Gå til innhold

Postnord: "forsendelse stoppet, satt på lager"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei også skrev jeg ikke det. Skrev bare at de ikke kan noe og aldri leverer tingene. Neste gang dukker vel pakka opp med sprengstoffer i. :skratte: 

Anonymkode: c1319...8bd

Tror du har bidratt nok i tråden nå jeg, ingen hjelp å få fra deg, bare syting...

Anonymkode: 086bb...d10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Hørte på radioen for noen dager siden at mange (spesielt post i butikk) utleveringssteder har så fulle hyller nå at de må stanse leveringene. I samme program snakket de om at mange bevisst velger å vente med å hente ut pakkene nå før jul, fordi det er bedre å "gjemme" de på postkontoret enn hjemme. Dette betyr at andre pakker blir veldig forsinket fordi butikkene/postkontorene ikke har plass til å ta de inn.
Så, moralen er: Hent alltid ut pakkene dine så fort som mulig slik at ikke posten blir forsinket for andre. :-)

Her på coop xtra på landsbygda hvor alle kjenner alle så kom de ansatte i butikken etter meg med armene fulle i pakkee når jeg skulle gå hjem fra handletur, jeg hadde ikke fått hentemelding på de enda, men de hadde ankommet og tok opp plass 😂

Anonymkode: b9e0c...c4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postnord er helt håpløse. 

Bestilte en vare for en stund siden, og da den ankom utleveringsstedet bestilte og betalte jeg for hjemkjøring siden pakken var litt stor og bilen var på verksted. Pakken dukket aldri opp og ble returnert til avsender. 

Bestilte varen på nytt og fikk hentemelding om at den var et eller annet sted 45 minutters kjøretur unna (dersom det ikke er trafikk. Noe det er mye av nå rett før jul...), og ikke på noen av utleveringsstedene i nærheten. Trykket på linken i meldingen for å endre utleveringssted men fikk ikke opp annet enn hjemlevering denne gangen, bestilte dette (uten å få opp noe om betaling denne gangen) Pakken skal liksom leveres mandag ettermiddag men jeg stoler absolutt ikke på at den faktisk dukker opp. Og nå har prisen på varen gått opp også, så dersom den blir returnert til avsender igjen så må jeg betale mange hundre kroner mer for å få bestilt varen på nytt...

Anonymkode: 1fb3d...b52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Postnord er helt håpløse. 

Bestilte en vare for en stund siden, og da den ankom utleveringsstedet bestilte og betalte jeg for hjemkjøring siden pakken var litt stor og bilen var på verksted. Pakken dukket aldri opp og ble returnert til avsender. 

Bestilte varen på nytt og fikk hentemelding om at den var et eller annet sted 45 minutters kjøretur unna (dersom det ikke er trafikk. Noe det er mye av nå rett før jul...), og ikke på noen av utleveringsstedene i nærheten. Trykket på linken i meldingen for å endre utleveringssted men fikk ikke opp annet enn hjemlevering denne gangen, bestilte dette (uten å få opp noe om betaling denne gangen) Pakken skal liksom leveres mandag ettermiddag men jeg stoler absolutt ikke på at den faktisk dukker opp. Og nå har prisen på varen gått opp også, så dersom den blir returnert til avsender igjen så må jeg betale mange hundre kroner mer for å få bestilt varen på nytt...

Anonymkode: 1fb3d...b52

Dette klager du selvfølgelig på og krever de ekstra kostnadene tilbakebetalt. 

Anonymkode: b27ce...cde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pakken skal liksom leveres mandag ettermiddag men jeg stoler absolutt ikke på at den faktisk dukker opp.

Da står de nok på døra rundt 10:23 mandag formiddag, ringer og ringer og skjeller deg ut fordi du ikke er hjemme og åpner. :roll: 

Forresten, det er basert på en sann historie. I mitt tilfelle var det en onsdag, men de var nærmere 7 timer for tidlig ute. Makan til språkbruk. 

Anonymkode: 1d9c5...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt trøbbel med de i det siste jeg å. Greit at de har det travelt, men det kunne de vel forutsett? Bestilte to pakker på Black friday. Den ene kom etter en uke dit den skulle, fornøyd. Den andre derimot ble sendt fra Trondheim til Oslo 1 desember. 2 desember sto den at den lå på utkjøringsterminalen. Jeg har chattet med de og ringt de i uendelig mange timer. Den første gangen jeg ringte sa de at den ikke var sendt ut fordi jeg ikke hadde sagt fra hvor den skulle leveres, visste ikke at man måtte det? Bestilte en liten greie fra Bose, trodde ikke det skulle være hjemlevering, men det var det altså. Jeg ringte så hver dag, satt i kø, ble ringt opp igjen noen dager osv. Hver dag sa de; pakken kommer på døra i morgen! Det skjedde ikke.. Måtte true med å gå videre med saken, da kom endelig pakken dagen etter! De sa til meg at de kun leverer mellom 8-13, så glad jeg hadde barn hjemme som kunne ta imot. Vi har kamera ved døren i tilfelle innbrudd, ble litt sjokkert over mannen som leverte pakken. Tenåringen åpnet døra, mannen sa; pakke til Anna! Tenåringen: Hun er ikke hjemme, men jeg kan skrive under. Mann: Jeg driter en lang faen i hvem som skriver under. Ga fra seg pakken og gikk.. Bra kundeservice Postnord!

Har også opplevd at de legger fra seg pakker på trappen, da kan jo hvem som helst ta den.. 

Anonymkode: 2b2ee...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Postnord er helt håpløse. 

Bestilte en vare for en stund siden, og da den ankom utleveringsstedet bestilte og betalte jeg for hjemkjøring siden pakken var litt stor og bilen var på verksted. Pakken dukket aldri opp og ble returnert til avsender. 

Bestilte varen på nytt og fikk hentemelding om at den var et eller annet sted 45 minutters kjøretur unna (dersom det ikke er trafikk. Noe det er mye av nå rett før jul...), og ikke på noen av utleveringsstedene i nærheten. Trykket på linken i meldingen for å endre utleveringssted men fikk ikke opp annet enn hjemlevering denne gangen, bestilte dette (uten å få opp noe om betaling denne gangen) Pakken skal liksom leveres mandag ettermiddag men jeg stoler absolutt ikke på at den faktisk dukker opp. Og nå har prisen på varen gått opp også, så dersom den blir returnert til avsender igjen så må jeg betale mange hundre kroner mer for å få bestilt varen på nytt...

Anonymkode: 1fb3d...b52

Så sprøtt, men noe lignende har nettopp skjedd for min søster. Bestilte i midten av november, pakken ble levert på helt andre siden av byen (nesten over i Bærum, hun bor nærmere Ekeberg). Hun satt på vent i telefonen over 1 time forrige mandag for å prøve å fikse det, fikk beskjed om at de skulle ringe opp igjen i løpet av dagen. Satt så på vent 1 time på tirsdag, og over 2 timer på onsdag. Dette etter å ha ventet fra sist gang de sa de skulle få den sendt til riktig utleveringssted. Og ikke en eneste gang har de tilbudt å sende den hjem, som jeg syns skulle bare mangle når DE har gjort feil i 1 mnd nå. Det skulle være kalendergave til kjæresten, men shit la gå, det er jo snart hjemreise tid til jul, liksom.

Hvorfor klarer de ikke levere til rett utleveringssted? Er ikke det hele poenget med Post Nord? Regner med de går gjennom sine rutiner på nyåret, når de har kommet seg gjennom denne julen, for OI. Alle vet at det blir travelt før jul, og har rutinene klare for at ansatte skal få det best mulig og lettest mulig på jobb i en travel tid, og at kundene forblir kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 15.29, lille sangfugl skrev:

Jobber du i posten eller, siden du har skrevet 4 innlegg på rappen om hvor mye postnord suger..? Haha

Trenger ikke jobbe i posten for å skjønne at disse privateide bedriftene som skulle konkurrere med posten og dermed gjøre at "kundene fikk bedre kvalitet" bare er tøv. Posten har alltid gjort en strålende god jobb. De trenger ikke konkurranse. Konkurranse gjør bare at de får mindre penger, fordi bedrifter får avtalt en billigere løsning med postnord som gjør en dårligere og billigere jobb. 

Anonymkode: 2deb8...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Scherbatsky skrev:

 

Hvorfor klarer de ikke levere til rett utleveringssted? Er ikke det hele poenget med Post Nord?

Nei, poenget til postnord er å sende pakkene så billig som mulig slik at bedrifter gjør avtaler med dem i stedet for med Posten. Billig er sjelden bra.

Anonymkode: 2deb8...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva endte det med? Jeg har selv fått varsel fra PostNord idag med melding: "Stoppet. Forsendelsen er satt på lager". 

Anonymkode: c9507...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Dette klager du selvfølgelig på og krever de ekstra kostnadene tilbakebetalt. 

Anonymkode: b27ce...cde

Pakken kom på døra til slutt. Ikke den mandagen den liksom skulle komme, men over en uke senere. Og da hadde jeg ventet på pakken i 1 måned. Jeg tok kontakt med nettbutikken jeg hadde handlet i slik at de kunne ta kontakt med PostNord, og da kom pakken på døra noen dager etter. 

På 16.12.2017 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Da står de nok på døra rundt 10:23 mandag formiddag, ringer og ringer og skjeller deg ut fordi du ikke er hjemme og åpner. :roll: 

Forresten, det er basert på en sann historie. I mitt tilfelle var det en onsdag, men de var nærmere 7 timer for tidlig ute. Makan til språkbruk. 

Anonymkode: 1d9c5...2b4

Her kom de sent på kvelden. PostNord er håpløse. 

Anonymkode: 1fb3d...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...