Gå til innhold

Han som poserte på bilde ved å ta på brystene til en sovende kvinne har trekt seg pga beskyldninger om flere tilfeller av seksuell trakassering og vitser om voldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke tråden når jeg søker her nå, men Minnesota senatoren og komikeren som poserte med å ta på brystene til en sovende kvinne på jobb har nå trekt seg fra senatorkarrieren. Bildet ble forsvart av enkelte menn her inne som harmløst og at vi måtte se humoren siden han trossalt også var komiker, men nå har det kommet frem at 8 andre kvinner har anmeldt han for seksuell trakassering, og at hans komiker show har bestått av vitser om voldtekter og nedsettende kommentarer overfor kvinner. Derfor unngikk han journalister i starten av senatorkarrieren. Hva tenker dere om det?  Han skal også ha tatt minst tre kvinner på rumpa mens det ble tatt bilder av han og andre politiske kolleger på valgkamparrangementer.

Veldig bra at han nå har trekt seg og i det minste ikke får noe politisk makt! Håper også komikerkarrieren hans blir boikottet, det er IKKE ok å vitse om voldtekter! 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/al-franken-trekker-seg-etter-anklager-om-seksuell-trakassering/a/24205579/

Anonymkode: d0f72...e72

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen menn har forferdelig dårlig humor. De bruker humor som gjemmested. Det er ikke humoristisk talent.

Anonymkode: dd671...666

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte han trekke seg fra jobben pga. et bilde? #Metoo har gått alt for langt. Hele greien må legges ned.

Anonymkode: 94f64...bed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste en av kvinnene ble rasende når Franken satt og skrøt av seg selv i 2016, når lydbåndet med Donald Trumps uttalelser ble sluppet.

Quote

“It was a moment in time where I told a number of my friends about my experience with Franken because I saw him on the news being asked about the Trump tape and I felt like it was really hypocritical,” the former staffer said. “It’s a power dynamic, and the fact that Donald Trump could say that was not much different from the fact that Al Franken could say it.”

Dette er vel den mest troverdige anklageren. https://www.politico.com/story/2017/12/06/al-franken-accusation-sexual-harassment-2006-281049

Hun er fra det samme partiet, hun har snakket om det med andre både i 2006 og 2010. Dette gir det troverdighet, hun kan vise til at hun har stått fast på det i årevis, ikke noe funnet opp nå for å skade Franken.

Quote

Two former colleagues of the woman independently corroborated her version of events, including Franken telling her he had the right to try to kiss her because he was “an entertainer.”

Det er løgnene som feller Franken. Han har gått fra å benekte alt, han skulle heller sagt det som det var og unnskyldt sin oppførsel. Som Donald Trump sa den gangen i 2016: I’ve never said I’m a perfect person, nor pretended to be someone that I’m not. I’ve said and done things I regret. I said it, I was wrong, and I apologize.

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ops2 skrev:

Det er løgnene som feller Franken. Han har gått fra å benekte alt, han skulle heller sagt det som det var og unnskyldt sin oppførsel. Som Donald Trump sa den gangen i 2016: I’ve never said I’m a perfect person, nor pretended to be someone that I’m not. I’ve said and done things I regret. I said it, I was wrong, and I apologize.

Og nå prøver Trump å overbevise folk om at uttalelsene i Billy Bush-videoen er forfalsket. Etter at han har bedt om unnskyldning for hva han sa. Unbelievable, som han liker å si.

Og jeg har ikke hørt han si unnskyld til en eneste av alle de kvinnene han har trakassert seksuelt opp igjennom årene (eller ikke alle kvinnene han har snakket nedsettende om på grunnlag av kjønnet deres). Faktisk beskylder han alle for løgn og truer med å saksøke dem. Men han får fortsette som President i landet som skryter av at alle er like mye verdt.

Jeg synes det er synd med Franken, for jeg hadde sansen for han. Men det som har kommet frem er ikke greit, så det er riktig at han går av.

Anonymkode: 58405...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Og nå prøver Trump å overbevise folk om at uttalelsene i Billy Bush-videoen er forfalsket. Etter at han har bedt om unnskyldning for hva han sa. Unbelievable, som han liker å si.

Og jeg har ikke hørt han si unnskyld til en eneste av alle de kvinnene han har trakassert seksuelt opp igjennom årene (eller ikke alle kvinnene han har snakket nedsettende om på grunnlag av kjønnet deres). Faktisk beskylder han alle for løgn og truer med å saksøke dem. Men han får fortsette som President i landet som skryter av at alle er like mye verdt.

Jeg synes det er synd med Franken, for jeg hadde sansen for han. Men det som har kommet frem er ikke greit, så det er riktig at han går av.

Anonymkode: 58405...0d4

Hva Franken sier on 12 måneder vet vi ikke. Jeg viser til hvordan Donald Trump reagerte der og da. Han reagerte taktisk klokt og sa minst mulig, men det han sa var bra. Jeg tror han har teft for når han kan være frekk, og teft for når han må være ydmyk.

Husk at Trump ikke har som mål å være god. Han vil være seg selv.

Og nå er Donald Trump president, og Franken er på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke tråden når jeg søker her nå, men Minnesota senatoren og komikeren som poserte med å ta på brystene til en sovende kvinne på jobb har nå trekt seg fra senatorkarrieren. Bildet ble forsvart av enkelte menn her inne som harmløst og at vi måtte se humoren siden han trossalt også var komiker, men nå har det kommet frem at 8 andre kvinner har anmeldt han for seksuell trakassering, og at hans komiker show har bestått av vitser om voldtekter og nedsettende kommentarer overfor kvinner. Derfor unngikk han journalister i starten av senatorkarrieren. Hva tenker dere om det?  Han skal også ha tatt minst tre kvinner på rumpa mens det ble tatt bilder av han og andre politiske kolleger på valgkamparrangementer.

Veldig bra at han nå har trekt seg og i det minste ikke får noe politisk makt! Håper også komikerkarrieren hans blir boikottet, det er IKKE ok å vitse om voldtekter! 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/al-franken-trekker-seg-etter-anklager-om-seksuell-trakassering/a/24205579/

Anonymkode: d0f72...e72

det er ikke ulovlig å vitse eller spøke om voldtekt. Metoo har gått for langt

 

#youtoo

#staykrenka

Anonymkode: 9fdfa...eb5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette blir vanskelig å forholde seg til all den tid "fordommer" er definert av en annen part. Jeg tror eksempelvis nordmenns holdninger til muslimer vil kunne modereres en del om en faktisk kompenserer for slapp spørsmålsstilling, med forbehold om at den antagelsen er basert like mye på tidligere praksis som siste undersøkelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎12‎.‎2017 den 22.32, AnonymBruker skrev:

det er ikke ulovlig å vitse eller spøke om voldtekt. Metoo har gått for langt

 

#youtoo

#staykrenka

Anonymkode: 9fdfa...eb5

Er du 13 år? 

Anonymkode: d0f72...e72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎12‎.‎2017 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Måtte han trekke seg fra jobben pga. et bilde? #Metoo har gått alt for langt. Hele greien må legges ned.

Anonymkode: 94f64...bed

Nei, fordi mange kvinner har anmeldt han for seksuell trakassering og han har oppført seg upassende i sitt politiske verv ved å beføle flere politiske kollegaer, kvinner på rumpa og fordi hans andre jobb som komiker sprer holdninger som ikke skal aksepteres i et Parliament, nemlig vitsing om voldtekt. Det er ikke holdninger som skal få talerstol i et organ som skal gjøre samfunnet trygt og bra å leve i. 

Anonymkode: d0f72...e72

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hvorfor er det ikke OK å vitse om voldtekter? 

Da det var sånt stort oppstyr rundt Mannegruppa Ottar og deres humor så synes jeg alltid det var veldig synd at folk reagerte like mye på humoren deres som de trakasserende og hetsende kommentarene deres. For det er forskjell på pedovitser og voldtekstvitser og kommentarer som er kvinnefiendtlig og som går på spesifikke personer, eller shamer kvinners seksualitet. ("Kom igjen, bare ta henne i søvne, du gjør henne en tjeneste" utraderer kvinners grenser for egen seksualitet, og er en del av en mentalitet som jeg tror bidrar til mer trakassering og overgrep, en vits om at 9 av 10 nyter gjengvoldtekt er usmakelig, men kun en vits.) Jeg synes ikke vitser om pedofili, død baby eller voldtekt og overgrep er morsomt eller spesielt spiselig, det er skikkelig teit, men det er absolutt OK å vitse om det som alle andre ting. Humor må man tåle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merklig hvor lite omtale denne saken har fått i NRK og TV2, tipper det hadde blitt fart i sakene om han var republikaner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang kvinner ikke får det som de ønsker roper de "seksuellll trakkasssieneifg". Og meida går løs på stort sett uskyldige menn. I det siste har det gått alt for langt. Kan ikke kvinner lære seg å innordne seg storsamfunnet istedenfor å bli krenket av alt??

Anonymkode: 7cc7c...7ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 08/12/2017 at 10:32 PM, AnonymBruker said:

det er ikke ulovlig å vitse eller spøke om voldtekt. Metoo har gått for langt

 

#youtoo

#staykrenka

Anonymkode: 9fdfa...eb5

Feminister ønsker å gjøre spøker straffbart. 

Anonymkode: 3fcbe...3cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Måtte han trekke seg fra jobben pga. et bilde? #Metoo har gått alt for langt. Hele greien må legges ned.

Anonymkode: 94f64...bed

Er ikke bare pga det bildet. Hørte dessuten at han har misbrukt mindreårige jenter også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang kvinner ikke får det som de ønsker roper de "seksuellll trakkasssieneifg". Og meida går løs på stort sett uskyldige menn. I det siste har det gått alt for langt. Kan ikke kvinner lære seg å innordne seg storsamfunnet istedenfor å bli krenket av alt??

Anonymkode: 7cc7c...7ef

Kan ikke menn bare lære å oppføre seg? Å sette grenser for uakseptabel oppførsel er ikke "å bli krenket av alt". 

Anonymkode: d0f72...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...