Gå til innhold

Skal transer bruke herre eller dame garderobe?


WubWub

Anbefalte innlegg

En shemale som går på østrogenkur, har tatt silikonpupper, har kvinnelige former og identifiserer seg som kvinne men har penis ; hvilken dusj og garderobe skal vedkommende benytte seg av når hen er på treningsstudio eller i svømmehallen?

Om hen benytter seg av dame dusjen risikerer små jentebarn se en penis, om hen benytter seg av herregarderoben risikerer små guttebarn se store pupper og ei jentekropp.

Så hva tenker du? Hvilken garderobe bor vedkommende benytte seg av?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jentebarn tåler å se en penis. 

Jeg er mor til jenter som er med meg i garderoben og hadde jeg sett en transkjønnet som du beskriver så hadde jeg tenkt følgende:

1: Gud så bra at hun turte å bruke kvinnegarderoben og slipper eventuelt tyn fra andre menn. 

2: jeg håper jentene mine ikke spør høyt om noe før vi kommer ut herfra, for jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. 

Anonymkode: 8e239...550

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderoben til kjønnet de identifiserer seg som. Verden går fremover, mangfoldet er stort og barn tåler fint å se en kropp som ser litt annerledes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å få avlukker å skifte i igjen. Vi trenger ikke all den åpenheten hele tiden. Ja til naturlig bluferdighet. 

Anonymkode: aeeee...978

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jentebarn tåler å se en penis. 

Jeg er mor til jenter som er med meg i garderoben og hadde jeg sett en transkjønnet som du beskriver så hadde jeg tenkt følgende:

1: Gud så bra at hun turte å bruke kvinnegarderoben og slipper eventuelt tyn fra andre menn. 

2: jeg håper jentene mine ikke spør høyt om noe før vi kommer ut herfra, for jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. 

Anonymkode: 8e239...550

Men er en penis tillatt i en jentedusj? Dette ville ikke blitt anmeldt?

Hva med de som kaller seg nonbinary og genderfluid? Det betyr at de bytter hvilket kjønn de skal være fra dag til dag. 

En dag kan de være mann, og den andre dagen kan de være kvinne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Men er en penis tillatt i en jentedusj? Dette ville ikke blitt anmeldt?

Hva med de som kaller seg nonbinary og genderfluid? Det betyr at de bytter hvilket kjønn de skal være fra dag til dag. 

En dag kan de være mann, og den andre dagen kan de være kvinne. 

Penis er såklart ikke ulovlig. Jeg har med sønnen min også. Hans penis er ikke ulovlig der. Om man velger garderoben for en grunn, enten fordi man er liten eller avhengig av hjelp, eller fordi man identifiserer seg med det kjønnet så vil jeg tro det ikke er noen reaksjoner. 

Men om man er kledd som mann, bruker mannlig treningstøy eller badebukse og velger damegarderoben fordi "det lukter bedre" så kan du risikere reaksjoner, men tviler på det går direkte til anmeldelse selv da, så sant du eller den den gjelder oppfører seg sømmelig. 

Anonymkode: 8e239...550

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jentene mine på 2 og 4 er med pappaen i herregarderoben når jeg ikke er med. 

Anonymkode: 8e239...550

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt jeg trenger å gjøre for å endre juridisk kjønn er å sende et skjema til skatteetaten.
så står jeg fritt til å lovlig bruke kvinnegarderobene.
skulle noen spørre så er jeg gender fluid.

må innrømme at jeg synes dette er for lett og helt feil.
enten innføre en 3dje garderobe eller garderober med avlukk.

Endret av herremann
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Penis er såklart ikke ulovlig. Jeg har med sønnen min også. Hans penis er ikke ulovlig der. Om man velger garderoben for en grunn, enten fordi man er liten eller avhengig av hjelp, eller fordi man identifiserer seg med det kjønnet så vil jeg tro det ikke er noen reaksjoner. 

Men om man er kledd som mann, bruker mannlig treningstøy eller badebukse og velger damegarderoben fordi "det lukter bedre" så kan du risikere reaksjoner, men tviler på det går direkte til anmeldelse selv da, så sant du eller den den gjelder oppfører seg sømmelig. 

Anonymkode: 8e239...550

det er en viss aldersgrense før sønnen din ikke har lov til å være med deg i damedusjen faktisk. husker ikke helt konkret hvilken alder det er men det er rundt oppstarten av puberteten. det finnes dog et unntak, om sønnen din er funksjonshemmet og trenger bistand med dusj så har han lov til å være med deg i dusjen til han er langt oppe i åra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

det er en viss aldersgrense før sønnen din ikke har lov til å være med deg i damedusjen faktisk. husker ikke helt konkret hvilken alder det er men det er rundt oppstarten av puberteten. det finnes dog et unntak, om sønnen din er funksjonshemmet og trenger bistand med dusj så har han lov til å være med deg i dusjen til han er langt oppe i åra.  

Ja? Les hva jeg skriver, du er enig med meg jo 😀

Jeg skriver om man er liten, eller trenger hjelp. Eller identifiserer seg som et annet kjønn ved å kle seg, te seg og føle seg som et annet kjønn. Legitime årsaker. 

Anonymkode: 8e239...550

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WubWub skrev:

det er en viss aldersgrense før sønnen din ikke har lov til å være med deg i damedusjen faktisk. husker ikke helt konkret hvilken alder det er men det er rundt oppstarten av puberteten. det finnes dog et unntak, om sønnen din er funksjonshemmet og trenger bistand med dusj så har han lov til å være med deg i dusjen til han er langt oppe i åra.  

Noen steder er det under 8 år, andre steder er det under 6 år. Med mindre han er funksjonshemmet. Likevel da, om en funksjonshemmet gutt "langt oppi åra" hadde fått stå av å sett ei pen dame i garderoben så hadde nok ikke det vært særlig for mange der tror jeg. 

Anonymkode: f7801...e02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen steder er det under 8 år, andre steder er det under 6 år. Med mindre han er funksjonshemmet. Likevel da, om en funksjonshemmet gutt "langt oppi åra" hadde fått stå av å sett ei pen dame i garderoben så hadde nok ikke det vært særlig for mange der tror jeg. 

Anonymkode: f7801...e02

Nei men loven er loven. Jeg har selv jobbet som tilkallingsvakt i omsorgsboliger for psykisk utviklingshemmede. Vi var ofte i svømmehallen med gutta, eller mannfolka for å være helt presis. når det var kvinnelige ansatte som var med brukerne i svømmehallen så ble brukerne med i damedusjen, når det var mannlige ansatte så var det i herredusjen de ble med. 

disse brukerne var i aldersgruppen 50-60 år og de var alle menn. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dette er en vanskelig og komplisert problematikk og jeg er åpenbart ikke alene om dette :

https://www.aftenposten.no/osloby/i/wo4rM/Spasenter-avviste-transkvinne--De-ser-pa-meg-som-en-mann

Spasenter avviste transkvinne: – De ser på meg som en mann

Hundrevis har engasjert seg etter at transkvinnen Mathilde Decaen ble avvist av Vestkantbadet Spa.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Transer? Du er klar over at det er et krenkende ord? 😳

Anonymkode: 27a39...896

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Transer? Du er klar over at det er et krenkende ord? 😳

Anonymkode: 27a39...896

:grine:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

:grine:

Åh, var harrytassen lei seg? :baby:

Anonymkode: 27a39...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får gå i den garderoben som utstyrt tilsier. Enten det eller eget avlukk.

Anonymkode: 53263...5d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Overrasket skrev:

Hvis personen identifiserer seg med ett spesifikt kjønn er det feil å omtale vedkommende som hen.

Er du ironisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Overrasket skrev:

Hvis personen identifiserer seg med ett spesifikt kjønn er det feil å omtale vedkommende som hen.

Stemmer! Utrolig mange lite opplyste mennesker her inne.........

Anonymkode: 27a39...896

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...