Gå til innhold

Menn som pusher 70 og garderobeprat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Festlig å lese de desperate argumentene til menn her.

«Hæ,skal vi ikke sirkelrunke og klå på småripsen lenger heller nå? Hæ?

Faens svake kvinnfolk,ass. Sku holdt seg hjemme og ikke ødelagt arbeidsmiljøet til gutta på den måten. Tåler ikke no»

Ååååh,dere er så avkledd😁😁😁

 

Anonymkode: b9b29...542

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle likt å sett hvordan menn hadde reagert på garderobepraten om den gikk motsatt vei. Kvinner som klyper menn i rumpene i gangen, kommenterer på penisstørrelser, muskler og at den unge nyutdannet ingeniøren er "godt pulbar". Det at det sitter noen i denne tråden og mener at dette er "virkeligheten" og at det er sånn verden er... jesus christ. At det fortsatt er slik og at det har vært sånn lenge gjør det likevel ikke greit. Du kan jo selv tenke deg å være den nyutdannede som etter måneder med jobbsøking endelig fikk napp - hadde du da turt å gå til ledelsen og å si fra om slikt? 

Det er ikke slik at garderopeprat er blitt uakseptabelt . Det har alltid vært uakseptabelt. Det er bare nå det har kommet bedre frem i lyset. F.eks. Wathne kan ikke skylde på at dette er en ny kultur som han ikke vokste opp i - hadde det da også vært greit om han ga uttrykk for at aksept for homofile er noe "nymotens", og ikke noe han var vant med? Og at det derfor var greit at han var homofob? Nei? Så hvorfor kan han da bruke samme unnskyldning for garderobepratet sitt? 

Anonymkode: f1bb5...b10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Festlig å lese de desperate argumentene til menn her.

«Hæ,skal vi ikke sirkelrunke og klå på småripsen lenger heller nå? Hæ?

Faens svake kvinnfolk,ass. Sku holdt seg hjemme og ikke ødelagt arbeidsmiljøet til gutta på den måten. Tåler ikke no»

Ååååh,dere er så avkledd😁😁😁

 

Anonymkode: b9b29...542

Det er vel ikke utenkelig at det er en del mannlige overgripere på forumet som mest av alt ønsker å gjøre det vanskeligst mulig for kvinner å rapportere om seksuell trakassering og overgrep.  Man ser det jo hvordan de hele tiden prøver å fremstille det som om "kvinner bare lyver" og "det går ikke an å være mann uten å bli beskyldt for seksuelle overgrep i dagens Norge". 

 

Anonymkode: 7006f...053

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skulle likt å sett hvordan menn hadde reagert på garderobepraten om den gikk motsatt vei. Kvinner som klyper menn i rumpene i gangen, kommenterer på penisstørrelser, muskler og at den unge nyutdannet ingeniøren er "godt pulbar".

Hører jo stadig vekk sånn prat fra kvinnene på jobben (men ingen som otmaler medarbeiderne sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

En kan fint være tøff i kjeften uten å være "tøffere" mot ett bestemt kjønn. Det å være tøff i kjeften er ikke det samme som å komme med krenkende og seksuelle kommentarer mot kvinner. 

det var vel en av hannes kvinnelige medarbeidere som ble intervjuet og sa at han hadde en like tøff tone mot menn som mot kvinner. 

Endret av kubrak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kubrak skrev:

det var vel en av hannes kvinnelige medarbeidere som ble intervjuet og sa at han hadde en like tøff tone mot menn som mot kvinner. 

Merkelig at vi ikke har hørt menn klage om dette stemmer. Jeg har ihvertfall ikke fått med meg at menn har klagd på han.

Anonymkode: d0bb2...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig at vi ikke har hørt menn klage om dette stemmer. Jeg har ihvertfall ikke fått med meg at menn har klagd på han.

da får jeg henvise til mitt første innlegg i tråden. 

Kvinner tar gjerne kommentarer nærmere til seg enn det menn gjør, generelt sett.

F.eks., la oss si at en mann kommer med en frekkhet mot en annen og den andre svarer, også er det over. 

Damer har vanskeligere for å gi seg før de får det siste ordet, eller så bærer de nag. Glemmer gjerne ikke hva som har blitt sagt like lett. 

Det er dette jeg har fått forklart, fra flere damer.

 

Når det er sagt, så er det håpløst for meg å spekulere i og forsvare Davy Wathne for meg all den tid jeg i bunn og grunn ikke aner hva det er han faktisk har gjort eller sagt. Og man skal jo så klart ikke finne seg i alskens oppførsel eller mobbing. 

Endret av kubrak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, kubrak said:

Hører jo stadig vekk sånn prat fra kvinnene på jobben (men ingen som otmaler medarbeiderne sånn)

Det er ikke greit det heller. Kan nok likevel med rimelig sikkerhet si brorparten av de som opplever slike kommentarer er kvinner. 

4 minutter siden, kubrak said:

da får jeg henvise til mitt første innlegg i tråden. 

Kvinner tar gjerne kommentarer nærmere til seg enn det menn gjør, generelt sett.

F.eks., la oss si at en mann kommer med en frekkhet mot en annen og den andre svarer, også er det over. 

Damer har vanskeligere for å gi seg før de får det siste ordet, eller så bærer de nag. Glemmer gjerne ikke hva som har blitt sagt like lett. 

Det er dette jeg har fått forklart, fra flere damer.

Men det er jo en forskjell på å være frekk og det å komme med seksuelle kommentarer. En er ikke "frekk" dersom en kommer med en seksuell kommentar, en er en drittsekk. 

Anonymkode: f1bb5...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kubrak skrev:

da får jeg henvise til mitt første innlegg i tråden. 

Kvinner tar gjerne kommentarer nærmere til seg enn det menn gjør, generelt sett.

F.eks., la oss si at en mann kommer med en frekkhet mot en annen og den andre svarer, også er det over. 

Damer har vanskeligere for å gi seg før de får det siste ordet, eller så bærer de nag. Glemmer gjerne ikke hva som har blitt sagt like lett. 

Det er dette jeg har fått forklart, fra flere damer.

Mange menn tar seg minst like mye nær av kommentarer som du hevder kvinner gjør. Poenget er at menn ikke tør si ifra, av frykt for å stemples som svak av andre menn.

Kvinner har sterk rettferdighetssans. Ikke saus det samme med å bære nag. Det er to forskjellige ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kubrak skrev:

 

F.eks., la oss si at en mann kommer med en frekkhet mot en annen og den andre svarer, også er det over.

Sjelden det er over. Det typiske er at den andre tar igjen med samme mynt eller eskalerer. Sånt blir det et dårlig arbeidsmiljø ut av. Mange menn synes at deres mannlige kollegaer er slitsomme og idioter, men ingen tør si ifra og blir heller med på sjargongen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva som gjør at folk, spesielt unge kvinner, blir krenket er helt over styr for tiden. Helt greit at uønskede fysiske tilnærmelser blir slått ned på, men litt fleiping bør alle tåle. I de fleste gutte/menn miljø er dette en naturlig del av kommunikasjonen, og det er bare kvinnehjernen, som skal vri og vende på alt, som greier å gjøre denne omgangsformen til et problem.

Anonymkode: b40f5...4ea

Kunne ikke blitt mer enig. I stedet for at kvinner skal bli så krenket hele tiden, hva med å slå tilbake med samme mynt? Jeg har aldri blitt krenket slik mange unge sarte kvinner har blitt. Jeg slår tilbake med samme mynt og tone, altså blir en del av miljøet. Ok, så kløp noen meg i rumpa - hva så? Jeg klarer da å stå opp for meg, bare fordi jeg er kvinne?

Rent personlig er jeg lei hele #metoo, fordi det har utviklet seg til å bli en sutrearena for damer. De reelle historiene drunker i selvmedlidenhet, og ryggradsløse kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nimbolt said:

Mange menn tar seg minst like mye nær av kommentarer som du hevder kvinner gjør. Poenget er at menn ikke tør si ifra, av frykt for å stemples som svak av andre menn.

Kvinner har sterk rettferdighetssans. Ikke saus det samme med å bære nag. Det er to forskjellige ting.

kan godt bruke ordet rettferdighetssans istedet, jeg kom ikke på det ordet der og da. Mener ikke at menn er bedre enn damer, men bare at menn gjerne takler ting på en annen måte enn damer av kulturelle og biologiske grunner.

Poenget er at det kan være at ting har blitt tolket i ei verre mening enn det som var Davys intensjon. Men jeg ser heller ikke bort i fra at han Davy er en hestkuk. Tror nok gjerne det er en kombinasjon av begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er jo en forskjell på å være frekk og det å komme med seksuelle kommentarer. En er ikke "frekk" dersom en kommer med en seksuell kommentar, en er en drittsekk. 

Davy har vel gjerne "damene har bare fått jobben pga at de er fine haha" eller noe i den duren, mener jeg å ha lest noe sted. Så kan man jo gjerne velge om man vil tolke det ironisk, bokstavelig eller litt av begge, og i hvilken grad dette er støtende og ondskapsfullt ment.

Det er mange sider av en sak som man sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så at en kvinne (eller to) synes han omtaler kvinner på en provoserende måte, så er det altså slik at man bare må slutte i jobben.

Får da anta at svært mange kvinner og menn faktisk klarer å forholde seg til at folk er forskjellige og at Wathne kanskje er i overkant opptatt av dette og har et språk som kanskje tilhører en annen tid. 

Men dette blir jo det helt meningsløse - hvis jeg hører en person sier noe som provoserer meg på jobben, så skal den miste jobben, fordi man ikke skal provosere noen..

Anonymkode: b2e74...b1b

Mulig du vet noe jeg ikke vet, men jeg tror ikke han måtte slutte i jobben. Som jeg har forstått det valgte han selv å si opp. Jeg antar han fikk beskjed om å oppføre seg en tanke mer korrekt, moderere språkbruken og beklage til de fornærmede for å få fortsette i jobben, for det er det vanlige i saker der det ikke er snakk om overgrep eller grov trakassering. Da får man en advarsel og velger å legge om stilen hvis man vil beholde jobben. Noen får også spesielle restriksjoner, som hva og hvem de får jobbe med. Wathne valgte altså å si opp. Hvorfor vet vel bare han selv og de som var med på samtalene, men han gikk for ikke så lenge siden ut i media med misnøye over å ha blitt tildelt mindre interessante og krevende arbeidsoppgaver enn før. Folk får ikke sparken hvis det er snakk om mindre alvorlige hendelser. De sakene jeg kjenner til der folk har det har det vært på grunn av fraværende samarbeidsvilje. Fast ansatte er godt beskyttet her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ikke sarte kvinnfolk arbeidsmiljøet får de holde seg hjemme på kjøkkenet.

Anonymkode: 95fa4...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, C.Tramell skrev:

Mulig du vet noe jeg ikke vet, men jeg tror ikke han måtte slutte i jobben. Som jeg har forstått det valgte han selv å si opp.

Wathne valgte altså å si opp.

Og de av oss som ha vært i arbeidslivet en stund vet at arbeidstakere som står på terskelen for å bli sagt opp ofte får valget mellom å bli sagt opp eller si opp selv. Som regel fordi det gjør det lettere for dem å skaffe ny jobb, men også for ikke å tape ansikt. Jeg vil tro Wathne var i den kategorien; «enten blir det sak der du ender med oppsigelse, eller du innser at du er passert pensjonsalder og sier opp selv og forklarer det med ny innsikt». Mindre tap av anseelse, enklere for bedriften. 

Anonymkode: 24bf1...45e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest C.Tramell
Just now, AnonymBruker said:

Og de av oss som ha vært i arbeidslivet en stund vet at arbeidstakere som står på terskelen for å bli sagt opp ofte får valget mellom å bli sagt opp eller si opp selv. Som regel fordi det gjør det lettere for dem å skaffe ny jobb, men også for ikke å tape ansikt. Jeg vil tro Wathne var i den kategorien; «enten blir det sak der du ender med oppsigelse, eller du innser at du er passert pensjonsalder og sier opp selv og forklarer det med ny innsikt». Mindre tap av anseelse, enklere for bedriften. 

Anonymkode: 24bf1...45e

Synd du tok bort alt i midten der, for der forklarer jeg hvorfor jeg slett ikke er så sikker på at han har blitt truet med sak. Det skal en del til for å bli oppsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Jolene said:

Kunne ikke blitt mer enig. I stedet for at kvinner skal bli så krenket hele tiden, hva med å slå tilbake med samme mynt? Jeg har aldri blitt krenket slik mange unge sarte kvinner har blitt. Jeg slår tilbake med samme mynt og tone, altså blir en del av miljøet. Ok, så kløp noen meg i rumpa - hva så? Jeg klarer da å stå opp for meg, bare fordi jeg er kvinne?

Rent personlig er jeg lei hele #metoo, fordi det har utviklet seg til å bli en sutrearena for damer. De reelle historiene drunker i selvmedlidenhet, og ryggradsløse kvinner.

Hadde respekt for deg før, men mistet den helt nå. Det at en er lei av å jobbe i et arbeidsmiljø med rumpeklyping og stadige kommentarer på pupper og rumpe er ikke "sutring" - det er helt uakseptabelt. Hvordan skal en ta igjen når slikt skjer, da? Klympe mannen tilbake? Si til sjefen at han har vel "en deeeilig pikk under dressbuksa"? Altså hæ?! 

Anonymkode: f1bb5...b10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tåler ikke sarte kvinnfolk arbeidsmiljøet får de holde seg hjemme på kjøkkenet.

Anonymkode: 95fa4...26c

Klarer ikke menn være på jobb uten å mobbe og trakassere får de gå barnehagen og 1.-10.klasse om igjen.

Anonymkode: ff660...232

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia? Ser ikke voksne menn at det er helt feil å snakke om kollegaers kropp? Eller å ta på en kollega? Og slutt med det at "Nei, stakkars oss nå kan vi ikke flørte en gang....." Stor forskjell på en slibrig kommentar og et smil. 

Ser folk virkelig ikke den skjeve maktbalansen mellom en eldre mann og en ung kvinne? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...