Gå til innhold

HVORFOR kjøper folk pepperkakedeig??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja som tittelen sier, hvorfor? Jeg har alltid laget deigen selv, og idag tok jeg tiden. 20 minutter tok det, inkludert opprydding etterpå.

Har smakt pepperkaker av kjøpedeig en gang. Det smakte ikke godt. En kjip, brent og ekkel ettersmak av industri. 

Når folk har tid til å la barna grise ut halve huset med pepperkakebaking og pynting, så burde de også ta seg tid til å lage en skikkelig deig. 

 

Anonymkode: 36184...fa1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor lager folk pepperkakedeig og pepperkaker når brune pinner smaker så mye bedre. 

/nesen i sky

Anonymkode: c7507...ac9

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Jeg kjøper deig fordi det er en av de tingene jeg prioriterer ned i desember, en måned der det meste annet er nødt til å prioriteres opp og som i tillegg er høysesong på jobb. Derfor :)

Anonymkode: 35e01...15f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe deig når man kan kjøpe ferdige kaker 🙄 

Anonymkode: 84722...9e1

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøpe deig når man kan kjøpe ferdige kaker 🙄 

Anonymkode: 84722...9e1

Hvorfor kjøpe ferdige kaker når man kan ha det moro med å bake?

(Kjøpedeig eller ei. Spiller ingen rolle. Det er ikke alle som kan dette med å blande deiger ts. Og da er kjøpedeiger genialt.)

Endret av yeans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja som tittelen sier, hvorfor? Jeg har alltid laget deigen selv, og idag tok jeg tiden. 20 minutter tok det, inkludert opprydding etterpå.

Har smakt pepperkaker av kjøpedeig en gang. Det smakte ikke godt. En kjip, brent og ekkel ettersmak av industri. 

Når folk har tid til å la barna grise ut halve huset med pepperkakebaking og pynting, så burde de også ta seg tid til å lage en skikkelig deig. 

 

Anonymkode: 36184...fa1

Svarer for meg selv men sist jeg prøvde å lage pepperkakedeig selv så endte de med å smake helt jævlig. Mer safe med ferdig deig

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel folk kjøper deigen ferdig kun for å spise den rå :arwen:

Anonymkode: c462e...072

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Endel folk kjøper deigen ferdig kun for å spise den rå :arwen:

Anonymkode: c462e...072

Haha skyldig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkebamsen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Endel folk kjøper deigen ferdig kun for å spise den rå :arwen:

Anonymkode: c462e...072

:rodmer:  skyldig...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper alltid en boks med pepperkaker til jul. I fjor sto boksen uåpnet til nærmere påske. Med andre ord så er ikke pepperkaker så populært her hos oss i jula. Det er så mye annet i jula som er så mye mye bedre :)

Anonymkode: bfba1...247

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke mye mer tid enn 20 min. Dessuten skal jeg ikke bake. Bare spise. Og å putte den i handlekurven tar faktis under 5 sekunder. 

Anonymkode: ecdcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, yeans skrev:

Hvorfor kjøpe ferdige kaker når man kan ha det moro med å bake?

(Kjøpdeig eller ei. Spiller ingen rolle. Det er ikke alle som kan dette med å blande deiger ts. Og da er kjøpedeiger genialt.)

Er ikke alle som liker å bake heller :P 

Anonymkode: 84722...9e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker tjukke, myke pepperkaker og syntes det blir mye bedre resultat med ferdigdeig enn hjemmelaget, derfor.

Anonymkode: a2c05...44d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som spiser pepperkakene uansett. Men barna liker å lage og å pynte dem. Og så henger vi dem opp til pynt👍🏻😀 

Anonymkode: 79b49...8d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi jeg HATER kjøkkenarbeid, inkludert all matlaging, baking, sylting og safting. Jeg HATER matlaging. Baker pepperkaker utelukkende fordi barna syns det er gøy, og jeg gidder bare ikke stå på kjøkkenet 20 min ekstra for å lage deigen selv.

Anonymkode: 937a3...c48

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man barn og en travel hverdag, er det jo greit å kjøpe ferdig deig slik at ungene kan være med å stanse ut figurene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja som tittelen sier, hvorfor? Jeg har alltid laget deigen selv, og idag tok jeg tiden. 20 minutter tok det, inkludert opprydding etterpå.

Har smakt pepperkaker av kjøpedeig en gang. Det smakte ikke godt. En kjip, brent og ekkel ettersmak av industri. 

Når folk har tid til å la barna grise ut halve huset med pepperkakebaking og pynting, så burde de også ta seg tid til å lage en skikkelig deig. 

 

Anonymkode: 36184...fa1

Du kan like gjerne spørre om hvorfor folk kjøper ferdig kokte poteter, Fjordland eller andre produkter butikkene selger. 

Noen vil ha det lettvindt, andre liker smaken og andre har sine egne og andre grunner. Folk gjør da vel som de selv vil, med både pepperkakedeig og sine egne penger? 

Anonymkode: c4326...654

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...