Gå til innhold

Far til barnet er muslim, og nå er det slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, RoH skrev:

Hvorfor har ikke han samme retten til barnet? 

Fordi han truer med kidnapping. Hva er problemet ditt med å forstå det ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, har du en unnskyldning for å få passet til barnet? En tur til sverige eller danmark kanskje?

Men så snart barnet er hos deg, kontakt krisesenter.

Politiet tror jeg ikke kan gjøre noe særlig på dette stadiet, men ta gjerne en telefon til dem også. Kanskje de kan 'slette' passet i systemet dems?

Anonymkode: 49c43...6c3

Politiet kan absolutt registrere passet hans og overvåke bevegelsene hans.

Om dette barnet forsvinner ut av landet vil politiet gjøre langt mindre om en uke enn de kan i kveld dersom mor ringer de lg er bekymret. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bottega skrev:

oi ja.. Dette har jeg lest om før og vet om noen som har opplevd dette.. Det tok nesten ett år før hun fikk hjem sønnen sin.

Nettopp. Denne mammen (Lene) fikk aldri hjem datteren. Hun bor i Tunisia, har en ny mamma og nye søsken osv. 

Endret av duplexx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les innleggene til duplexx ts, ring politi i kveld og få de til å overvåke så han ikke får forlatt landet.

Anonymkode: 27b8a...8ac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eksmannen har en sønn sammen, og eksmannen min er muslim. Nå vil han ta med seg ungen til Tyrkia og få omsorgsretten. Jeg er helt i fra meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lest flere historier på nettet hvor muslimfaren tar med seg barnet sitt til hjemlandet og ikke kommer tilbake.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Det kan han gå langt ut på jordet med. Det skal sykt mye til for en far å få hovedomsorgen. SPESIELT om han skal ta ungen med ut av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, duplexx skrev:

Politiet kan absolutt registrere passet hans og overvåke bevegelsene hans.

Om dette barnet forsvinner ut av landet vil politiet gjøre langt mindre om en uke enn de kan i kveld dersom mor ringer de lg er bekymret. 

Herregud. Jeg har sånn panikk. Jeg kjørte forbi huset til bf. Det var mørkt inne(såklart, det er natt), men bilen var ikke der. Prøvde å ringe han, ikke noe svar. Men så ringte han meg opp igjen. Jeg måtte spørre om hvor de var og hva de gjør, og han virket veldig rar. Vet ikke hvordan rar, vanskelig å forklare, men jeg hørte det i stemmen hans. Så sier han plutselig at nei, de dro til Oslo i går(vi bor i Ålesund) på langweekend. Bf har aldri pleid å være i Oslo, han har heller tatt seg noen turer til Stavanger eller Trondheim. ALDRI Oslo. Han sier de reiser hjem på lørdag. Kan jeg stole på dette? Er jeg bare superparanoid nå? Han har jo allerede truet med at han vil ta med seg sønnen til Tyrkia. Hva om han egentlig har tenkt til å reise til Tyrkia fra Oslo i natt eller i morgen?? Hva om det er for seint?

Anonymkode: 9a4c6...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, NotNaomi skrev:

Fordi han truer med kidnapping. Hva er problemet ditt med å forstå det ??

Så mor kidnapper ikke barnet om hun tar det med til krisesenteret og fabrikkerer en historie som foreslås over her? Jeg sliter seriøst med og forstå at eierskapet og råderetten over hva som  er best for barnet automatisk tilfaller mor. Jeg kan egentlig ikke skjønne at fedre kidnapper sine egne barn for og delta i deres oppvekst. 

Om far kommer fra en annen "kultur" og mener at dette er rett for barnet og vokse opp i, har han ikke da like stor rett til og mene dette som at mor har rett til og hevde noe annet? Hva er ditt problem med og forstå dette? 

Dette må mor og far kunne avklare i felleskap. Det er deres barn. De burde hatt like rettigheter 

Endret av RoH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Det kan han gå langt ut på jordet med. Det skal sykt mye til for en far å få hovedomsorgen. SPESIELT om han skal ta ungen med ut av landet.

Problemet er at han bare kan dra nå. Han trenger ikke omsorg for å ta med barnet gjennom passkontroll eller en bil over grensen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud. Jeg har sånn panikk. Jeg kjørte forbi huset til bf. Det var mørkt inne(såklart, det er natt), men bilen var ikke der. Prøvde å ringe han, ikke noe svar. Men så ringte han meg opp igjen. Jeg måtte spørre om hvor de var og hva de gjør, og han virket veldig rar. Vet ikke hvordan rar, vanskelig å forklare, men jeg hørte det i stemmen hans. Så sier han plutselig at nei, de dro til Oslo i går(vi bor i Ålesund) på langweekend. Bf har aldri pleid å være i Oslo, han har heller tatt seg noen turer til Stavanger eller Trondheim. ALDRI Oslo. Han sier de reiser hjem på lørdag. Kan jeg stole på dette? Er jeg bare superparanoid nå? Han har jo allerede truet med at han vil ta med seg sønnen til Tyrkia. Hva om han egentlig har tenkt til å reise til Tyrkia fra Oslo i natt eller i morgen?? Hva om det er for seint?

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Kan du ikke bare ringe politiet???

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I Islam tilhører barna faren. Så hvis han vil ta med seg ungen til Tyrkia er det ikke så mye du får gjort med det. Du kan eventuelt flytte dit selv, og håpe på en samværsavtale. 

Å kidnappe ungen og stikke av vil jeg ikke anbefale. 

Anonymkode: b6cec...950

I islam ja. Men islams lover gjelder ikke i norge

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, duplexx skrev:

Problemet er at han bare kan dra nå. Han trenger ikke omsorg for å ta med barnet gjennom passkontroll eller en bil over grensen...

Åja. Ja ts ring politiet ASAP

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei mor dette skjedde med. Faren hentet sønnen i barnehagen en dag og reise rett til hjemlandet med han. Dette er nå mange år siden og moren har prøvd alt for å få tilbake sønnen sin, uten hell. Hun har ikke fått sett han en eneste fang disse årene, enda hun har reist dit å prøvd. Sønnen hennes kan sikkert ikke norsk lengre. Er vel 4-5 år siden nå og hun prøver fortsatt å få hjem sønnen sin. Dette bør du virkelig ta på alvor, nå med en gang. 

Anonymkode: 1e737...087

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det på alvor! De historiene blir ikke skrevet om hvis de ikke er sanne. Kjenner til ei som mistet sønnen sin, da mannen dro med han til hjemlandet. Ikke sett han på mange år. Advokat, krisesenter og politi!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, RoH skrev:

Så mor kidnapper ikke barnet om hun tar det med til krisesenteret og fabrikkerer en historie som foreslås over her? Jeg sliter seriøst med og forstå at eierskapet og råderetten over hva som  er best for barnet automatisk tilfaller mor. Jeg kan egentlig ikke skjønne at fedre kidnapper sine egne barn for og delta i deres oppvekst. 

Om far kommer fra en annen "kultur" og mener at dette er rett for barnet og vokse opp i, har han ikke da like stor rett til og mene dette som at mor har rett til og hevde noe annet? Hva er ditt problem med og forstå dette? 

Foreldre har like stor rett til å ha barnet. Delt omsorg.

Når en av foreldrene truer med å kidnappe barnet er det ulovlig og frarøver barnet mor eller far.

Dette er ikke fabrikkert. Her har får truet med kidnapping til et land hvor barnet blir uten mor. Nå har du skjønt det håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Foreldre har like stor rett til å ha barnet. Delt omsorg.

Når en av foreldrene truer med å kidnappe barnet er det ulovlig og frarøver barnet mor eller far.

Dette er ikke fabrikkert. Her har får truet med kidnapping til et land hvor barnet blir uten mor. Nå har du skjønt det håper jeg.

Dette.

En foreldre som truer med å kidnappe barnet får ikke omsorg på noe vis. Den foreldren som tar med barna vekk fra alt nettverk og ut av landet vil ikke ha retten og norsk lov på sin side.

Her har TS hovedomsorg om jeg forstod det rett, det er i alle fall nødvendig i denne situasjonen. Hun vil da stille sterkere hos politiet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Jeg har sånn panikk. Jeg kjørte forbi huset til bf. Det var mørkt inne(såklart, det er natt), men bilen var ikke der. Prøvde å ringe han, ikke noe svar. Men så ringte han meg opp igjen. Jeg måtte spørre om hvor de var og hva de gjør, og han virket veldig rar. Vet ikke hvordan rar, vanskelig å forklare, men jeg hørte det i stemmen hans. Så sier han plutselig at nei, de dro til Oslo i går(vi bor i Ålesund) på langweekend. Bf har aldri pleid å være i Oslo, han har heller tatt seg noen turer til Stavanger eller Trondheim. ALDRI Oslo. Han sier de reiser hjem på lørdag. Kan jeg stole på dette? Er jeg bare superparanoid nå? Han har jo allerede truet med at han vil ta med seg sønnen til Tyrkia. Hva om han egentlig har tenkt til å reise til Tyrkia fra Oslo i natt eller i morgen?? Hva om det er for seint?

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Politiet NÅ!!!!!

Anonymkode: 27b8a...8ac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...