Gå til innhold

.


Missoktober

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun tok bilder med ulike mannemagasiner og var sammen med en slem kjæreste, og du foretok deg ingenting? Ja, da synes jeg det er til pass for deg at hun vokste fra deg. Du burde ha grepet inn og hørt med henne hvordan hun egentlig hadde det.

Anonymkode: a9c60...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Missoktober skrev:

Til syvende og sist var det jo opp til henne hva hun skulle gjøre med saken. Jeg sa til henne at "det er opp til deg, jeg kan ikke bestemme noe for deg, og uansett hva du gjør så er jeg her for deg, men du veit hva jeg syns."

Nei, det å si noe sånt er unnfallenhet.

Anonymkode: a9c60...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dere har vokst fra hveradnre sånn sett, men er nok på ulike stadier i livet. Jeg er singel selv, og har mange venninner i som er som deg med hus, kjæreste barn og bil. Jeg klarer ikke helt å relatere meg til dem, og føler selv at jeg "henger etter" selv om det ikke er en oppskrift for hvordan livet skal leves. Jeg føler jeg bare plager dem med mine forespørsler om å møtes - de har jo en mye vanskeligere kabal å løse. Men her ser jeg jo at du selv har spurt om dere skal finne på noe, så det gjelder jo ikke deg.

Jeg ditchet selv for noen år siden en barndomsvenninne. Og hun hadde jeg virkelig vokst fra. Hun var fortsatt på det stadiet hvor det var "kult" å snakke stygt om mennesker (f.eks overvektige), brydde seg ikke om loven (kjørte gjentatte ganger i fylla) og lvde på foreldrene sine (NAV støttet jo henne ikke - det var ikke en grunn til at hun ikke skulle jobbe). Vi hadde noen fine barndomsår, men hun kom seg aldri lenger enn til den fasen. 

Anonymkode: ed09c...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke dere har vokst fra hveradnre sånn sett, men er nok på ulike stadier i livet. Jeg er singel selv, og har mange venninner i som er som deg med hus, kjæreste barn og bil. Jeg klarer ikke helt å relatere meg til dem, og føler selv at jeg "henger etter" selv om det ikke er en oppskrift for hvordan livet skal leves. Jeg føler jeg bare plager dem med mine forespørsler om å møtes - de har jo en mye vanskeligere kabal å løse. Men her ser jeg jo at du selv har spurt om dere skal finne på noe, så det gjelder jo ikke deg.

Jeg ditchet selv for noen år siden en barndomsvenninne. Og hun hadde jeg virkelig vokst fra. Hun var fortsatt på det stadiet hvor det var "kult" å snakke stygt om mennesker (f.eks overvektige), brydde seg ikke om loven (kjørte gjentatte ganger i fylla) og lvde på foreldrene sine (NAV støttet jo henne ikke - det var ikke en grunn til at hun ikke skulle jobbe). Vi hadde noen fine barndomsår, men hun kom seg aldri lenger enn til den fasen. 

Anonymkode: ed09c...82f

Skjønner at folk kan ha dårlig tid, ja. Ekke bare bare med denne tidsklemma. Kanskje de tenker at du syns det er kjedelig å henge med dem? Har selv følt på dette med å "henge etter", men det er jo som du sier. Det finnes ingen oppskrift :) Man må nesten bare leve sånn som man selv vil. Det er bare synd at slike ting kan legge en demper på vennskap.

Skjønner at du kutta kontakta med barndomsvenninnen din da. Det der er jo IKKE greit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fikk deg en ny kjæreste for "over to år siden" og har allerede kjøpt tomt og hus og er syv måneder gravid? Jeg synes det var veldig riktig av venninna di å advare deg og be deg ta det roligere. Jeg synes det høres mest ut som om venninna di har vært redd for at du skal havne i samme situasjon som henne. Hennes kjæreste var sikkert også helt fantastisk i begynnelsen, men så, etter at de hadde flyttet sammen, og kanskje kjøpt hus sammen, så kom de dårlige sidene langsomt fram. Og da er det mye vanskeligere å gå! Det er sånn det pleier å være i forhold med menn som mishandler partneren. Hun har nok vært redd for at du skal låse deg for tidlig med barn og hus til en mann du enda ikke kjenner så godt; for hun vet hva som skjer når man oppdager de dårlige sidene for seint! Når du da reagerer med å ta henne til side og gi "henne streng beskjed om å slutte å komme med slike sleivete kommentarer og negativitet", når hun prøver å gi deg gode råd utifra sin egen erfaring, så skjønner jeg godt at hun føler at hun ikke kan snakke med deg lenger. Hun har nok i beste mening prøvd sitt beste med å få deg litt ned på jorda og ta deg tid til å bli ordentlig kjent med kjæresten din før du velger å satse hele livet ditt på ham, og du kan så klart være uenig, men når du kalle det "negativitet og sleivspark" når hun er bekymra for deg, så skjønner jeg godt at du skyver henne unna.

Endret av Sidsel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke 2 år også barn og hus er så ille jeg altså. 

Angående vennskapet deres så er dere på veldig forskjellige plasser bare. Med tiden kan dere skli sammen igjen på samme måte som dere nå har sklidd fra hverandre. Gi henne tid, hun har vært gjennom mye vondt med eksen og trenger den tiden her. 

Anonymkode: a3416...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo f eks hende hun har tatt en abort i det forholdet.. ..ikke sikkert spørsmålet kom ut av det blå.

Det er vanskelig å forholde seg til andres vellykkethet. La henne leve singellivet. At du tenker hun burde være interessert i din graviditet får meg til å lure på om du snakker mye om mannen, parforholdet, huskjøp, graviditet osv. Da er dere jo på ulike planeter... mange jeg kjente fikk barn da de var i 20-åra, det falt meg ikke inn å være spesielt interessert i deres svangerskap! Visste ikke noe om det, hadde ikke barneplaner selv, var singel. Bleieprat og "parforholdprat" var ekstremt kjedelig...

Anonymkode: fcd82...a40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 14.04, Missoktober skrev:

Igår kjøpte vi ny familiebil som vi er veldig stolt av. Jeg la ut bilen på Snapchat (mystory) og jeg ser at hun har sett snappen. Men har hun gratulert? Nope.

 

Visste ikke at man måtte gratulere for bilkjøp jeg..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Calypso skrev:

Visste ikke at man måtte gratulere for bilkjøp jeg..

Så når din bestevenninne kjøper seg ny bil så sier du ikke gratulerer med ny og fin bil? Kalles regn høflighet, noe du åpenbart ikke veit hva er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kanskje det er litt urettferdig at du skulle få være åpen og brutalt ærlig om hva du syns om hennes kjæreste. Men når hun gjør det samme tilbake er hun frekk og misunnelig?

Uansett så anbefaler jeg ikke å kutte henne helt ut. Dere er på ulike stadier nå, og det er naturlig å ikke møtes så ofte. Men du kan komme til å angre dersom du brenner alle broer. Om 5år er hun kanskje der du er nå, og dere har mer til felles igjen, og hun har kanskje modnet litt.

Anonymkode: 3e56c...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da. Kanskje dere får mer kontakt igjen senere? Ikke lett det der antar jeg. :klem: 

Anonymkode: b8cbc...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun ikke fikser livet sitt særlig bra og er misunnelig på deg fordi du gjør det. 

Anonymkode: badc0...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Missoktober skrev:

Så når din bestevenninne kjøper seg ny bil så sier du ikke gratulerer med ny og fin bil? Kalles regn høflighet, noe du åpenbart ikke veit hva er. 

Men du synes dette er en høflig måte å svare folk på...? 

Venninna di har åpenbart hatt det ganske vanskelig, da kan det være tøft å forholde seg til at ting tilsynelatende går problemfritt og på skinner for andre. Misunnelse, selvoppholdelse, forsvar - kall det hva du vil, å kritisere dine valg kan være hennes måte å håndtere det på. Ikke spesielt hyggelig oppførsel, men med litt empati er det ikke så vanskelig å se hvor det kommer fra. Om vennskapet er verdt å jobbe for er ikke godt å si - jeg har opplevd vennskap som har tatt seg opp igjen over tid og vennskap som har dødd en stille død. Et alternativ er også å skru ned forventningene, jeg har venner jeg regner som gode og nære selv om vi bare treffes noen ganger i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2017 den 12.53, Missoktober skrev:

Så når din bestevenninne kjøper seg ny bil så sier du ikke gratulerer med ny og fin bil? Kalles regn høflighet, noe du åpenbart ikke veit hva er. 

Nei, det gjør jeg ikke nødvendigvis.

Men jeg hadde jo ikke oppført meg som henne - jeg hadde selvsagt ønsket en venninne alt godt. Dog hadde jeg nok hintet til at det jo absolutt HAR gått voldsomt fort mellom deg og samboeren din, men åpenbart uten lange negative meldinger liksom.

Dere er nok litt umodne begge to på hvert deres vis, og merker nå at avstanden blir stor fordi du har fått «alt» på et nanosekund mens hun jo sikkert føler seg ganske dum som har vært i et voldelig forhold og du alltid var «klippen». 

Uansett da; hun har jo trukket seg unna deg, så det er ikke så mye du får gjort her uansett selv om du jo virker å være enig i at dere kanskje ikke helt har kjemien på plass.

Det med bilen er ikke en greie for meg - mulig jeg hadde kommentert, men det kunne like gjerne vært at jeg ikke tenkte på det. Hadde jo kommentert om jeg fikk bilde av en salgskontrakt på bolig eller graviditetstest selvsagt, og det med abortkommentaren var jo helt over streken og vel så det. 

Hun virker merkelig, men hun har rett i at det har gått voldsomt kjapt i svingene mellom deg og samboeren.

Anonymkode: cce03...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars meg, jeg fikk ikke de svarene jeg ville, så derfor slettet jeg alt?

Anonymkode: a9c60...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...