Gå til innhold

Røyke under vifte med kullfilter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en diskusjon på gang. Er det bedre å røyke under kjøkkenvifta enn i rommet? Vifta er med kullfilter.

Trenger ikke svar som slutt å røyk og gå ut. Spørsmålet er om vifta vil ta vekk det meste av lukta?

 

Anonymkode: e3ac2...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I verste fall tar det fyr i vifta. Vel bekommen, og stump røyken før huset brenner ned på grunn av super smarte løsninger. 

Anonymkode: ddbed...4ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I verste fall tar det fyr i vifta. Vel bekommen, og stump røyken før huset brenner ned på grunn av super smarte løsninger. 

Anonymkode: ddbed...4ed

Og hvordan skulle det gå til mener du? :klo: Kullfilteret tar vel ellers noe av lukten og de giftige partiklene, men så veldig mye bedre, som i at det har noen betydning, er det ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

I verste fall tar det fyr i vifta. Vel bekommen, og stump røyken før huset brenner ned på grunn av super smarte løsninger. 

Anonymkode: ddbed...4ed

Forklar hvordan det kan ta fyr i kjøkkenvifta?

Ts

Anonymkode: e3ac2...c2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en diskusjon på gang. Er det bedre å røyke under kjøkkenvifta enn i rommet? Vifta er med kullfilter.

Trenger ikke svar som slutt å røyk og gå ut. Spørsmålet er om vifta vil ta vekk det meste av lukta?

 

Anonymkode: e3ac2...c2c

Det vil nok fjerne deler av de giftige gassene og sannsynligvis gjøre det mindre plagsomt for naboene dine, men røyken vil nok sette seg godt i tak og vegger i din leilighet likevel. 

Hvorfor ikke gå ut, eller slutte? Trodde det bare var narkiser som røyket inne nå til dags jeg. 

Anonymkode: 02074...ad6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekjente av meg pleier å røyke under vifta og tror jeg ikke kjenner det. Det hjelper sikkert bittelitt på lukt, men jeg hadde aldri latt noen røyke under vifta mi hjemme. Sender dem ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en diskusjon på gang. Er det bedre å røyke under kjøkkenvifta enn i rommet? Vifta er med kullfilter.

Trenger ikke svar som slutt å røyk og gå ut. Spørsmålet er om vifta vil ta vekk det meste av lukta?

 

Anonymkode: e3ac2...c2c

Tror ikke det egentlig. Tror det meste av røyken siver ut i rommet likevel. Tenker det blir litt som å sitte ved et åøent vindu å røyke. Røyken siver inn likevel

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I verste fall tar det fyr i vifta. Vel bekommen, og stump røyken før huset brenner ned på grunn av super smarte løsninger. 

Anonymkode: ddbed...4ed

Herregud for ett hysteri.

Anonymkode: 05564...6e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullfiltere er beregnet på å ta matos. Ikke sigarettlukt. Sigaretten avgir giftstoffer og røyk som vil blokkere de gode egenskapene til kullfilteret ganske raskt. Har sameiet gitt beskjed om at kullfiltre skal byttes to ganger i året for vanlig matlaging, så må du bytte kullfilter minst hver 3 uke om du røyker under vifta. I tillegg vil veggene og alt annet i leiligheten ganske fort bli innsausa i tynn illeluktende tjære. Noe du må betale for å pusse opp. Spesialmaling for nikotinvegger er dyrt.

En annen ting er at det ikke er tillatt å røyke inne i utleieleiligheter. I vårt sameie er det ikke lov å røyke inne i bygget i det hele tatt fordi bygget er gammelt, røyken siver inn til naboer og på grunn av de hyppige utløste brannalarmene.

Så nei, å røyke under kullfiltervifte hjelper ikke. Du må nok gå ut og røyke som alle andre.

Bare idioter røyker inne i dag. Er du en slik?

Anonymkode: 6e1a1...e02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en brøkdel  bedre, men det å røyke under vifta, enten den har sug ut eller ikke vil ikke gjøre slik at det ikke kommer røykpartikler i rommet. Gå ut og røyk.

Anonymkode: aec5f...030

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Kullfiltere er beregnet på å ta matos. Ikke sigarettlukt. Sigaretten avgir giftstoffer og røyk som vil blokkere de gode egenskapene til kullfilteret ganske raskt. Har sameiet gitt beskjed om at kullfiltre skal byttes to ganger i året for vanlig matlaging, så må du bytte kullfilter minst hver 3 uke om du røyker under vifta. I tillegg vil veggene og alt annet i leiligheten ganske fort bli innsausa i tynn illeluktende tjære. Noe du må betale for å pusse opp. Spesialmaling for nikotinvegger er dyrt.

En annen ting er at det ikke er tillatt å røyke inne i utleieleiligheter. I vårt sameie er det ikke lov å røyke inne i bygget i det hele tatt fordi bygget er gammelt, røyken siver inn til naboer og på grunn av de hyppige utløste brannalarmene.

Så nei, å røyke under kullfiltervifte hjelper ikke. Du må nok gå ut og røyke som alle andre.

Bare idioter røyker inne i dag. Er du en slik?

Anonymkode: 6e1a1...e02

Jeg røyker ikke, men får besøk av en som røyker. Det er kaldt ute og hun har dårlig helse. Hvordan kan veggene bli innsauset i illeluktende tjære, mer enn om hun røyker i stua? Har du link til at filteret må byttes hver tredje uke hvis man røyker under vifta? Det er kun snakk om noen få dager, og siden hun sliter med leddgikt er hun stiv på morgenen. Derfor tenkte jeg at hun kan røyke under vifta.

Ts

Anonymkode: e3ac2...c2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker ikke, men får besøk av en som røyker. Det er kaldt ute og hun har dårlig helse. Hvordan kan veggene bli innsauset i illeluktende tjære, mer enn om hun røyker i stua? Har du link til at filteret må byttes hver tredje uke hvis man røyker under vifta? Det er kun snakk om noen få dager, og siden hun sliter med leddgikt er hun stiv på morgenen. Derfor tenkte jeg at hun kan røyke under vifta.

Ts

Anonymkode: e3ac2...c2c

Hun får røyke ute før hun kommer inn. Hun har valgt røyken selv. Ufør eller ei.

Jeg har fått beskjed fra bedrift som monterte kullfiltervifter i vårt saneie fordi det var mange leieboere som røkte inne og vi måtte jobbe med å få disse til å forstå konsekvensene av røyking.

Anonymkode: 6e1a1...e02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker ikke, men får besøk av en som røyker. Det er kaldt ute og hun har dårlig helse. Hvordan kan veggene bli innsauset i illeluktende tjære, mer enn om hun røyker i stua? Har du link til at filteret må byttes hver tredje uke hvis man røyker under vifta? Det er kun snakk om noen få dager, og siden hun sliter med leddgikt er hun stiv på morgenen. Derfor tenkte jeg at hun kan røyke under vifta.

Ts

Anonymkode: e3ac2...c2c

Hun velger selv å røyke altså. Hadde aldri tillatt noenå røyke inne hos meg uansett hvor syk personen hadde vært. Sannsynligheten hadde sikkert uansett vært stor for at røyken hadde skylden for sykdommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har valgt det selv, og må ta konsekvensene av det når hun må gå ut. Herregud, så dumsnill er det ikke lov å være. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker ikke, men får besøk av en som røyker. Det er kaldt ute og hun har dårlig helse. Hvordan kan veggene bli innsauset i illeluktende tjære, mer enn om hun røyker i stua? Har du link til at filteret må byttes hver tredje uke hvis man røyker under vifta? Det er kun snakk om noen få dager, og siden hun sliter med leddgikt er hun stiv på morgenen. Derfor tenkte jeg at hun kan røyke under vifta.

Ts

Anonymkode: e3ac2...c2c

Hvor lenge blir hun da? Tenker det går helt fint en sjelden gang jeg. Hvis man gjør det daglig/ofte over tid vil man få permanent lukt og farge på veggene selvsagt men ikke av et todagers besøk. Det lukter absolutt mindre om hun står under viften synes jeg, men det tar ikke alt. 

Anonymkode: 3c784...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10.12.2017 at 1:56 AM, AnonymBruker said:

Kullfiltere er beregnet på å ta matos. Ikke sigarettlukt. Sigaretten avgir giftstoffer og røyk som vil blokkere de gode egenskapene til kullfilteret ganske raskt. Har sameiet gitt beskjed om at kullfiltre skal byttes to ganger i året for vanlig matlaging, så må du bytte kullfilter minst hver 3 uke om du røyker under vifta. I tillegg vil veggene og alt annet i leiligheten ganske fort bli innsausa i tynn illeluktende tjære. Noe du må betale for å pusse opp. Spesialmaling for nikotinvegger er dyrt.

En annen ting er at det ikke er tillatt å røyke inne i utleieleiligheter. I vårt sameie er det ikke lov å røyke inne i bygget i det hele tatt fordi bygget er gammelt, røyken siver inn til naboer og på grunn av de hyppige utløste brannalarmene.

Så nei, å røyke under kullfiltervifte hjelper ikke. Du må nok gå ut og røyke som alle andre.

Bare idioter røyker inne i dag. Er du en slik?

Anonymkode: 6e1a1...e02

Dette kommer helt an på eier av leiligheten, det er ikke noe fastsatt regel.
2 av 3 av de leilighetene jeg har leid de siste 4 årene har tillatt festrøyking og "dårlig vær"-røyking inne. 

Anonymkode: 523a0...73d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer helt an på eier av leiligheten, det er ikke noe fastsatt regel.
2 av 3 av de leilighetene jeg har leid de siste 4 årene har tillatt festrøyking og "dårlig vær"-røyking inne. 

Anonymkode: 523a0...73d

Ja det får være opp til eier. Ikke at jeg forstår eiere som godtar dette. Men det er deres hus og deres møbler..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her er litt hysteriske. Alle steder jeg har bodd har jeg tatt en og annen sigarett innendørs, og det har aldri blitt et problem med utleier siden de aldri har merket det. Til tross for at de har vært innom hybelen etterpå uten at jeg har vasket ned hele kåken først. Ingen gule vegger eller inngrodd røyklukt. Så lenge man ikke sitter inne og røyker dag ut og dag inn så er ikke dette et problem. Men for luktens del ville jeg blåst røyken inn i vifta og også luftet godt etterpå

Anonymkode: ecc53...a8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk her er litt hysteriske. Alle steder jeg har bodd har jeg tatt en og annen sigarett innendørs, og det har aldri blitt et problem med utleier siden de aldri har merket det. Til tross for at de har vært innom hybelen etterpå uten at jeg har vasket ned hele kåken først. Ingen gule vegger eller inngrodd røyklukt. Så lenge man ikke sitter inne og røyker dag ut og dag inn så er ikke dette et problem. Men for luktens del ville jeg blåst røyken inn i vifta og også luftet godt etterpå

Anonymkode: ecc53...a8c

Jeg driter i om jeg er hysterisk. Røyk lukter nasty så er ikke gøy å sitte i en stue sammen med noen som sitter og røyker

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...