Gå til innhold

Hva koster det å pusse opp badet?


Norasofie

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med hva det koster å pusse opp/totalrenovere et bad? Eller andre erfaringer med oppussing av bad som bør deles? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt en rørleggerforretning og be om gratis befaring. Det spørs helt hva dere skal gjøre? Bytte fliser? Varmekabler? Membran? Bare innredning? Dette kan skille 100 000 kr

Anonymkode: 51ef7...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt en rørleggerforretning og be om gratis befaring. Det spørs helt hva dere skal gjøre? Bytte fliser? Varmekabler? Membran? Bare innredning? Dette kan skille 100 000 kr

Anonymkode: 51ef7...1c7

Takk for tips :) Det er snakk om totalrenovering, så ny membran, nye varmekabler, etc. Badet er ca 4,5 kvm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du/dere leie til alt ? F. eks.flising ?  Da blir det fort dyrt.  Jeg ville regnet 300 000.  Det er bedre å ta i litt.

Anonymkode: c46da...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke legge fliser, man kan legge vinylgulv og ha plater på veggene.  Men blir dyrt å leie fagfolk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusset opp bad på ca 4,5 kvadrat for halvannet år siden. Brukte godkjent våtromsbedrift til hele arbeidet, og anbudet var på ca 256.000kr. Det endte opp litt rimeligere fordi vi slapp å bytte soil og klarte å bytte sluk uten å bryte brannskillet. Arbeidet som ble gjennomført: rive gammelt bad, legge opp tilkobling for vaskemaskin, støpe nytt gulv og vegger, ny sluk, legge membran og fliser på vegger og gulv, montere alt inventar, legge opp el-punkt for lys over speil etc. Innkjøp av ny vask, dusjhjørne, kraner etc til dusj og vask. Flisene jeg valgte var rimelige, streite fliser for vegg, og bittelitt dyrere fliser for gulv. Har ikke baderoms"møbler" type skap osv, jeg kjøpte en benkeplate i eik fra Ikea som de kuttet og tilpasset for meg. Toalettet var såpass nytt og fint at jeg ikke kjøpte nytt. Så: 230.000 for basic totalrenovering (kjøpte ikke pakkeløsning), og det som kunne gjort det hele dyrere (og som skal med i budsjettet!) er: utskifting av soilrør hvis nødvendig (ca 25.000kr), søknad til PBE dersom de bryter brannskille ved bytte av sluk (ca 12.000kr) + prisen for nye baderomsmøbler etc hvis du skal kjøpe det. Ta inn et par godkjente våtromsenteprenører på befaring og få anbud fra dem.

Anonymkode: c1c83...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt unntatt selve jobben kom på 70k for badet mitt på 6 kvm. Da ble det ribbet inn til stenderverk og satt på badromsplater. Jeg valgte vinylbelegg på gulvet, det er dn membran i seg selv. Nye varmekabler ble også lagt. Røropplegget ble endret litt og alt elektrisk ble fikset med downlights i taket.

Jeg brukte venner ig familie som har fagbrev, så alt er gjort ihht krav.

Anonymkode: c2f37...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alt unntatt selve jobben kom på 70k for badet mitt på 6 kvm. Da ble det ribbet inn til stenderverk og satt på badromsplater. Jeg valgte vinylbelegg på gulvet, det er dn membran i seg selv. Nye varmekabler ble også lagt. Røropplegget ble endret litt og alt elektrisk ble fikset med downlights i taket.

Jeg brukte venner ig familie som har fagbrev, så alt er gjort ihht krav.

Anonymkode: c2f37...d67

Om du har brukt venner og familie, så har du ikke noen å reklamere til om ting går galt. Dette kan være veldig negativt om du skal selge igjen. Så jeg ville aldri pusset opp bad på "dugnad" selv, uansett om jeg i utgangspunktet sparte 100 000 på det. 

Anonymkode: 76e1a...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har brukt venner og familie, så har du ikke noen å reklamere til om ting går galt. Dette kan være veldig negativt om du skal selge igjen. Så jeg ville aldri pusset opp bad på "dugnad" selv, uansett om jeg i utgangspunktet sparte 100 000 på det. 

Anonymkode: 76e1a...13c

Ikke engang im du fikk papirer fra firmaer de jobber i engang? Da er du iallefall dum som ikke benytter den muligheten. Alt kan dokumenteres hos meg.

Anonymkode: c2f37...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalrenoverer bad nå, 5,5 m2. Med riving, nye varmekabler, flislegging/flis/membran, rørlegger, og snekkerarbeid, så blir det rundt 200 000. Dette inkluderer ny baderomsinnredning og ny dusj. 

Det går an å gjøre det langt rimeligere ved å velge dusjplater og vinyl. Men husk at du må ha dusjkabinett hvis du velger plater på vegg.

Anonymkode: 38e56...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusset opp vårt 7,5 m2 bad i 2015. Ribbet alt, nytt røropplegg og alt. Vi gjorde ingenting selv. 60 cm fliser gulv, fliser vegger og rullestein i dusjsone. Dobbel servant fra viking bad, glassvegg ved dusj. Spotter til 3000 pr stk i taket.Ikke de billigste løsningene mao. 

Kom totalt på 210 000 hos en totalentrepenør som tok seg av all koordinering av fagfolk. Kun seriøse fagfolk.Tok 2-3 uker. Utrolig fornøyd. 

Noen andre skulle ha 340K for dette, så det kan skille masse! Dette er på Sørlandet, så mulig det er dyrere i Oslo etc.

Anonymkode: 87781...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk å bytte til godkjent gulvsluk for å få best mulig tilstandsgrad på badet. 

Anonymkode: d4708...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte vel 270.000 på lignende størrelse. Totalrenovert med nytt elektrisk opplegg og ekstra kurs inn på badet. Ny dør og riving av vegg. Fikk anbud fra 3 firmaer, valgte det som ga pris midt mellom de to andre. Sjekket referanser før de fikk jobben. De brukte 5 uker på jobben.

Anonymkode: 87f9f...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat pusset opp vårt, 4,5kvm. Totalrenovering, utvidet med nesten 2 kvm. Fliser på gulv og i dusjsone, våtromssystem og maling på resten av veggene. Endte på 270.000, arbeidet alene var på 185.000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale baderomsplater fremfor fliser hvis du ønsker å tenke økonomisk. Det er også veldig fint! Vi har det på vegger og fliser på gulv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu glad jeg slipper å leie inn folk til denslags... 😬

 

De siste badene mine har kommet på mellom 50 og 80 tusen, inklusive alt. Dette er bad på 12 kvadratmeter eller mer. 

Har dokumentert alt av arbeider underveis i egen perm, dette har vært mer enn godt nok ved takst/salg av bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...