Gå til innhold

Jeg liker ikke utviklingen...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg liker heller ikke utviklingen. Jeg ble faktisk litt skremt over roboten Sophia: https://www.google.no/amp/s/amp.businessinsider.com/meet-the-first-robot-citizen-sophia-animatronic-humanoid-2017-10

https://www.nrk.no/urix/roboten-sophia-onsker-seg-barn-1.13798035

Synes spesielt det som står her er lite gøy: https://kathmandutribune.com/artificial-intelligence-threat-humanity-meet-sophia-first-ai-citizen-saudi-arabia/

Jeg tror ikke folk egentlig vet hva de gjør hvis de går for slike roboter i fremtiden, for hvordan kan vi vite at de utallige filmer om robotovertaking av verden ikke blir sanne i fremtiden :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortidens fremtidsfiksjonsfilmer som vi lo litt av da og visste at det der bare er sprøyt - er virkelighet i dag. 
Hva fremtiden vil by på kan vi ikke tenke oss nå. Noe vil gå veldig galt tror jeg. :sukk: 
 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Sunday, December 17, 2017 den 11.10, AnonymBruker skrev:

 Yeey! Skynet er endelig her!

 Anonymkode: 141b1...55e

 Og dette jubler du over? :nisse:

Anonymkode: 5f071...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00100001

Anonymkode: d472e...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjakk er et fantastisk spill, mennesket forstår knapt omfanget av spillet.

Antall mulige lovlige kombinasjoner på et sjakkbrett overgår antallet atomer i universet, det sier litt.

Anonymkode: 41089...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Maskiner skal være et hjelpemiddel for menneskene. Ikke omvendt. Derfor. 

Dersom man er redd for robotene som i at de skal overta verden, så er man litt paranoid. Disse robotene/applikasjonene er på ingen måte selvbevisste, de er rett og slett programmert til å lære mer effektivt enn før. 

Anonymkode: 35f1f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er ikke kunstig intelligens; det er Kunstig Inkompetanse.

Se for deg at de statlige ansatte - folk på NAV, i kommunen, etc. - blir erstattet av maskiner som gjør en like god og like dårlig jobb, det er bare det at å klage og få rettet opp i feil blir umulig, til forskjell ifra idag bare tilnærmet umulig.

Effektivt for staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Disse robotene/applikasjonene er på ingen måte selvbevisste... Anonymkode: 35f1f...1a8

De er ikke det ennå, nei... Jeg ser muligheten i at de på et tidspunkt kan leve sitt eget liv og ta selvstendige avgjørelser på tvers av det mennesket ville ha gjort. Ting som er utenkelig i dag er ikke nødvendigvis det i fremtiden. Det fortid og nåtid har vært full av, kommer fremtiden til å bli smekkfull av og vi klarer ikke å se konsekvensene av det nå. Vi vet hva som kanskje kan skje, men forskning og nysgjerrighet driver oss videre. Laboratoriene sier kanskje: "Vi vet at vi burde stoppe nå, men...forsøker bare litt til. Bare litt til. Kan vel ikke være farlig det vel?"             

Det kan det. Tror jeg. Noen sier paranoid. Jeg sier realistisk.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.12.2017 den 10.47, Hoppetaujenta skrev:

De er ikke det ennå, nei... Jeg ser muligheten i at de på et tidspunkt kan leve sitt eget liv og ta selvstendige avgjørelser på tvers av det mennesket ville ha gjort. Ting som er utenkelig i dag er ikke nødvendigvis det i fremtiden. Det fortid og nåtid har vært full av, kommer fremtiden til å bli smekkfull av og vi klarer ikke å se konsekvensene av det nå. Vi vet hva som kanskje kan skje, men forskning og nysgjerrighet driver oss videre. Laboratoriene sier kanskje: "Vi vet at vi burde stoppe nå, men...forsøker bare litt til. Bare litt til. Kan vel ikke være farlig det vel?"             

Det kan det. Tror jeg. Noen sier paranoid. Jeg sier realistisk.

Kremt. Ja, kunstig intelligens kan kanskje virke fryktinngytende for de som står utenfor og betrakter teknologien fra det perspektivet, men bare fordi en sjakkcomputer med kunstig intelligens er "knakandes god" på grunn at den "lærer" underveis, så er dette sektorspesifikk intelligens...Man har veldig enkelt forklart "trent" opp maskinen med et datasett som inneholder en hel masse sjakkpartier og deres resulater, dermed anvendes det som basis videre, og den lærer i tillegg videre oppå den basisen. 

Men derfra er det veldig langt til generell intelligens på kryss av alle domener vi mennesker faktisk behersker. Jeg personlig tror noe sånt vil forbli science fiction. 

Anonymkode: 35f1f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel heller være redd for hva mennesker gjør,tror roboter kommer til og hjelpe oss mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31. desember 2017 den 10.13, Mithrandates skrev:

Det største problemet er ikke kunstig intelligens; det er Kunstig Inkompetanse.

Se for deg at de statlige ansatte - folk på NAV, i kommunen, etc. - blir erstattet av maskiner som gjør en like god og like dårlig jobb, det er bare det at å klage og få rettet opp i feil blir umulig, til forskjell ifra idag bare tilnærmet umulig.

Effektivt for staten.

Men hva skal folk jobbe med hvis ingen mennesker skal jobbe på NAV, i kommunen, som lærere, som økonomer og alle disse andre yrkene som er utrydningstruet? Hvordan skal man tjene penger? Hvorfor ikke stanse utviklingen av teknologi, og heller si seg fornøyd med dagens tilstand?

Anonymkode: 12c6a...fbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 23.47, AnonymBruker skrev:

 Jeg personlig tror noe sånt vil forbli science fiction. Anonymkode: 35f1f...1a8

Det meste vi helt naturlig omgir oss med i hverdagen vår var for ikke så veldig mange årene siden fullstendig
utenkelig. Jeg tror vi er i starten av noe som vi ikke aner konsekvenser og rekkevidde av. Fremtiden kan bli
veldig mye mer annerledes enn vi ser det i dag. Generasjonene etter at vi er borte kommer til å tenke på
våre stolte nåtidsting som gammeldagse. Det har alltid vært sånn og jeg tror at det kommer til å fortsette sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...