Gå til innhold

Fineste kunstige juletre?


Norbertine

Anbefalte innlegg

Skjønner at dette er subjektivt, men har dere noen mening om hvilket kunstige juletre som er det beste kjøpet? Altså mest mulig naturtro til en saklig pris (1000-4000 kanskje)? 

Vi har hatt plasttre i flere år pga allergi (så trenger ingen kommentarer på at naturlig er penest), og i år er det på tide å kjøpe nytt. Vi har hatt uten lys, og tenkte kanskje vi skulle ha med nå, men har nå hørt at det er mer upraktisk å sette opp, noen erfaringer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser vg har hatt juletretest, men resultatet ligger bak betalingsmur :( skulle gjerne visst resultatet 😜👍😀

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hageland har i hvert fall mange fine (men ikke akkurat billig, men hei, det vil jo komme til nytte i mange år og de ekte trærne er heller ikke akkurat billige i innkjøp)

Jeg lure også på hva VG fant ut i sin test..

Anonymkode: 4dc4d...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hageland har i hvert fall mange fine (men ikke akkurat billig, men hei, det vil jo komme til nytte i mange år og de ekte trærne er heller ikke akkurat billige i innkjøp)

Jeg lure også på hva VG fant ut i sin test..

Anonymkode: 4dc4d...573

Tror det var Hageland sitt Dovre-tre som vant, de er på tilbud nå, til ca 1000 kr...

Anonymkode: 27170...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenkt meg et slik med store kongler som står rett opp. Men det finnes vel ikke? 

Jeg så det i et blad for noen år siden. Et spinkelt og skjevt juletre i en slags tønne. Treet var blågrønt og hadde store kongler som sto rett opp. Jeg aner ikke hva det het, men det er det kuleste juletreet jeg noengang har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hageland har i hvert fall mange fine (men ikke akkurat billig, men hei, det vil jo komme til nytte i mange år og de ekte trærne er heller ikke akkurat billige i innkjøp)

Jeg lure også på hva VG fant ut i sin test..

Anonymkode: 4dc4d...573

Europris og Hageland fikk delt 1.plass, med terningkast 5. Europris fikk på sitt juletre til kr 1.999, og Hageland med juletreet; Dovre. Dovre koster fra 790- 2500 (avhengig av med/uten lys, høyde osv) 

TS; Jeg synes definitivt Hagelnad har det beste utvalget på naturtro trær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var Hageland sitt Dovre-tre som vant, de er på tilbud nå, til ca 1000 kr...

Anonymkode: 27170...b6c

Åja. Vi fikk høre at modellen Kingswood var den mest populære hos Hageland. Den ligner mest på vanlig norsk gran. Og det var den vi endte opp med..

Anonymkode: 4dc4d...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Vi fikk høre at modellen Kingswood var den mest populære hos Hageland. Den ligner mest på vanlig norsk gran. Og det var den vi endte opp med..

Anonymkode: 4dc4d...573

Kingswood fikk terningkast 4, så kom godt ut i testen den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det kun var Hageland,  plantasjen, clas ohlson og europris med i kåringen synes jeg ikke testen var så veldig relevant (ingen av møbelbutikkene er med, de har vel trær alle sammen). Men skal sjekke hvordan europris sitt er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Wonders said:

IKEA sitt til 899 kr valgte vi etter å lett i 2 år. 

2 meter?

Den liker jeg å :)

Anonymkode: a9adf...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De med "fastmonterte" lys er gjerne vanskeligere å lagre på en fornuftig måte, kan ikke deles i så mange deler som mange av de andre kan. 

I tillegg må du da se på hva som kan gjøres om ett av disse lysene blir ødelagt. Kan det skiftes? Hvor dyrt blir det? Risikerer du at hele treet er "ødelagt" om et par av lysene går?

Anonymkode: 2ba70...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg det er svært få fine trær i den prisklassen, da må du ihvertfall i den øverste delen. Vi har et sia tre med lys, betalte 6000 kr for det, men jeg har sett at de har gått litt ned i pris nå når det er mer og mer vanlig med kunstige trær. Det er ikke noe problem å hverken montere det, lagre det (ligger i garasjen) eller skifte pærene. 

Anonymkode: d64e3...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har sett etter "alle veier", og de som er fine, koster uten unntak over 5 000. Det eneste som var fint nok til at vi kunne kjøpt det, kostet 6 000... Vi tar oss nok en runde etter jul, når de fleste har satt prisen ned med 50%. 

De som koster under 5 000 har gjerne livaktige nåler ytterst på greinene, men så er det bare flate plaststrimler inni treet. Man ser det gjerne ikke på avstand. men når treet står helt inntil sofaen, så ser man det veldig, veldig godt, og det er ikke noe fint i det hele tatt. Det er ille nok å vite at man har en død plastdings der, om man ikke får det gnidd i trynet hver gang man skal kose seg i sofaen i tillegg. 

Anonymkode: 2ba70...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi er kjempefornøyde med vårt ikea-tre.

Anonymkode: 80ebb...fde

vi å, kjøpte det på tilbud,

Anonymkode: a9adf...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

vi å, kjøpte det på tilbud,

Anonymkode: a9adf...ab6

Jeg kjøpte ett tre fra Plantasjen for noen år siden og det ble brukt 1 gang. Jeg brukte over 2 timer på å dandere greiner og ja, hele treet. Så kom pyntingen etterpå.

Hvor lang tid tar det å ordne disse trærne dere skryter av? Jeg vurderer nemlig å kjøpe ett nytt nå i år, evt på salg etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg kjøpte ett tre fra Plantasjen for noen år siden og det ble brukt 1 gang. Jeg brukte over 2 timer på å dandere greiner og ja, hele treet. Så kom pyntingen etterpå.

Hvor lang tid tar det å ordne disse trærne dere skryter av? Jeg vurderer nemlig å kjøpe ett nytt nå i år, evt på salg etter jul.

Foreldrene mine har vel fra plantasjen også, og det er bare å sette sammen 3 deler som alle slås ut som en paraply.  Greinene sitter jo på stammen. Så det tar 2-3 minutter å slå opp, og er null stress. Det er mindre tid enn jeg bruker på å få satt mitt "ordentlige" tre på fot, og med langt mindre banning underveis :P

Anonymkode: 2ba70...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...