Gå til innhold

Hva kan skje dersom jeg fester, spiller musikk og gamer på natten når...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Nei, i et borettslag eier du ikke leiligheten. Du eier boretten. Som ligger i navnet.

Og er du stille om natten får du gjøre hva du vil. Men normal nattero (ikke musikk og hyling mens man gamer) er som regel etter kl 22.

Bor du i blokk, kan alt høres.

Nei, bare om det er et hull med papirvegger. Her høres ingenting omtrent så lenge man har vinduet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vår første leilighet så hvordan skal vi kunne vite dette?! Vi betaler jo husleie og ødelegger ingen ting!

Anonymkode: 641b2...79e

Det er deres plikt å sette dere inn i vedtekter og husregler. 

Hadde dere vært min nabo, og ikke innrettet dere etter husregler/vedtekter, og forstyrret nattesøvn, og ikke skjerpet dere etter klager til styret, så hadde jeg begynt ringe politiet i tillegg til styret. 
Forstyrrelse av nattero er beskrevet både i straffeloven, borettslagloven og naboloven, i tillegg til de fleste borettslag/sameier. 

Anonymkode: 93f84...446

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 9.54, asterix skrev:

Dere ødelegger jo nattesøvnen for naboene.

Men vi må jo få høre på musikk om natta også?!

Anonymkode: 641b2...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Det er deres plikt å sette dere inn i vedtekter og husregler. 

Hadde dere vært min nabo, og ikke innrettet dere etter husregler/vedtekter, og forstyrret nattesøvn, og ikke skjerpet dere etter klager til styret, så hadde jeg begynt ringe politiet i tillegg til styret. 
Forstyrrelse av nattero er beskrevet både i straffeloven, borettslagloven og naboloven, i tillegg til de fleste borettslag/sameier. 

Anonymkode: 93f84...446

Haha styret har ikke makt i havet til å gjøre noe!

Anonymkode: 641b2...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha styret har ikke makt i havet til å gjøre noe!

Anonymkode: 641b2...79e

De kan faktisk kaste dere ut av borettslaget hvis de har hatt gjentatte henvendelser til beboerne i din leilighet om det samme og dere ikke irettesetter dere iht dette.

På 11.12.2017 den 13.19, Evilposelos skrev:

Nei, bare om det er et hull med papirvegger. Her høres ingenting omtrent så lenge man har vinduet igjen.

Det er feil på mange nivåer. Har man tilstøtende naboer vil man alltid kunne høre støy fra andre boenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 13.14, Måbarefåsiat... skrev:

Nei, i et borettslag eier du ikke leiligheten. Du eier boretten. Som ligger i navnet.

Og er du stille om natten får du gjøre hva du vil. Men normal nattero (ikke musikk og hyling mens man gamer) er som regel etter kl 22.

Bor du i blokk, kan alt høres.

TS skriver i åpningsvedlegget at det er sameie, men kan jo godt hende at hun ikke kjenner forskjellen på sameie og borettslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vi må jo få høre på musikk om natta også?!

Anonymkode: 641b2...79e

Hvis det er så lytt at dere hører naboens dobesøk, så må dere bruke headset.

Anonymkode: 035d7...0c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Illuminatum said:

TS skriver i åpningsvedlegget at det er sameie, men kan jo godt hende at hun ikke kjenner forskjellen på sameie og borettslag

Sorry, overså det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi må jo få høre på musikk om natta også?!

Anonymkode: 641b2...79e

Ja, med hodetelefoner på

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha styret har ikke makt i havet til å gjøre noe!

Anonymkode: 641b2...79e

Jeg hadde ringt politiet hver eneste gang dere bråket på natten. Etterkommer dere ikke politiets pålegg da, blir det en saftig bot og stereoanlegget deres blir beslaglagt

Anonymkode: 34f06...fe7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha styret har ikke makt i havet til å gjøre noe!

Anonymkode: 641b2...79e

Neida, bortsett fra at dem har makt til å kreve andelen deres solgt, og oppheve deres bruksrett...

Anonymkode: 93f84...446

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Hos oss får man varsel om utkastelse etter tre ganger, heldigvis! 

Anonymkode: 27a70...038

Her og. Takl gud for det. Naboer som bråker på natten og ikke bryr seg om at andre sover, irriterer vettet ut av meg. Ta hensyn!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 9.46, AnonymBruker skrev:

Det er vår første leilighet så hvordan skal vi kunne vite dette?! Vi betaler jo husleie og ødelegger ingen ting!

Anonymkode: 641b2...79e

Ved å lese papirene som følger med huskjøpet vel... Det er står også loven at det skal være stille om natta. Det står garantert også i husreglene til borettslaget.

Det er deres ansvar å lese og følge reglene.

Anonymkode: 99873...6b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Illuminatum skrev:

TS skriver i åpningsvedlegget at det er sameie, men kan jo godt hende at hun ikke kjenner forskjellen på sameie og borettslag

Jeg har bodd i et sameie, der en bråkmaker måtte selge etter pålegg fra leder i sameiet. 

Ved p flytte inn i en blokk eller annen bolig der man har naboer så godtar en og å rette seg etter husordensregler, bedtekter og lover for bruk av boligen. En godtar og aksepterer også at en kan bli kastet ut når en bryter reglene. Det er den som på papiret står som eier av boligen/boretten som må ta konsekvensene dersom den eier gir adgang til boligen ikke følger lover og regler. 

Jeg lurer litt på hvor gammel ts er, fordi hun virker å ikke ville forstå at naboene trenger å sove nattestid. 

En annen sak er at på natten når alt er stille er det utrolig lytt selv i nesten helt nye blokker. 

Anonymkode: 3c7cf...59b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 9.10, AnonymBruker skrev:

det er samboer som eier leiligheten vi bor i? H"n kjøpte leiligheten og jeg flyttet inn, og nå har vi fått klager fra styret i sameie på nattebråk. Samboer er oppgitt og det er jeg også. Får vi ikke lov til å leve normalt på natten i vår egen leilighet?! Drittnaboer!

Anonymkode: 641b2...79e

Drittnabo! Ja det er det du er.

Anonymkode: f75a3...536

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, padawan skrev:

De kan faktisk kaste dere ut av borettslaget hvis de har hatt gjentatte henvendelser til beboerne i din leilighet om det samme og dere ikke irettesetter dere iht dette.

Det er feil på mange nivåer. Har man tilstøtende naboer vil man alltid kunne høre støy fra andre boenheter.

Hører ingenting jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har et skikkelig dyrt anlegg når politiet kommer og beslaglegger det

Anonymkode: 34f06...fe7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være ro etter kl. 2300. Dvs. at musikk kan spilles men ikke sånn at det forstyrrer naboene. Lyden forplanter seg i betong og treverk. Alle sameier og borettslag har lover og regler som må følges. Det er ikke lett og kaste noen ut men klart at visst beboer aldri kan innrette seg kan det være hjemmel at utkastelse kan skje. Det lydanlegget du har vil forplante seg til naboene dine. Som beboer er du pliktig og sette deg inn i husreglene. 

Anonymkode: 63188...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...