flere sier). Jeg hadde tilogmed vært skeptisk til å ha han til å rette det opp. Kanskje det bare blir enda verre?

Anonymkode: 35678...a37

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null erfaring med slike ting, og har to venstrehender, men til og med jeg gjorde en MYE Bedre jobb enn dette....!

Anonymkode: 04185...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort en bedre jobb med bind for øynene :fnise: 

Hadde absolutt klaget, og krevd at de ordnet opp om du alt har betalt. Har du ikke betalt enda, ville jeg holdt igjen pengene til det er utbedret. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann!! Dette burde jo maleren sett selv at det ikke var godt utført arbeid, men dette må du jo bare ta opp. Tror jeg ville fått noen andre til å ordne listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan umulig være gjort av en fagmann. Hvis du allerede har betalt, ville jeg ha fått en maler til å rette det opp og krevd at «maleren» tok kostnadene for det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LineaAspera skrev:

Har pusset opp stua og har hatt maler innom for å male/fuge vegger og lister. Da maleren var på befaring virket han stolt av sitt yrke og var over gjennomsnittet opptatt av at alle detaljer skulle være perfekt. Jeg ble derfor ganske sjokkert over å komme hjem til en svært dårlig jobb. Fuging er blitt gjort på frihånd, ingen linjer er rette og overflødig fug er ikke fjernet osv. Det er virkelig ille. Maleren kommer tilbake i dag for å gå gjennom jobben og jeg gruer meg... Dette må jo fikses på, men jeg kjenner at jeg ikke stoler på at han får det til.

Har noen vært borti noe av det samme? Har dere tips? Kan de listene (som er helt nye, men som nå ser ut som 150 år gamle lister med flere lag med maling på seg) reddes? 

Bilder ligger vedlagt! 

IMG_4222.JPG

IMG_4223.JPG

IMG_4224.JPG

IMG_4225.JPG

Det er helt sykt og jeg er så sjokkert😭 

Prøver å legge ved en film. 

Ts 

IMG_4229.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er ikke en maler som har gjort, amatører gjør det 100 % bedre. Har du betalt ? om ikke la vær og betal dette og hent inn en annen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en registrert maler du har brukt, som betaler MVA og skatt?  Det er det første du må sjekke. 
Hvis det er i orden, er det bare å klage. 

 

maler.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag!! Det der er IKKE gjort av en profesjonell. Det ser ikke sånn ut! I så fall må han ha vært ganske drita for å få det der til... I alle dager! :sjokkbla: Kasta han malespannet på veggen? :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...