Gå til innhold

Hvorfor kjemper noen partier for innvandring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg greier ikke komme på en eneste positiv ting for Norge med økt innvandring. Men jeg vet masse ting som taler i mot. Økt kriminalitet, overgrep og tiden er forbi der man kan la unge jenter være ute om kvelden.

For å ikke nevne at innvandring koster samfunnet eventyrlige summer. Som må tas fra andre goder som helsevesen, pensjon osv. Som gjør at skattebetalere gjennom et helt liv får en uverdig alderdom.

Hvorfor er det noen partier som absolutt skal ha det slik, og jobbe mot folket og ødelegge landet?

Skal de ikke jobbe for å gjøre landet bedre? Hvilke argumenter har de for å gjøre dette mot oss? Hva med å heller bruke pengene på å rette opp alt som er feil i Norge og gjøre det enda bedre?

Hvordan syns arbeiderpartiet det gikk selv ved forrige valg? Når de gikk til valg på å tyne de som arbeider med høyere skatter. For å øke innvandringen.

Anonymkode: 2a677...eaa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi ikke alle av oss vil ha alt selv, men ser verdien i å dele? 

Integrering er viktig for å unngå polarisering og utvikling av ekstreme kulturelle grupperinger, men i en krisefase ser jeg absolutt verdien i at Ahmed som har sett foreldrene og brødrene bli skutt rett foran nesa si, og Maryam som har blitt gjengvoldtatt foran familien sin, kan få komme hit, hvor vi både har plass og råd, og være trygge for alle grusomheter de ellers måtte levd i. Så er det en lang lang lang debatt hva man gjør med traumene de bærer med seg og hvordan vi kan få et multikulturelt samfunn til å fungere, men vi kan hvertfall ikke sitte med fingrene i ørene, øynene lukket og synge lalala så høyt vi kan, når vi har mulighet til å hjelpe. Vi kan ikke late som det ikke skjer.

Anonymkode: 15245...9b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi veldig mange nordmenn ønsker å føle det denne mannen følte i mange år: http://www.gp.se/nyheter/debatt/viljan-att-vara-god-har-överskuggat-allt-1.4884006

Anonymkode: 9bb85...851

Det kan jeg forstå. Alle vil være gode, eller i det minste fremstå som gode, men hvordan er det mulig å ignorere alt det negative?

Jeg har gang på gang spurt etter hva som er positivt med innvandring fra ikke-vestlige land. Ingen har hittil kommet med noe, men de påstår likevel at vi MÅ ta imot dem. Jeg skjønner det ikke. Det er mulig det er jeg som er på bærtur altså, men når man spør gang på gang uten å egentlig få noe fornuftig svar så er det vel kanskje ikke jeg som er på bærtur likevel?

Jeg er mot innvandring, overbevis meg om hvorfor jeg tar feil!

Anonymkode: 6ddcb...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan vi kan få et multikulturelt samfunn til å fungere,

Historien viser oss at dette ikke er mulig.

Definisjonen av dumskap er å prøve det samme om og om igjen og forvente et annet resultat.

Anonymkode: 6ddcb...afa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg forstå. Alle vil være gode, eller i det minste fremstå som gode, men hvordan er det mulig å ignorere alt det negative?

Jeg har gang på gang spurt etter hva som er positivt med innvandring fra ikke-vestlige land. Ingen har hittil kommet med noe, men de påstår likevel at vi MÅ ta imot dem. Jeg skjønner det ikke. Det er mulig det er jeg som er på bærtur altså, men når man spør gang på gang uten å egentlig få noe fornuftig svar så er det vel kanskje ikke jeg som er på bærtur likevel?

Jeg er mot innvandring, overbevis meg om hvorfor jeg tar feil!

Anonymkode: 6ddcb...afa

Jo, du er på bærtur. Du lar det negative overskygge det positive, og om du ikke klarer å tenke ut én positiv ting med innvandring så vil jeg tørre å påstå at du er både egoistisk og trangsynt. Litt for trøtt i kveld til å gjøre et tappert forsøk på å overbevise folk som ikke rikker seg en millimeter. Kanskje i morgen.

Anonymkode: e7ead...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi ikke alle av oss vil ha alt selv, men ser verdien i å dele? 

Integrering er viktig for å unngå polarisering og utvikling av ekstreme kulturelle grupperinger, men i en krisefase ser jeg absolutt verdien i at Ahmed som har sett foreldrene og brødrene bli skutt rett foran nesa si, og Maryam som har blitt gjengvoldtatt foran familien sin, kan få komme hit, hvor vi både har plass og råd, og være trygge for alle grusomheter de ellers måtte levd i. Så er det en lang lang lang debatt hva man gjør med traumene de bærer med seg og hvordan vi kan få et multikulturelt samfunn til å fungere, men vi kan hvertfall ikke sitte med fingrene i ørene, øynene lukket og synge lalala så høyt vi kan, når vi har mulighet til å hjelpe. Vi kan ikke late som det ikke skjer.

Anonymkode: 15245...9b8

Hører mye om denne integreringen, men hva skal en med det når flertallet av oss er overtatt av innvandrere som stortinget ønsker?

Anonymkode: 5a09b...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi ikke alle av oss vil ha alt selv, men ser verdien i å dele? 

Integrering er viktig for å unngå polarisering og utvikling av ekstreme kulturelle grupperinger, men i en krisefase ser jeg absolutt verdien i at Ahmed som har sett foreldrene og brødrene bli skutt rett foran nesa si, og Maryam som har blitt gjengvoldtatt foran familien sin, kan få komme hit, hvor vi både har plass og råd, og være trygge for alle grusomheter de ellers måtte levd i. Så er det en lang lang lang debatt hva man gjør med traumene de bærer med seg og hvordan vi kan få et multikulturelt samfunn til å fungere, men vi kan hvertfall ikke sitte med fingrene i ørene, øynene lukket og synge lalala så høyt vi kan, når vi har mulighet til å hjelpe. Vi kan ikke late som det ikke skjer.

Anonymkode: 15245...9b8

Så skal heller svenske Anna voldtas i stedet da eller? Leste du om saken der en svensk kvinne ble gruppevoldtatt av 20 innvandrere? TJ U E!! Se det for deg! Voldtekten pågikk i timesvis. Det er resultatet av å slippe inn disse folkene i Europa. Nå er ikke bare Midtøsten farlig men også våre egne land. Politiet advarer nå mot at unge drar til Jessheim sentrum. Jessheim! Ikke akkurat verdens navle. Alle kriker og kroker der disse får innpass blir det kaos. 

Se på Balkan, der har du ditt multikulturelle paradis. Blir moro med etniske og religiøse konflikter etterhvert, spesielt når oljepengene tar slutt. Da kan du stikkes ned av en somalier fordi han vil stjele en hundrelapp du har i lomma. Takk til sånne som deg som har ødelagt Europa for all fremtid. 

Anonymkode: d08aa...f81

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg forstå. Alle vil være gode, eller i det minste fremstå som gode, men hvordan er det mulig å ignorere alt det negative?

Jeg har gang på gang spurt etter hva som er positivt med innvandring fra ikke-vestlige land. Ingen har hittil kommet med noe, men de påstår likevel at vi MÅ ta imot dem. Jeg skjønner det ikke. Det er mulig det er jeg som er på bærtur altså, men når man spør gang på gang uten å egentlig få noe fornuftig svar så er det vel kanskje ikke jeg som er på bærtur likevel?

Jeg er mot innvandring, overbevis meg om hvorfor jeg tar feil!

Anonymkode: 6ddcb...afa

Når du er imot innvandring, syns du det er noe herk med svenskene og polakkene som er her også? Eller amerikanerne og tyskerne?

Anonymkode: e6c4b...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du er imot innvandring, syns du det er noe herk med svenskene og polakkene som er her også? Eller amerikanerne og tyskerne?

Anonymkode: e6c4b...f05

Du mener at landene disse kommer fra er høl på lik linje med de i Midtøsten? Hvordan kan du likestille vestlige land med likestilling etc med søppelland i Midtøsten? Ville du selv likt å bo i Afghanistan? Hadde det vært det samme for deg om du flyttet til Afghanistan eller USA/Sverige/Tyskland?

Anonymkode: d08aa...f81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler nok mye om idealer og hva slags menneske en ønsker å være, samtidig som det kanskje er like viktig å fremstå som god. En skal nok også ha i bakhodet at vanskelige valg og prioriteringer *utrolig nok* er vanskelige, og det kan dermed være veldig mye lettere, og føles sikkert bedre, å si at folk må få komme og at motstand mot dette er inhumant, enn å ta den tunge erkjennelsen at å slippe inn noen få relativt ressurssterke mennesker ikke bare rammer de som bor her fra før, men koster enorme summer som kunne ha hjulpet veldig mange flere trengende andre steder. 

Følger man debatten er det påfallende hvor lite rasjonell den ofte fremstår. Det er mange gode ord og ønsker om å "hjelpe", "dele" osv. men få virker å kunne argumentere overbevisende for at det er mer rasjonelt å hjelpe noen få som klarer å krysse kontinenter enn de mange som ikke gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Når du er imot innvandring, syns du det er noe herk med svenskene og polakkene som er her også? Eller amerikanerne og tyskerne?

Anonymkode: e6c4b...f05

Min mann er en vestlig innvandrer. Hans innvandring kan ikke sammenlignes med innvandring fra Midtøsten, «the stans», eller Afrika. 

Han kom hit, for å være sammen med sin kone og sine barn. For å bo og virke her. 

Han har kompetanse etterspurt i det norske arbeidslivet. Han har alltid vært flytende i Engelsk, og var ansatt fra første stund. Han kostet ikke staten eller kommunen penger, fra første dag. 

Hans sykefravær har knyttet seg til noen dager med influensa og noen lemmer i gips. Han som de fleste menn i 40 årene er en av de som bidrar mest, og koster minst.

Ikke har han vært kriminell, og jeg tviler på han blir det. Hans syn på hva som er rett og galt, hans grunnverdier er sammenfallende med mine. Uten å gå på kurs, for å lære. 

Dette kan ikke sammenlignes med de som kommer hit, og blir møtt med en hel saksbehandlings stab, mottakssenter, introduksjons apparat. Som statistisk sett fortsetter et liv som stønadsmottaker, utenfor arbeidslivet, mottaker av helsetjenester, og overrepresentert i fengsler. 

De som er flyktninger kommer ikke her for å berike oss. De kommer for at vi skal hjelpe dem. 

Spørsmålet blir:

a) skal vi hjelpe?

b) i så tilfelle hvordan skal vi hjelpe?

Det er ikke snakk om innvandring, det er snakk om flukt og bistand til svært traumatiserte og skadde mennesker. 

Ser en på arbeidsinnvandrere fra Europa, de har rettigheter knyttet til sin arbeidskontrakt og til at de er selvforsørgende og opptjente rettigheter. Ikke i kraft av å være trengende. 

Anonymkode: e7df4...be0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du er imot innvandring, syns du det er noe herk med svenskene og polakkene som er her også? Eller amerikanerne og tyskerne?

Anonymkode: e6c4b...f05

Den siste setningen spesifiserer ikke hva slags innvandring jeg snakker om, men leser du hele teksten så står det at det gjelder ikke-vestlig innvandring. Det er det som er problemet. De andre som kommer bidrar.

Anonymkode: 6ddcb...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den siste setningen spesifiserer ikke hva slags innvandring jeg snakker om, men leser du hele teksten så står det at det gjelder ikke-vestlig innvandring. Det er det som er problemet. De andre som kommer bidrar.

Anonymkode: 6ddcb...afa

For øvrig er jeg sammen med en utlending, men da en amerikansk-europeisk. Han kommer hit for å bidra, for å videre bygge Norge og være en ressurs. 

Anonymkode: 6ddcb...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, du er på bærtur. Du lar det negative overskygge det positive, og om du ikke klarer å tenke ut én positiv ting med innvandring så vil jeg tørre å påstå at du er både egoistisk og trangsynt. Litt for trøtt i kveld til å gjøre et tappert forsøk på å overbevise folk som ikke rikker seg en millimeter. Kanskje i morgen.

Anonymkode: e7ead...6f2

Du har misforstått. Han sier han har prøvd, og ber om innspill. Han ber ikke om å bli sjikanert. Den som kommer med et slikt svar, har ingen konkrete ting å komme med.

Du blir klart og tydelig bedt om å komme med en positiv ting med ikke-vestlig innvandring. For å så ikke klare det. Du skylder på at du er trøtt. Det er en tom unnskyldning. Hvis det er så lett å finne en positiv ting, så skulle du ha det klart allerede, ikke sant? Du ville ikke trengt å tenke eller nøle. Å skrive den positive tingen, ville tatt like kort tid som ditt nedlatende svar.

Må du google og be om hjelp fra "Refugees welcome" og lignende pressgrupper, for å finne noen argumenter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

 Så er det en lang lang lang debatt hva man gjør med traumene de bærer med seg og hvordan vi kan få et multikulturelt samfunn til å fungere, men vi kan hvertfall ikke sitte med fingrene i ørene, øynene lukket og synge lalala så høyt vi kan, når vi har mulighet til å hjelpe.

Det er i praksis akkurat det dere gjør for alle utenom de få som har råd til å betale menneskesmuglere for å bli fraktet til Norge.

Anonymkode: 9bb85...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, ops2 skrev:

Du har misforstått. Han sier han har prøvd, og ber om innspill. Han ber ikke om å bli sjikanert. Den som kommer med et slikt svar, har ingen konkrete ting å komme med.

Du blir klart og tydelig bedt om å komme med en positiv ting med ikke-vestlig innvandring. For å så ikke klare det. Du skylder på at du er trøtt. Det er en tom unnskyldning. Hvis det er så lett å finne en positiv ting, så skulle du ha det klart allerede, ikke sant? Du ville ikke trengt å tenke eller nøle. Å skrive den positive tingen, ville tatt like kort tid som ditt nedlatende svar.

Må du google og be om hjelp fra "Refugees welcome" og lignende pressgrupper, for å finne noen argumenter?

Hør på deg da, ikke akkurat noe bedre enn de du kritiserer. Pressgrupper, hva faen er det med deg? Du har i hvert fall ikke kunnskap om hvordan forskjellige avdelinger drives. Hvis du selv skal virke så kunnskapsrik og ha alt på stell så anbefaler jeg deg å ikke omtale ting du ikke kjenner til.

Anonymkode: 8ea42...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hør på deg da, ikke akkurat noe bedre enn de du kritiserer. Pressgrupper, hva faen er det med deg? Du har i hvert fall ikke kunnskap om hvordan forskjellige avdelinger drives. Hvis du selv skal virke så kunnskapsrik og ha alt på stell så anbefaler jeg deg å ikke omtale ting du ikke kjenner til.

Anonymkode: 8ea42...b0c

Vil du ha eksempel på pressgrupper? La meg opplyse deg. Amnesty, Flyktninghjelpen, Care, Kirkens Nødhjelp, NOAS, Redd Barna, Plan, Norsk Folkehjelp, Mellomkirkelig Råd og andre.

Felles for disse, er at de lever av statlige tilskudd, som igjen kommer fra skattepengene.

Disse pengene bruker de på profesjonelle spindoktorer, som spinner ut propaganda som skal virke spesielt på svake mennesker med Facebook, og populistiske politikere som er mest opptatt av å være godhetsposører. Som den ekle kampanjen med Kristoffer Joner, som reklamebyrået Anorak sto bak. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/R0jo8/Reklamebyra-sto-bak-Joner-kampanje-for-NOAS

Vi vet da, at det ikke er lurt å sette bukken til å passe havresekken, eller bjørnen til å være gjeter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ta imot innvandrere er vel ikke noe de vestlige landene gjør med stor glede! Vi vet at det fører til stort press på velferdsstaten, og at samfunnet kommer til å få utfordringer med integrering. Vi vet at mange lykkejegere ikke egentlig trenger asyl, og at kriminaliteten i Norge øker med mange av disse gruppene.

Likevel har vi et moralsk ansvar for å hjelpe når folk har det vondt. Når det er krig, og når land blir ubeboelige. Jeg er glad for at vi har politikere som ser dette. (Skulle bare ønske de tok flere av familiene som er FNs kvoteflyktninger, og færre unge mannlige lykkejegere.)

Anonymkode: 1fa29...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...