Gå til innhold

Davy Wathne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Nimbolt said:

Fint at menn som Wathne sparkes ut av arbeidslivet. Han passer ikke til å være ute blant folk i samfunnet. Menn som han bør holde seg hjemme, subbe rundt i tøfler og slåbråkk og snakke nedsettende til seg selv.

Bilderesultat for white knight and women in distress

Anonymkode: 4f382...625

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan forstå menn som prøver seg på yngre damer, MEN jeg kan ikke forstå hvis de phusher videre etter avslag.

Liker han jeg, virker som om hele verden er KOKO for tiden, Kevin Spacey var også min helt:hjerte:

Anonymkode: ceeed...c0c

Du mener at det som kommer fram nå er " Koko " , ikke sant ?

Ikke AT det kommer fram ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilderesultat for white knight and women in distress

Anonymkode: 4f382...625

Du parerer ingenting med den klisjeen der.

Anonymkode: e6b71...ff3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

– Det er klart det er vondt for meg høre at jeg har vært en miljøforurenser hos TV 2, og at kvinnelige kolleger har gruet seg til å komme på jobb på grunn av meg. Jeg kan skjønne at min røffe tone kan bli oppfattet feil, og at enkelte da kan se på meg som "en gammel gris", sier han.

Men TV-profilen understreker at han aldri har utsatt noen for seksuell trakassering.

– Jeg har aldri tafset eller klådd på noen kvinnelige kolleger gjennom mine 25 år i TV 2. Det har kun vært snakk om røff humor og kommentarer som jeg nå i ettertid skjønner har vært uheldig, sier Wathne."

 

Med andre ord har TV2 tillatt at en av sine største profiler har drevet med verbal sjikanering av kvinnelige ansatte. "røff tone", "gammel gris". Og dette har han fått ture frem med og bidratt til å sette standarden for øvrige mannlige kollegaer.

Anonymkode: b3317...84d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan forstå menn som prøver seg på yngre damer, MEN jeg kan ikke forstå hvis de phusher videre etter avslag.

Liker han jeg, virker som om hele verden er KOKO for tiden, Kevin Spacey var også min helt:hjerte:

Anonymkode: ceeed...c0c

Vil ikke si at verden er koko for tiden. Det er vel mer at man endelig tar et oppgjør mot menn som har utnyttet sin posisjon til å trakassere kvinner og menn. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, NotNaomi skrev:

Du mener at det som kommer fram nå er " Koko " , ikke sant ?

Ikke AT det kommer fram ? 

Samme det, verden er KOKO.

Anonymkode: ceeed...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Bilderesultat for white knight and women in distress

Anonymkode: 4f382...625

Trist med brukere som må ty til personangrep og memer i stedet for argumenter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå blir man automatisk anklaget for seksuell trakassering på nette om man slutter i jobben ?

 

Ja også skal man ha det til at det ikke har gått for langt ?

 

Anonymkode: 66daa...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så nå blir man automatisk anklaget for seksuell trakassering på nette om man slutter i jobben ?

 

Ja også skal man ha det til at det ikke har gått for langt ?

 

Anonymkode: 66daa...748

Følg med i timen.

Anonymkode: e6b71...ff3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er litt samme type som Wathne. Bergenser er han også. Jeg ser ikke for meg at noen av dem ville utført seksuelle overgrep mot andre, men ser for meg at språket kan bli i overkant drøyt i noen tilfeller. Å ikke akseptere slik språkbruk er ikke å være for "sårbar" og "tåler-ingen-ting-jo" - det er ingen som fortjener et arbeidsmiljø hvor slik "sjargong" brukes. Gutteklubben må lære seg at det er ingen gutteklubb i arbeidslivet lenger. 

Anonymkode: 09375...af9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i tv, og mitt inntrykk av Davy er et helt annet. Ja han er kvass og har sin sære personlighet og humor, men han er redelig og aldri ufin mot kvinnelige kollegaer på "den måten". Tvert i mot!

Endret av RaraAvis78
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, RaraAvis78 skrev:

Har jobbet i tv, og mitt inntrykk av Davy er er et helt annet. Ja han er kvass og har sin sære personlighet og humor, men han er redelig og aldri ufin mot kvinnelige kollegaer på "den måten". Tvert i mot!

Kunne ikke ha sagt det bedre selv.

Anonymkode: 00c2e...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Davy Wathnes avgang kommer som følge av en ekstrem intoleranse mot mennesker som ikke tilpasser seg A4-malen. Vi skal elske hverandres særegenheter, ikke hate dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere forestille dere hva reaksjonene hadde blitt hvis to mannlige reportere befølte en kvinnelig idrettsutøver på direkten slik som de to kvinnene fra amerikanske ABC gjorde mot en mannlig idrettsutøver under OL i Rio 2016 ? For noen uker siden så fikk deres mannlige kollega Matt Lauer sparken fordi han angivelig skal ha trakkasert enkelte kvinner.

 

Anonymkode: 00c2e...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent Davy i godt over 20 år, og sett han i alle tenkelige situasjoner. Det jeg er sjokkert over er hvordan tv2 og alle andre medier håndterer denne saken. Fysj!

Anonymkode: 7ad19...bb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sikkert ikke så mange her som leser BA, så legger ved noen sitater Davy gir i kveld:

Hvis jeg var en gammel gris så skulle jeg tro at noen hadde korrigert meg for lenge siden. Nei, dette er skittent. Jeg har heldigvis to døtre som stiller opp for meg og er stolt av faren sin. De vet hvem jeg er på godt og vondt. Det blir så simpelt og pinlig at media griper tak i sexistisk trakassering. Det er stygt av media. Jeg har aldri knadd eller klint med noen kollegaer. Jeg har vært klubbleder og blander ikke kortene på jobb. Jeg er rettskaffen og prinsippfast. Jeg vet hvem jeg er. De siste ukene har jeg gått ned åtte kilo. Dette har tatt på, men det eneste som betyr noe for meg er mine døtre.

https://www.ba.no/kultur/pulsen/tv-2/davy-har-takket-for-seg-i-tv-2/s/5-8-702712

Uavhengig av hva som har skjedd og hva som ikke har skjedd er det trist og smått tragisk at TV 2s kanskje største profil (og desidert største sportsprofil) forlater kanalen under sånne omstendigheter. Det må jeg si.

 

Anonymkode: aaf1d...787

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedersmannen Davy Wathne må gå fra TV2 etter utdatert humor, eller "nye varslerutiner" som det blir skrevet i Dagbladet. Hva er det slags rutiner? Formalisert sladder til ledelsen? 

https://www.dagbladet.no/kultur/nye-metoo-rutiner-sorget-for-at-ansatte-begynte-a-varsle-om-wathne/68993692

Wathne er en stor humorist, menneskekjenner - og slik jeg oppfatter det, veldig helstøpt mann. Han sa jo blant annet fra seg en gigantisk arv fra faren av personlige grunner.

Det smaker ganske flaut av denne sortien. Har de yngre kollegene (for det meste kvinnelige?) ikke skjønt humoren fra mannen?

Tydeligvis har Wathne hatt en helt annen oppfatning av hva som kan oppleves som krenkende, og da burde han fått beskjed der og da, ikke denne triste sortien.

Antakelig et eksempel på at metoo-har fått en høyst uønsket pendeleffekt. Når tvers gjennom helstøpte menn blir misforstått og hengt ut for offentligheten for et som er ment som humor, men det som i fantasien til mange i offentligheten er at han nærmest er en overgriper.

«Eli Strand, som nå er kommunikasjonsrådgiver i Meny, jobbet selv sammen med Wathne i TV 2 Sporten fra 1998.

– Han er en tøff person, og man måtte være litt tøff tilbake, men han hadde respekt for meg som journalist, og vi kom godt overens, sier Strand til VG.

Hun mener flere i redaksjonen opplevde Wathne som tøff, men at han ikke var noe tøffere med kvinner enn med menn.

– Du skal ikke være et aspeløv når du går inn i den redaksjonen, jeg vet at det var noen som helst ikke ville ta heisen med ham, men det var ikke fordi han var klåfingret. Jeg hadde ikke noe ubehag gjennom å jobbe med Davy, sier hun.»

https://www.vg.no/rampelys/tv/tv-2/wathne-om-sexistisk-tone-jeg-har-aldri-tatt-paa-eller-proevd-meg-paa-en-kollega/a/24205552/

Anonymkode: ca93b...825

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke en helstøpt mann. Det er tydeligvis flere her som er ute med sine fantasier, om enn med annet fortegn.

Anonymkode: e6b71...ff3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke en helstøpt mann. Det er tydeligvis flere her som er ute med sine fantasier, om enn med annet fortegn.

Anonymkode: e6b71...ff3

Inntil noen kommer med noe konkret galt Wathne har gjort forholder jeg meg til at han ikke har gjort noe galt. Det kan ikke være slik at man skal stemples uten at man engang forklarer hva som er problemet. Røff stil? Sexistisk undertone, hva betyr det? Når Eli Strand, for de som husker henne, som jobbet i TV2 i 11 år, går ut og sier hun ikke kjenner seg igjen i dette, så veier det tungt for meg. At han var tøff i stilen, krevde mye av omgivelsene osv. er hun med på, men det er en annen sak.

 

Anonymkode: ca93b...825

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...