Gå til innhold

Paven vil endre «Fader vår»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.12.2017 den 11.30, omarel skrev:

Jeg skiller mellom anti krist som vil komme før endetiden og Paulus. Med Paulus så mener jeg at han er en form for motpol til det Jesus kom med. Ja jeg vet at det finnes veldig kreative tolkninger som legges til grunn i kirkens tolkninger, men henvisningen som det referes til  er indirekte og tvetydige, ut ifra hva jeg har lest og tolket.

Selv om mange kristne setter Paulus høyt så må man vite at Paulus verken var fra Gud(Faderen) eller Jesus.

Jeg vet også at kristne ikke anerkjenner Koranen som Guds ord, og det respekter jeg. Men faktum for mitt vedkommende er at Koranen er Guds ord. I Koranen nevner ikke Gud Paulus, kun Jesus sine ord, som strider mot Paulus og kirkens lære.

Hvis man også spør jødene om monoteisme så vil de også si at kristendommen strider mot den strikte monoteisme som Gud står for. At jødene ikke aksepterte Jesus er en synd som Gud vil stille dem til ansvar for og straffe dem for i dømme dag. Men allikevel har ikke jødene begått synd som omfattes av flerguderi. Den synden har kristne falt for, som følge av Paulus lære og kirkens teologiske tolknings metode. Denne metoden brukes til den dag i dag. Det er sørgelig etter min mening.

Men igjen - du kan ikke forvente at Koranen forteller sannheten om kristendommen. Bare fordi koranen ikke nevner Paulus, så betyr ikke det at Paulus er antikrist. Nevner koranen Elia, Elias, Matteus, Lukas, Hosea, Rut og alle de andre? Ingen av Jesu disipler "var fra Gud" slik "Jesus var fra Faderen" (for å sette et bilde på dette), men du har aldri sagt noe imot Johannes, Lukas eller de andre.

At mye i Bibelen kan være vanskelig å forstå er jeg helt enig i, men ikke glem at det er Den Hellige Ånd som lærer ethvert menneske om sannheten, men dersom man motstår DHÅ, så er det det samme som å si "nei, deg vil jeg ikke høre på".

Jeg respekterer selvfølgelig at du anser koranen som din hellige bok, jeg er bare uenig i at man skal komme med konklusjoner om hvorvidt en Jesu etterfølger er en falsk kristen eller ei basert på en annen religions bok. Bibelen setter kriteriene for hvem som er sanne kristne og ikke, og jeg kan ikke på noen måte se at Paulus faller inn under de falske etterfølgerne siden han ikke sier noe motstridende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Daisy
På 8.12.2017 den 23.15, GulSitron skrev:

Den er jo allerede endret på? Fra fader vår til vår far i himmelen eller noe. 

Kan fader vår utenat, men den «nye» kan jeg ikke - så de gangene jeg er med på gudstjeneste på jobb så blir alt helt feil for min del

Ikke endret i den Katolske kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...