Gå til innhold

Integrert eller frittstående oppvaskemaskin


MorTil2

Anbefalte innlegg

Holder på å velge kjøkken, og er nå kommet frem til valg av hvitevarer. Har alltid hatt frittstående oppvaskemaskin under benken. Kanskje ikke vakkert, men jeg føler jeg har god oversikt om det skulle komme noe fuktproblemer, og det er jo også mange fine oppvaskemaskiner i handelen nå.

Hva ville du anbefale - integrert eller frittstående ? Ikke bare utseende, men praktisk, sikkerhet, frukt osv. Kjøkkenet blir i hvitt med gråspettet kjøkkenbenk. Hvit eller stål oppvaskemaskin ? Stekeovnen er svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt en integrert. Den er jo strengt tatt ikke skikkelig integrert den heller, det er jo bare en skapdør som blir montert på den. Ellers står den løst mellom to benkeskap. 

Legg en slik under 😊

8956237185054.jpg

Anonymkode: 90994...42e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kjøpt integrert. Jeg syns frittstående hvitevarer generelt ikke er pent. Vårt kjøkken har stålkant øverst på døren som dekker oppvaskmaskinen.

Anonymkode: d4472...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Integrert, helt klart. Det er jo bare en vanlig oppvaskmaskin med skapfront som matcher resten av kjøkkenet. Vi har til og med en maskinfront som ser ut som to skuffer, slik som resten av underskapene våre.

Anonymkode: 5a82b...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg aldri ønsket meg integrerte hvitevarer. Hvorfor skal dette på død og liv skjules? De er da ikke så stygge? Kjøleskap og oppvaskmaskin er jo saker som har sin naturlige plass på kjøkkenet, så jeg ser ikke meningen med at det ikke skal synes.

Anonymkode: 06d8f...c7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg aldri ønsket meg integrerte hvitevarer. Hvorfor skal dette på død og liv skjules? De er da ikke så stygge? Kjøleskap og oppvaskmaskin er jo saker som har sin naturlige plass på kjøkkenet, så jeg ser ikke meningen med at det ikke skal synes.

Anonymkode: 06d8f...c7b

Jeg er egentlig enig med deg, men kommer nok til å velge integrert oppvaskemaskin. Mest fordi prisdifferansen er så liten, og det viser seg å være lite utvalg hos kjøkkenleverandøren av frittstående. Kunne selvsagt kjøpt selv i etterkant av overtagelse, men da må jeg inn med rørlegger, og det blir mer enn nok andre ting å gjøre på det tidspunktet. Kjøleskap kjøper jeg derimot utenom og frittstående. Da kan jeg selv velge størrelse, farge og bytte det ut om jeg etter noen år ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...