Gå til innhold

Julegave til min mor - trenger hjelp


Kristine00

Anbefalte innlegg

Mamma ønsker seg absolutt ingenting til jul. Hvor eldre man blir, jo mindre ønsker man seg. Sånn har det i hvert fall vært for hun. Noen som kan hjelpe meg med julegave ideer?

Mamma er 48 år og fikk slag i fjor. Hun lider av fatiuge. Hun er en bestemt og en veldig omsorgsfull dame. Jeg kunne ikke bedt om en bedre mor. Hun får glede av å strikke, spille spill, være med familie og pleide å like å trene. Når kan hun ikke trene lengre, for da sliter hun seg ut. Hun har gått litt opp i vekt og derfor passer ikke veldig mye aktivitet eller harde trurer.

Håper beskrivelsen hjalp litt på idemyldingen. Tusen takk på forhånd!

Endret av Kristine00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Digital fotoramme   🤗 slik som du kan laste ned app å sende bilder til 😁 de har den på Coop obs ( og netonnet)

 

Anonymkode: 2c599...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Catlin skrev:

hvor mye har du tenkt å bruke på gaven?

Har ikke noe budskjett. Kan være hva som helt egentlig, så lenge jeg tror hun kommer til å like den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Digital fotoramme   🤗 slik som du kan laste ned app å sende bilder til 😁 de har den på Coop obs ( og netonnet)

 

Anonymkode: 2c599...0f7

God ide! Pappa har gitt en sånn til farmor for noen år siden og hun elsket den. Det som er dumt er at vi har vært litt dårlige på å ta bilder når vi har vært steder den siste tiden. Vi har levd i øyeblikket og glemt kameraet litt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garn, ev symaskin, har hun det, kan du jo kjøpe stoff, eller kjøpe symaskin, jeg vet ikke hvor mye du har tenkt å gi. 

Anonymkode: 2d2bf...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Garn, ev symaskin, har hun det, kan du jo kjøpe stoff, eller kjøpe symaskin, jeg vet ikke hvor mye du har tenkt å gi. 

Anonymkode: 2d2bf...f71

Håper å overraske hun. Noe som hun ikke ville forventet, eller som hun ønsker seg. Vurderer en spatur eller lignende. Kanskje bowlingbiletter. Hva som helst egentlig. Kunne vært noe stilig som jeg kunne lagd hjemme for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spill og avtalte spillekvelder hvor du ordner noe godt å spise/drikke.  En kurv med garn, god te og håndkrem. Strikkebøker (votteboka, kofteboka, klompelompe) Billetter til kino/teater om hun liker det. En tur sammen med deg til et sted dere kan slappe av og ha det hyggelig sammen (fly, båt, tog, spa). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cirkelin skrev:

Et spill og avtalte spillekvelder hvor du ordner noe godt å spise/drikke.  En kurv med garn, god te og håndkrem. Strikkebøker (votteboka, kofteboka, klompelompe) Billetter til kino/teater om hun liker det. En tur sammen med deg til et sted dere kan slappe av og ha det hyggelig sammen (fly, båt, tog, spa). 

Tusen takk for svar! Noe lignende jeg ser for meg. Ubestemt om jeg skal kjøpe biletter til diverse ting eller velge bare en ting. Kanskje noe for bare oss to? Er definitivt kommet lengre med ideene ved hjelp av dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kristine00 said:

Håper å overraske hun. Noe som hun ikke ville forventet, eller som hun ønsker seg. Vurderer en spatur eller lignende. Kanskje bowlingbiletter. Hva som helst egentlig. Kunne vært noe stilig som jeg kunne lagd hjemme for eksempel.

En kurv som dette, bare større og fylt med garn? http://tusenideer.no/sy-selv-enkel-brodkurv/

Eller kanskje du kan få andre idéer til ting du kan lage på den siden?

Anonymkode: a83e1...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tånegla skrev:

Abonnement på et ukeblad. 

 

Hehe tror hun allerede er ganske engasjert i slike ting, men ellers god ide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kjøpe et nytt spill, en flaske vin (eller noe annet hun liker å drikke, noe god mat (ost, sjokolade, fin pølse e.l.) og "gavekort" på en spillkveld der dere skal kose dere skikkelig?

Anonymkode: e781a...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å kjøpe et nytt spill, en flaske vin (eller noe annet hun liker å drikke, noe god mat (ost, sjokolade, fin pølse e.l.) og "gavekort" på en spillkveld der dere skal kose dere skikkelig?

Anonymkode: e781a...a7f

Ja, hun liker best vin og baileys. Ganske god blanding med ideer her, masse å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe min mor på 58 et sølvsmykke - litt sånn oversize til å ha med genser og kjoler, nye tøfler, en DVD samleboks med Jane Austen filmer (hun elsker kostymedrama, denne kostet under 200 på cdon). 

Min svigermor får en Amarone rødvin, skjerf og lue fra Morild (med reflekstråd) og en stor eske fazer mints. 

Håpe det gav noen ideer :)

Anonymkode: a77b3...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøpe min mor på 58 et sølvsmykke - litt sånn oversize til å ha med genser og kjoler, nye tøfler, en DVD samleboks med Jane Austen filmer (hun elsker kostymedrama, denne kostet under 200 på cdon). 

Min svigermor får en Amarone rødvin, skjerf og lue fra Morild (med reflekstråd) og en stor eske fazer mints. 

Håpe det gav noen ideer :)

Anonymkode: a77b3...c80

Mamma digger jo bare smykker da, spesielt med hjerter på. Helt hjertedilla. Skulle ønske jeg tenkte på strikking før, så hadde jeg kanskje fått tid til å strikke noe selv. Litt for sent, siden jeg ikke er en veldig kjapp strikker. Pytt pytt, finner på noe og takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kristine00 skrev:

Mamma digger jo bare smykker da, spesielt med hjerter på. Helt hjertedilla. Skulle ønske jeg tenkte på strikking før, så hadde jeg kanskje fått tid til å strikke noe selv. Litt for sent, siden jeg ikke er en veldig kjapp strikker. Pytt pytt, finner på noe og takk for svar!

Jeg kan ikke strikke :P Har kjøpt herfra: https://www.morildnorway.no/

Synes de har mye fint. :)

Anonymkode: a77b3...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke strikke :P Har kjøpt herfra: https://www.morildnorway.no/

Synes de har mye fint. :)

Anonymkode: a77b3...c80

Ganske dårlig på å strikk egentlig. Lang leveringstid? Enig med at det var mye fint der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...