Gå til innhold

Hadde det gått an, hadde jeg tatt jul i blodfjell av plakaten. elendig julekalender!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som synest Jul i Blodfjell er dårlig skjønner antageligvis ikke humoren i det, eller har en veldig rigid form for humor. Karakterene er parodier på personer og handlingsforløp likeså på typisk krimserier o.s.v.  Dersom man ikke skjønner at serien skal være en parodi så skjønner jeg at man vil slite med å forstå poenget. Jeg synest serien er genial.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, missmcbeal skrev:

De som synest Jul i Blodfjell er dårlig skjønner antageligvis ikke humoren i det, eller har en veldig rigid form for humor. Karakterene er parodier på personer og handlingsforløp likeså på typisk krimserier o.s.v.  Dersom man ikke skjønner at serien skal være en parodi så skjønner jeg at man vil slite med å forstå poenget. Jeg synest serien er genial.

Serien er hakket bedre enn jeg fryktet, og argumentasjonen din kan sammenlignes med hva man kan si om Hotel Cæsar: «De som synes Hotel Cæsar er dårlig skjønner antakelig ikke humoren/sjangersatiren, osv.» :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JackIost skrev:

Serien er hakket bedre enn jeg fryktet, og argumentasjonen din kan sammenlignes med hva man kan si om Hotel Cæsar: «De som synes Hotel Cæsar er dårlig skjønner antakelig ikke humoren/sjangersatiren, osv.» :)

Hotel Cæsar er jo en såpeopera. Det er en egen sjanger for folk som liker drama :fnise: Synest argumentasjonen min er helt relevant når TS kommenterer at hun synest stemmen til til Svein er så teit, men stemmen er jo en parodi...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 17.55, Poppie skrev:

Jeg synes den er så dårlig at det blir bra! Men det som trekker ned er at jeg ikke skjønner dansk...de kunne ha tekstet i det minste, jeg føler jeg mister halve dialogen fordi alt jeg hører er "skedubædigoge" og "bæjonegedego" uansett hvor mye jeg prøver å følge med :bond:

Alle episodene jeg har sett har vært teksta. Ser du dem på Dplay eller på tv? De som går på tv har jeg i alle fall sett med tekst.

Anonymkode: 6c378...86f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett hver episode, men senest igår grublet jeg på hvorfor jeg bryr meg om å se på.
Jeg synes ikke det er haha-morsomt, jeg synes ikke det er spennende, karakterene er irriterende fjollete og de fleste er direkte uintelligente, og jeg liker normalt ikke såpeoperaer eller spenningsserier som "tvinger" deg til å se alle episodene for å få svar på gåter og spørsmål.
Likevel ser jeg altså på Jul i Blodfjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er iallefall ikke så skummel som vi trodde den ville være. Det er jo bare fjas. 

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle episodene jeg har sett har vært teksta. Ser du dem på Dplay eller på tv? De som går på tv har jeg i alle fall sett med tekst.

Anonymkode: 6c378...86f

De ligger teksta på Dplay også.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Uni said:

eg synes ikke det er haha-morsomt, jeg synes ikke det er spennende, karakterene er irriterende fjollete og de fleste er direkte uintelligente, og jeg liker normalt ikke såpeoperaer eller spenningsserier som "tvinger" deg til å se alle episodene for å få svar på gåter og spørsmål.

det er jo en parodi da, det er jo ikke meningen at det skal være spennende. Alt er bare tull, inkludert "gåtene". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, JackIost said:

Serien er hakket bedre enn jeg fryktet, og argumentasjonen din kan sammenlignes med hva man kan si om Hotel Cæsar: «De som synes Hotel Cæsar er dårlig skjønner antakelig ikke humoren/sjangersatiren, osv.» :)

Hotel Cæsar er vel så teatralsk at en nesten skulle tro at det var en parodi av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kubrak skrev:

Hotel Cæsar er vel så teatralsk at en nesten skulle tro at det var en parodi av seg selv. 

Enig. Men jeg husker da serien begynte å gå, da var det faktisk litt spennende å følge med. Det var mer drama og mindre kleint. Men sånn som Hotel Cæsar har utviklet seg de siste årene så har det gått fra en god såpeopera til en elendig en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...