Gå til innhold

Langlo vs Garderobemannen (skyvedører)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha nye skyvedører i entree, og har landet på en av disse. Garderobemannen er litt lavere i pris, men har dobbelt så lang leveringstid. 
Noen som har erfaringer med disse leverandørene? 

Anonymkode: a891c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun kjennskap til Langlo. Jobbet med salg av disse i tre år. Bunnskinna er fin når det kommer til sand, grus og annen skitt man drar med seg inn. Dette da hjulene glir oppå spor og ikke noe som går ned i skinna og samler støv. 

Jo bredere profil (håndtak), jo mer stabil dør. Speil og glass gjør også døra mer stabil. 

Langlo har også en løsning hvor du kan få speil på deler av døra som gir helfigur, men samtidig ikke er speil fra gulv til tak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fanteria skrev:

Jeg har kun kjennskap til Langlo. Jobbet med salg av disse i tre år. Bunnskinna er fin når det kommer til sand, grus og annen skitt man drar med seg inn. Dette da hjulene glir oppå spor og ikke noe som går ned i skinna og samler støv. 

Jo bredere profil (håndtak), jo mer stabil dør. Speil og glass gjør også døra mer stabil. 

Langlo har også en løsning hvor du kan få speil på deler av døra som gir helfigur, men samtidig ikke er speil fra gulv til tak. 

Jeg skal ha hvitt glass med 2-3 hvite sprosser. Valget står da mellom Topaz eller Safir (ville helst ha opal, men den kunne bare leverese i 3 dører på mine mål, og jeg ønsker bare 2)

Anonymkode: a891c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skyvedører fra Garderobemannen, og kunne ikke vært mer fornøyd! Super kundeservice(Bodø i hvertfall) og de kunne ikke måle seg med Langlo på pris! Vi kjøpte dører når Garderobemannen hadde halv pris, Langlo ville ha 17-20 000,- for omtrent samme type dør:P

De er også veldig lette å rengjøre i bunnskinna, det er ikke hull der som fanger opp støv og skitt og gjør at dørene går sakte!

Vi har og innredning(kurver) fra Garerobemannen, og er kjempefornøyd med de og!(har noen kurver fra IKEA og noen fra Elfa, no more! Aldri Elfa sitt system i hvert fall, IKEA sine er greie nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Heart7086 skrev:

Vi har skyvedører fra Garderobemannen, og kunne ikke vært mer fornøyd! Super kundeservice(Bodø i hvertfall) og de kunne ikke måle seg med Langlo på pris! Vi kjøpte dører når Garderobemannen hadde halv pris, Langlo ville ha 17-20 000,- for omtrent samme type dør:P

De er også veldig lette å rengjøre i bunnskinna, det er ikke hull der som fanger opp støv og skitt og gjør at dørene går sakte!

Vi har og innredning(kurver) fra Garerobemannen, og er kjempefornøyd med de og!(har noen kurver fra IKEA og noen fra Elfa, no more! Aldri Elfa sitt system i hvert fall, IKEA sine er greie nok;)

Garderobemannen har 40% t o m i morgen, og Langlo har 30%. Det skiller ca 2000 kr mellom dem, men så blir levering/montering dyrere med garderobemannen pga avstand til butikk. Jeg er også eksepsjonellt fornøyd med kundeservicen til GM, de slo alle ned i støvlene :)

Jøss, jeg hadde sett for meg at Elfa skulle være så bra? Jeg likte uansett ikke frontene deres!

Anonymkode: a891c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har garderobemannen og er fornøyd. Eneste er at jeg skulle ønske jeg hadde valgt 4 dører i stedet for 3. 

Jeg ønsket et mest mulig rent uttrykk og valgte derfor 3 dører, men det hadde vært mye mer praktisk med 4 dører, i to spor. Da hadde jeg kommet lettere til alle klærne.

Anonymkode: 8fc00...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har garderobemannen og er fornøyd. Eneste er at jeg skulle ønske jeg hadde valgt 4 dører i stedet for 3. 

Jeg ønsket et mest mulig rent uttrykk og valgte derfor 3 dører, men det hadde vært mye mer praktisk med 4 dører, i to spor. Da hadde jeg kommet lettere til alle klærne.

Anonymkode: 8fc00...33f

Hos meg er det mest praktisk med 2 dører fremfor 3. Får vurdere litt mer, aberet var at de hadde veldig lang leveringstid nå, dobbelt så lang som Langlo.

Anonymkode: a891c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med service og kvalitet på Garderobemannen.

Anonymkode: 1be3d...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langlo skyvedører og Elfa kurver og er svært fornøyd etter 12 års bruk. Null problemer.

Anonymkode: c3467...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Hos meg er det mest praktisk med 2 dører fremfor 3. Får vurdere litt mer, aberet var at de hadde veldig lang leveringstid nå, dobbelt så lang som Langlo.

Anonymkode: a891c...511

Jeg fikk en god rabatt også ved kjøp av langlo garderobe. Dette var hos byggmakker, og rabatten fikk jeg gjennom mitt COOP-medlemsskap den gangen. Sjekk om du har medlemsskap som gir rabatter hos valgt butikk.

Anonymkode: c3467...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Garderobemannen har 40% t o m i morgen, og Langlo har 30%. Det skiller ca 2000 kr mellom dem, men så blir levering/montering dyrere med garderobemannen pga avstand til butikk. Jeg er også eksepsjonellt fornøyd med kundeservicen til GM, de slo alle ned i støvlene :)

Jøss, jeg hadde sett for meg at Elfa skulle være så bra? Jeg likte uansett ikke frontene deres!

Anonymkode: a891c...511

Montering kan du også få gjort ved å bestille snekker selv gjennom andre firma, hvis det gjør monteringen rimeligere?

Anonymkode: c3467...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8. desember 2017 den 21.14, Fanteria skrev:

Jeg har kun kjennskap til Langlo. Jobbet med salg av disse i tre år. Bunnskinna er fin når det kommer til sand, grus og annen skitt man drar med seg inn. Dette da hjulene glir oppå spor og ikke noe som går ned i skinna og samler støv. 

Jo bredere profil (håndtak), jo mer stabil dør. Speil og glass gjør også døra mer stabil. 

Langlo har også en løsning hvor du kan få speil på deler av døra som gir helfigur, men samtidig ikke er speil fra gulv til tak. 

Kan jeg spørre om din mening? Veggen er ca 180 cm bred, og er i entre. Er det best med 3 dører, eller 2? Jeg ser for meg at jeg vil trenge 3 skinnespor hvis jeg har 3 dører, men spørsmålet er om jeg har plass til det. Vet ikke hvor mye ekstra plass den evnt tar?

Anonymkode: a891c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om din mening? Veggen er ca 180 cm bred, og er i entre. Er det best med 3 dører, eller 2? Jeg ser for meg at jeg vil trenge 3 skinnespor hvis jeg har 3 dører, men spørsmålet er om jeg har plass til det. Vet ikke hvor mye ekstra plass den evnt tar?

Anonymkode: a891c...511

Det avhenger litt av hva du skal ha bak, så det ikke kommer i konflikt med blant annet skuffer og vegger. Nå husker jeg ikke hva max bredde er per dør og tror at 3 spors skinne ikke bygger mer enn 5cm ekstra. Personlig ville jeg valgt 3 dører om jeg kunne hatt 3 spors for lettere å hente ut akkurat det jeg trenger. Visuelt blir det renere med 2 dører. Så personlig smak + innmaten er avgjørende her. 

Vet ikke om det gjorde deg noe klokere? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fanteria skrev:

Det avhenger litt av hva du skal ha bak, så det ikke kommer i konflikt med blant annet skuffer og vegger. Nå husker jeg ikke hva max bredde er per dør og tror at 3 spors skinne ikke bygger mer enn 5cm ekstra. Personlig ville jeg valgt 3 dører om jeg kunne hatt 3 spors for lettere å hente ut akkurat det jeg trenger. Visuelt blir det renere med 2 dører. Så personlig smak + innmaten er avgjørende her. 

Vet ikke om det gjorde deg noe klokere? :P 

Rent utseendetmessig ønsker jeg 2 dører, men så ble jeg usikker i forhold til det praktiske. Foreløpig skal dette egentlig være et "roteskap". Det blir en stang gjennom hele garderoben for å henge yttertøy, også en hylle over der. Det er mulig jeg setter inn hyllesystem senere, men det er et "rom" ment for å slenge strykebrett, tørkestativ, støvsuger etc også (i mangel på andre fornuftige steder å gjøre av sånt)

Anonymkode: a891c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rent utseendetmessig ønsker jeg 2 dører, men så ble jeg usikker i forhold til det praktiske. Foreløpig skal dette egentlig være et "roteskap". Det blir en stang gjennom hele garderoben for å henge yttertøy, også en hylle over der. Det er mulig jeg setter inn hyllesystem senere, men det er et "rom" ment for å slenge strykebrett, tørkestativ, støvsuger etc også (i mangel på andre fornuftige steder å gjøre av sånt)

Anonymkode: a891c...511

Om du bare skal ha heng med hylle over ville jeg godt for 2 dører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om din mening? Veggen er ca 180 cm bred, og er i entre. Er det best med 3 dører, eller 2? Jeg ser for meg at jeg vil trenge 3 skinnespor hvis jeg har 3 dører, men spørsmålet er om jeg har plass til det. Vet ikke hvor mye ekstra plass den evnt tar?

Anonymkode: a891c...511

Jeg har Langlo med 4 dører og 2 skinnespor. Null problemer.

Anonymkode: c3467...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte Langlo for mange år siden når jeg pusset opp en leilighet, de var flotte, aldri hatt noen problem med de . Vi flyttet i hus for snart et år siden der de er garderobemannen i alle rom/gang, de ernok rundt 10 år og flere karmer løsner fea selve døren :(

Endret av Torelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fanteria skrev:

Om du bare skal ha heng med hylle over ville jeg godt for 2 dører. 

Jeg ble veldg usikker nå, haha. Det er det jeg skal ha foreløpig, men jeg vet jo ikke om jeg kanskje plutselig ser behovet for å innrede meg hylleinnsatser. Kjære vene, så mye å ta hensyn til! :)

Anonymkode: a891c...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...