Gå til innhold

Telys i julegave


male32

Anbefalte innlegg

Ville dere blitt skuffet om dere fikk telys i julegave?
Dette er til noen tanter, og jeg vet at de gir ikke all verden i gave. Det er et par sokker eller en melkesjokolade...
Om det hjelper der det duftlys, og de bruker mye telys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brenner mye telys og ville ikke blitt skuffet over en pakke nøytrale telys fra Ikea eller et annet sted. Duftlys er jeg derimot ikke glad i, så telys med duft ville blitt liggende ubrukt i stearinlyskassen.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bli skuffet siden jeg bruker mye telys, dog ville jeg helst ikke hatt duftlys fordi noen typer gir meg migrene og de ville jeg i såfall bare måttet kaste. Du kan ikke vite hvilke det gjelder eller hvilke lukter andre liker så det blir et sjansespill i forhold til å gi vanlige telys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det bør være noe litt mer spesielt og ekslusivt enn det de ville ha kjøpt til seg selv. Hvis ikke kunne man like godt kjøpt bomullspads eller andre basic forbruksvarer. Eller gi penger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg gitt telys, ville jeg kjøpt en stor pakke telys og noen pene fyrstikkesker. Gitt dem ca. 10-15 telys og en fyrstikkeske hver i en pen gavepose. Gavepose kan man lage selv av julepapir eller cellofan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ber faktisk bekjente om å gi meg lys i julegave :ler: . Enten telys eller vanlige lys - uten duft. I "vår" alder (tantealderen?) så er faktisk basic forbruksvarer helt fint. Det såkalt eksklusive kjøper vi gjerne selv så vi får det vi vil ha. Dessuten har vi alt så ungdommen trenger ikke bruke masse penger på oss, selv om det er koselig med en liten ting under treet. 

Edit: Ser nå at det ser ut som jeg "ber" om julegaver fra bekjente :skratte: . Det gjør jeg selvsagt ikke, men hvis noen lurer på hva de skal gi meg så er det svaret de får. 

Endret av Cata
En aldri så liten presisering.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig glad for både telys og duftlys. Er også i en alder der jeg har det jeg trenger (og enda mer), og har flagget høyt og tydelig at gaver som brukes opp er langt mer velkomne enn enda mer skapfyll. Telys, body lotion, badekuler, olivenolje, sjokolade, sånne ting er fint å gi til de som har alt, tenker jeg.

Anonymkode: aff65...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, male32 skrev:

Ville dere blitt skuffet om dere fikk telys i julegave?
Dette er til noen tanter, og jeg vet at de gir ikke all verden i gave. Det er et par sokker eller en melkesjokolade...
Om det hjelper der det duftlys, og de bruker mye telys...

Et par sokker og melkesjokolade hadde jeg blitt kjempeglad for! :) Men så forventer jeg ikke allverdens til julegave heller da. Er takknemlig for det jeg får. Jeg liker sokker, og jeg elsker sjokolade, så for meg hadde det vært toppers gave :) Jeg elsker også å motta telys i gave. Spesielt disse med lukt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Cezanne skrev:

Jeg mener det bør være noe litt mer spesielt og ekslusivt enn det de ville ha kjøpt til seg selv. Hvis ikke kunne man like godt kjøpt bomullspads eller andre basic forbruksvarer. Eller gi penger. 

Liker å motta penger og jeg! Da kan jeg selv velge hva jeg ønsker å kjøpe, eller spare til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad! Uansett om det hadde vært telys fra IKEA eller noe eksklusivt merke.
Vi bruker masse telys, så det hadde vært innertier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt glad. Brenner masse lys og opplever titt og ofte at jeg er tom. Foretrekker de store telysene da, de ser bra ut i lykter og lanterner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk telys av niesa mi forrige jul, hvor hun hadde brukt mønstret tape rundt hver enkelt lys for å "pynte" opp og pakket det hele i cellofan og pyntet med silkesløyfe og granbar. Selv om jeg ikke får sett pynte-tapen når jeg har de i lysholderene så var det utrolig koselig at hun hadde lagt ned litt tid og pyntet. Desidert den fineste gaven jeg fikk i fjor, og den som var mest forseggjort😊

Skal sies at jeg hadde blitt glad for helt vanlige telys også.

Anonymkode: 5b90f...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg hadde brukt telys, hadde det vært en helt ok gave fra et tantebarn. 

Men siden jeg ikke bruker telys (er ikke godt for helsa med sotpartikler som fyker omkring) ville det ikke vært en god gave til akkurat meg. Jeg har en skuff full av lys jeg har fått av folk, som jeg jo aldri bruker. 

Hva med led-telys i stedet? Bedre for helsen og innemiljøet. 

Anonymkode: 3b061...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller gått på Bondens marked og kjøpt et lokalprodusert syltetøyglass el.l. til en femtilapp. Mye koseligere å få!

Anonymkode: 095a4...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...