Gå til innhold

Hva er jule-fargene...


MammaMums

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fortrekker hivtt, rødt, sølv og gull. På kjøkkenet går det i rødt og gull, i stua blir det hvitt og sølv med et lite innslag av rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul er rødt, grønt og hvitt. Sølv og gull også, men de er mindre viktige. 

 

Anonymkode: d8ba4...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare hvitt og sølv, synes tradisjonell pynt er for rotete.

Anonymkode: 4c351...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si det er en fin blanding av grønt, rødt, gull og litt sølv. I adventstiden er det også innslag av lilla.

Folk som har blått som julefarge gjør at jeg dør litt inni meg. :fnise: For meg personlig er blått den fargen som er minst jul. Det er en vinterfarge, ja. Men ikke julefarge. Samme med andre uvanlige farger som rosa eller grått.

Men hver sin smak! Sikkert mange som synes mine tradisjonelle julefarger og dekorasjoner er gørr.

Anonymkode: 343dd...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tradisjonell pynt er mest "jul" for meg. Takler ikke hvit julepynt strødd over hele stua - ser jo ut som om man bor i et kaldt isslott. 

Anonymkode: 9784b...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det er en fin blanding av grønt, rødt, gull og litt sølv. I adventstiden er det også innslag av lilla.

Folk som har blått som julefarge gjør at jeg dør litt inni meg. :fnise: For meg personlig er blått den fargen som er minst jul. Det er en vinterfarge, ja. Men ikke julefarge. Samme med andre uvanlige farger som rosa eller grått.

Men hver sin smak! Sikkert mange som synes mine tradisjonelle julefarger og dekorasjoner er gørr.

Anonymkode: 343dd...56c

Jeg har mye blå og rosa julepynt. Den er fra 60-tallet og har arvet det, så er mer tradisjonsrikt enn nykjøpt pynt uansett ☺️ Elsker gammel julepynt!

Liker alt unntatt sånn helhvit jul med litt svart og sølv.

Anonymkode: b7196...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en salig blanding her i huset. Nå er det mest lilla i form av stearinlys og duker, men når julehelgen kommer og vi tar frem julepynten så er det både rødt, grønt, gull, sølv, hvitt, brunt.. Den fineste pynten for meg er den jeg har arvet av min kunstneriske bestemor, det ungene har laget, andre gjenstander vi har fått eller kjøpt en gang i tiden, og som er spesielle for oss. Samt juleplanter som svibler og julestjerne. 

Bryr meg ekstremt lite om huset ser ut som en interiørkatalog til jul, for meg er det mye viktigere at det føles koselig og varmt her, at jeg får den gode følelsen når jeg står opp med en kopp kaffe og en bok på julemorgen. Liker at ting er litt hummer og kanari, synes det kler den familien som bor her :) 

Anonymkode: 347e3...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker tradisjonell jul med alle julefarvene og masse nisser. Har flere venninnr som kjører den "hvitt og sølv" stilen og ja,jeg synes det er klassisk og rent,men jeg får ikke ekte julefølelsen av det. Jeg får en sånn interiørblad følelse.

Disse venninne synes jo at min julestil er too much og en har sagt det er "typisk norsk jul fra 1990"hehehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...