Gå til innhold

Belegg på badegulv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal pusse opp badet. 

Er så lei av å skure fuger i fliser og ser for meg at et belegg er mye lettere å renholde. 

Noen som he valgt det i stedet for fliser og som er fornøyde? 

Anonymkode: e13d6...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine foreldre har det på badet i den litt sjabre hytten sin. Det er jo veldig praktisk, men ikke når du evt skal selge. Det vil trekke ned interesse og pris.

Anonymkode: b6d0d...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Mamma og pappa valgte belegg på sitt nye bad! Veldig fint. Er så lei av å se det samme overalt. Ikke tenk på at du skal selge, tenk på at du skal bo der :) 

Anonymkode: fd041...f43

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye fint belegg å velge i nå, jeg hadde ikke vært i veien for å velge det selv. Men det som også går an, er å impregnere fugene 2 ganger i året. Det er ikke store jobben, og gjør en stor forskjell. Du kan ha belegg på gulv, og f.eks plater på vegger. Dette får også ned prisen betraktelig. Men skal du ha plater i dusjsone, så må du ha kabinett. Usikker på om jeg ville hatt belegg fra topp til tå.

Endret av 2shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store gulvfliser og smale, mørke fuger er også et alternativ. 

Anonymkode: e29cc...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør helt rett i å legge belegg. Sikrerer mot lekkasjer er det og, for evig så lenge det ikke blir hull i det. Er mye fine baderoms veggplater å få også. At det trekker ned ved et salg, ikke nødvendigvis om de tenker seg om de som kjøper.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke fint. Det trekker absolutt ned ved salg. 

Fuger er ikke heller som de en gang var. Og de kan også impregneres som en over sa. 

Anonymkode: 5a9e6...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å kjøpe bolig hvor det er brukt belegg, men det kommer helt an på utseendet, og helheten med badet.

Husk at belegg fåes i 2 eller 3 meter, så har du større bad enn at det vil dekke hele gulvet, så bør du kanskje finne en annen løsning. Skjøt i belegg er ikke heldig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt belegg når vi nå pusser opp badet. Syns det er mye mer behagelig å gå på enn fliser i tillegg til at jeg ikke orker mer skrubbing av fuger. Vi har helt innglasset dusj og matte, slette vegger med våtromsmaling. Blir veldig fint :) 

Anonymkode: 2fa9e...465

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 21.14, 2shy skrev:

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å kjøpe bolig hvor det er brukt belegg, men det kommer helt an på utseendet, og helheten med badet.

Husk at belegg fåes i 2 eller 3 meter, så har du større bad enn at det vil dekke hele gulvet, så bør du kanskje finne en annen løsning. Skjøt i belegg er ikke heldig. 

Det finnes våtromsgulv i 4 mye bredde også: http://www.musum-as.com/produkt/gulvbelegg/403/concept

Anonymkode: e7250...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belegg blir mer og mer populært, så ville ikke tenkt på at det trekker ned. For vår del trakk det opp da vi var på visninger for noen år siden. Har blitt mange fine å velge i nå, så kjør på.

Anonymkode: ac3b3...7e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pusset opp badet for 2 år siden og var ikke i tvil engang angående å legge belegg! Det er kjempedeilig å gå på, lett og holde rent og gir en fin helhet til rommet. Samt at det er tett, slik at jeg slipper å bekymre meg for lekkasje før jeg eventuelt klarer å lage hull i gulvet. Fliser derimot er det ofte problemer med ifølge fagolket som var hjemme hos meg. Og skulle jeg ønske fliser ved en senere anledning, så kan jeg, med litt grunnarbeid mener jeg å ha hørt, legge de oppå gulvbelegget. (Med forbehold om at jeg husker riktig her.)

Gulvet er lyst i varme toner, og veggplatene ser ut som ganske mørkt tømmer. Elsker badet mitt. Dusjkabinett kan jeg ikke fordra, så jeg har kun en glassdør som jeg trekker ut når jeg skal dusje. Angrer ikke ett sekund :D 

Helt klart, gå for gulvbelegg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man leser en del interiørblader etc. så vil man se at lekre og forseggjorte bad ikke lenger er ensbetydende med fliser. De som forbinder belegg med triste, nedslitte 70- og 80-tallsbad har rett og slett ikke fulgt med i timen. For min del ville derfor ikke belegg i seg selv vært negativt i forbindelse med hus-/leilighetskjøp. Sannsynligvis tvert i mot for et pent, skikkelig lagt baderomsbelegg er solid og, ikke minst, enkelt å holde rent.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, gjest:) skrev:

Vet du hvordan er prisen for å legge belegg i forhold til fliser? @Sinnatagg

Du kan iallefall halvere prisen. Jeg hadde avtale om 3500 for legging og sveis av hjørner. Det Var ett stort bad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gjest:) skrev:

Vet du hvordan er prisen for å legge belegg i forhold til fliser? @Sinnatagg

Jeg troooor det er rimeligere å legge belegg. Jeg er så heldig at jeg har en stefar som jobber i ett firma som legger gulv, så jeg fikk både jobb og belegg til spotpris. Og en pappa som gjorde grunnarbeidet før belegget kom på, så jeg sparte nok ganske mange tusen på det. 

Det jeg iallefall vil anbefale er å ha fagfolk til å legge belegget, spesielt om belegget må sveises(?). Skøyten jeg har vises knapt, og er iallefall ikke  noe jeg synes er skjenerende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 10. desember 2017 den 11.37, Sinnatagg skrev:

Jeg troooor det er rimeligere å legge belegg. Jeg er så heldig at jeg har en stefar som jobber i ett firma som legger gulv, så jeg fikk både jobb og belegg til spotpris. Og en pappa som gjorde grunnarbeidet før belegget kom på, så jeg sparte nok ganske mange tusen på det. 

Det jeg iallefall vil anbefale er å ha fagfolk til å legge belegget, spesielt om belegget må sveises(?). Skøyten jeg har vises knapt, og er iallefall ikke  noe jeg synes er skjenerende. :)

Gammel tråd jeg vet, men kom opp når jeg googlet :-). Du kunne ikke tenke deg å vise bilde av skøyten? Vi skal sannsynligvis ha belegg, og belegget er mindre enn rommet, så må skøytes isåfall, men litt skeptisk til hvor pent det blir ..... De baderom jeg har sett med belegg har ikke hatt skøyt.... 

Anonymkode: be797...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...