Gå til innhold

Seks ting som burde være på plass før man kan kalles voksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Man er gift
2. Man har barn
3. Man har sertifikatet 
4. Man har bil
5. Man eier eget hus
6. Man har jobb

Anonymkode: 9c439...e3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duverden, da er ikke foreldrene mine voksne, da, til tross for at de er pensjonister begge to. De lever nemlig i Synd *gisp*

For en idiotisk liste. 

Anonymkode: 89ebb...9f7

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah. Right. :roll: 

Hvorfor kan man ikke kalles voksen hvism an ikke har sertifikat eller bil? Hva med oss som ikke trenger dette?

Og hva med oss som sliter med å få barn? Er vi altså ikke voksne?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3, 4 og 6. 2 om bonusbarn teller.

Er heldigvis ikke voksen ennå! Jeg betrakter meg enda som "jente", og ikke "kvinne", så godt at flere også ser på meg som jente :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært gift men er skilt nå, ellers har jeg alt det andre. Er jeg voksen?

Anonymkode: a0be5...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den latterlige listen betyr da at jeg er evig ung, selv om jeg er 50, for jeg kan ikke kalles voksen siden jeg mangler flere av punktene.

1. Man er gift (jeg har VÆRT gift, er det ikke)
2. Man har barn (ok)
3. Man har sertifikatet (har aldri hatt det)
4. Man har bil (har aldri hatt det)
5. Man eier eget hus (nei, leilighet)
6. Man har jobb (har hatt, men ikke nå nei, uføretrygdet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg mangler punkt 1-4. Uffda...

Punkt 5 og 6 anser jeg som de beste "voksen"-poengene, så vil anta at du ligger godt an, selv med bare to poeng :P 

Selv 17-åringer kan få barn, og et år senere kan man gifte seg. Vil ikke se på det som spesielt ansvarsfullt og voksent, så de to første er bare tullepoeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gift men er skilt nå, ellers har jeg alt det andre. Er jeg voksen?

Anonymkode: a0be5...848

Du var voksen...men ikke nå lengre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tibbie skrev:

Punkt 5 og 6 anser jeg som de beste "voksen"-poengene, så vil anta at du ligger godt an, selv med bare to poeng :P 

Selv 17-åringer kan få barn, og et år senere kan man gifte seg. Vil ikke se på det som spesielt ansvarsfullt og voksent, så de to første er bare tullepoeng.

Enig der.

Det med bil og lappen har jo litt med at jeg bør veldig sentralt i Oslo og jobben er sentralt og. Jeg kan gå til jobb. Hadde jo sikkert vært kjekt med bil,men ser ikke helt behovet.

Vil jeg ha barn kan jeg jo streng tatt bare gå og ha ONS også kan staten være barnefaren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Calandria skrev:

Jeg er ikke voksen, :bolledeig: Mangler 1 og 2. Og aldri skal jeg bli voksen :babysmokk:

Der er vi to. :hoppendeglad: skal aldri bli voksen jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, SunnivaOslo skrev:

Enig der.

Det med bil og lappen har jo litt med at jeg bør veldig sentralt i Oslo og jobben er sentralt og. Jeg kan gå til jobb. Hadde jo sikkert vært kjekt med bil,men ser ikke helt behovet.

Vil jeg ha barn kan jeg jo streng tatt bare gå og ha ONS også kan staten være barnefaren..

Ja, å være voksen handler jo om å være økonomisk bevisst. Så å betale mange, mange tusen kroner i året på en bil som du absolutt ikke trenger fordi du bor like ved alle steder du er, så vil jeg si at det er lite voksent å eie bil :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SunnivaOslo skrev:

Enig der.

Det med bil og lappen har jo litt med at jeg bør veldig sentralt i Oslo og jobben er sentralt og. Jeg kan gå til jobb. Hadde jo sikkert vært kjekt med bil,men ser ikke helt behovet.

Vil jeg ha barn kan jeg jo streng tatt bare gå og ha ONS også kan staten være barnefaren..

Du må ha alle seks samtidig. Mangler du en eller 5 så er du ikke voksen.

Anonymkode: 9c439...e3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg femti, men er visst lang fra voksen enda. Det lover jo godt. :bolledeig: Det er kun punktene med bil og førerkort som stemmer for meg. Har aldri vært gift eller samboer, har ikke barn, leier boligen og vært uføretrygdet i snart tre år.

Forøvrig har tilsvarende innlegg vært skrevet tidligere. Fikk du ikke de svarene du ønsket da TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...