Gå til innhold

HVORFOR kjøper folk pepperkakedeig??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 9.12.2017 at 8:38 PM, AnonymBruker said:

Kjøper alltid en boks med pepperkaker til jul. I fjor sto boksen uåpnet til nærmere påske. Med andre ord så er ikke pepperkaker så populært her hos oss i jula. Det er så mye annet i jula som er så mye mye bedre :)

Anonymkode: bfba1...247

Vi spiser mengder med pepperkaker. Men en boks kjøpepepperkaker hadde fått stå i fred her også. Det smaker jo bare støv og plast. Lager alltid deigen selv, med rene råvarer og det smaker kjempegodt. De pepperkakene forsvinner fort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9.12.2017 at 9:11 PM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å bry seg om hvor andre får deigen sin fra..?

Jeg har tidligere laget min egen deig, flere forskjellige oppskrifter, og helt ærlig - ferdigdeigen jeg nå har begynt å kjøpe er mye bedre! Kakene blir mykere, de hever seg mye bedre, blir tykke og gode. Pepperkakehuset jeg lager med ferdigdeigen er mye mer robust, holder seg bedre i smak i en måned, og så lenge denne deigen selges, kommer jeg nok neppe til å lage min egen deig igjen.
Og når en boks koster 20,-, så er det null problem å kjøpe en som barna som kommer til jul kan gå løs på, uten å måtte passe på at det blir noen brukbare.

Anonymkode: a4ef7...176

Pepperkaker skal ikke heve seg noe særlig, eller være myke.

Nei, man burde ikke bry seg, men for sånne som meg, som bruker samme oppskrift som i generasjoner i familien, er det bare trist med industrideig og kjøpepepperkaker.

Nå skal det sies at jeg baker ikke mye annet til jul da... sikkert noen som vil ta meg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det også lettere ubegripelig. Hjemmelaget er både bedre, og helt uten palmeolje. Og så er det jo kjempelett å lage? Og går veldig raskt? 

Anonymkode: 0492c...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med pasta. Jeg har aldri skjønt hvorfor noen kjøper ferdiglaget pasta når hjemmelaget smaker så mye bedre. Samme med pizza. 

Anonymkode: 82072...a49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
11 minutter siden, yeans said:

Hvordan smaker egentlig dødsdeiligt? 

:klo:

Nå avsporer du tråden på en høyst unødvendig måte. :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det tar tid å handle ingredienser, lage deigen, rydde og vaske etterpå. Deigen skal gjerne lages dagen i forveien.. Mine barn venter ikke på det. 

Da jeg var barnløs laget jeg deigen selv

Anonymkode: 6afc0...4d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det tar tid å handle ingredienser, lage deigen, rydde og vaske etterpå. Deigen skal gjerne lages dagen i forveien.. Mine barn venter ikke på det. 

Da jeg var barnløs laget jeg deigen selv

Anonymkode: 6afc0...4d9

Hvorfor kan du ikke bare lage deigen kvelden i forveien da, enten uten å involvere ungene, eller rett og slett lære dem at sånn må det være, og noen ganger må man være tålmodige? 

Vi lager alltid deigen selv, selv med tre unger mellom 2-8. Og ja, den ligger i kjøleskapet dagen over. 

Anonymkode: 0492c...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi jeg er ikke så glad i å bake. Og vi lager pepperkaker kun for barnas del, som kun syns det er gøy å lage og pynte kakene. Hadde det bare vært oss voksne hadde vi sikkert kjøpt en boks ferdigkaker hvis vi absolutt. skulle ha, for de syns jeg er mye bedre enn hjemmelagede. Ved å kjøpe ferdigdeig slipper jeg å bake og barna får gjøre det de syns er morsomt. Win win.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner det også lettere ubegripelig. Hjemmelaget er både bedre, og helt uten palmeolje. Og så er det jo kjempelett å lage? Og går veldig raskt? 

Anonymkode: 0492c...611

Rema 1000 sin ferdigdeig er uten palmeolje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget er best. :Nikke: 

Dog er det jo forskjell på hjemmelagede pepperkaker også. Alle har sin faste oppskrift og alle synes selvsagt den er best. Jeg har smakt en del som jeg synes er veldig tamme. Det må være godt med krydder i pepperkaker. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi sist jeg gjorde det tok det mye mer enn 20 minutter. Og fordi det kjekkeste er å pynte pepperkakene med nonstop, og senere spise nonstopen. Jeg er egentlig ikke så glad i pepperkaker. 

Ooog fordi svigermor lager MASSE gode julekaker som vi får, så når jeg lager selv er det faktisk bare fordi jeg vil ha det gøy med å trykke ut kaker, og pynte med nonstop. 

Marsipan derimot, det lager jeg selv. Nam, nam! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...