Gå til innhold

Far til barnet er muslim, og nå er det slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og eksmannen har en sønn sammen, og eksmannen min er muslim. Nå vil han ta med seg ungen til Tyrkia og få omsorgsretten. Jeg er helt i fra meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lest flere historier på nettet hvor muslimfaren tar med seg barnet sitt til hjemlandet og ikke kommer tilbake.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan var han da dere møttes? Og i forholdet?  Hvorfor ble det slutt? 

Anonymkode: 93e92...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du med deg sønnen på krisesenter. Dersom han tar barnet med til Tyrkia, og blir der er det kidnapping.

Deretter må du ta saken til retten for å få den daglige omsorgen. Husk meklingskontoret for å få meklingsattest.

Anonymkode: 49c43...6c3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får dette skriftlig så ikke slett det! Gå rett til politiet å varsle! Dette vil bli kategorisert som kidnapping! 

Anonymkode: 0f6ab...0d8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnet pass? Og har far evt tilgang til dette? 

Anonymkode: 21d4b...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt å snakke med politiet.. Det er ganske nylig at far til barnet vårt sa at han ville ta med seg han til Tyrkia. Jeg er bare redd han plutselig tar han med seg og reiser. De historiene jeg har lest er så fæle.. Noen har ikke kommet tilbake, og andre har ikke kommer før etter mange mange måneder. Sønnen vår er 5 år til deg som lurte @Juniper

Far har passet hans, jeg har det ikke. Har overhodet ikke tenkt på det. Jeg er utrolig redd, vet ikke hvor jeg skal starte engang. Eksmannen min har ikke skrevet dette på melding, men sa det til meg personlig.. Så jeg har ingen beviser.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du trygt kan ta barnet med deg og oppsøke krisesenter nå. Husk andre viktige papirer/bankkoder og endre passord også. 

Det er viktig at du holder hodet så klart du bare får til.

Anonymkode: 3f0b6...260

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å ta barnet til Tyrkia egentlig?  Hvorfor ikke samarbeide? Hva er greia med at bare en skal ha makten? 

Var han snill i forholdet?  Bor han i Norge eller er han tyrkisk statsborger og bor i Tyrkia? 

Anonymkode: 93e92...6e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Islam tilhører barna faren. Så hvis han vil ta med seg ungen til Tyrkia er det ikke så mye du får gjort med det. Du kan eventuelt flytte dit selv, og håpe på en samværsavtale. 

Å kidnappe ungen og stikke av vil jeg ikke anbefale. 

Anonymkode: b6cec...950

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I Islam tilhører barna faren. Så hvis han vil ta med seg ungen til Tyrkia er det ikke så mye du får gjort med det. Du kan eventuelt flytte dit selv, og håpe på en samværsavtale. 

Å kidnappe ungen og stikke av vil jeg ikke anbefale. 

Anonymkode: b6cec...950

Hæ?? Har jeg ingenting jeg skulle sagt? Så hvis han vil ta med seg sønnen vår, så har han rett til det? 

Anonymkode: 9a4c6...a8f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hæ?? Har jeg ingenting jeg skulle sagt? Så hvis han vil ta med seg sønnen vår, så har han rett til det? 

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Ifølge islam og sharia, ja.

Dette gjelder vel deg òg? Antar at du konverterte når du giftet deg?

Anonymkode: 523b3...48e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge islam og sharia, ja.

Dette gjelder vel deg òg? Antar at du konverterte når du giftet deg?

Anonymkode: 523b3...48e

Du. Her følges norske lover. 

Ts. Ta kontakt med krisesenter og bli der til du får hjelp til hva du skal gjøre videre. De vil bistå deg mht politisamtaler osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge islam og sharia, ja.

Dette gjelder vel deg òg? Antar at du konverterte når du giftet deg?

Anonymkode: 523b3...48e

Nei, jeg er ikke muslim.

Anonymkode: 9a4c6...a8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge islam og sharia, ja.

Dette gjelder vel deg òg? Antar at du konverterte når du giftet deg?

Anonymkode: 523b3...48e

I Norge gjelder norsk lov. Far kan ikke ta med barnet til Tyrkia når barnet er norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, yeans skrev:

I Norge gjelder norsk lov. Far kan ikke ta med barnet til Tyrkia når barnet er norsk.

Det driter både far og Tyrkia i. Hvis faren får ungen ut av landet og inn i Tyrkia så er det starten på et sant helvete. Ikke snu ryggen til ungen din ts, IKKE ta noen sjanse.

Anonymkode: 27b8a...8ac

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det driter både far og Tyrkia i. Hvis faren får ungen ut av landet og inn i Tyrkia så er det starten på et sant helvete. Ikke snu ryggen til ungen din ts, IKKE ta noen sjanse.

Anonymkode: 27b8a...8ac

Jeg må kontakte noen i morgen. Sønnen vår er hos faren sin nå. Det som skremmer meg mest nå er at passet er hos far. Har jeg virkelig så få rettigheter med dette? Hvorfor er det vanskelig å få han hjem hvis far skulle ta han med nå til Tyrkia??

Anonymkode: 9a4c6...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge islam og sharia, ja.

Dette gjelder vel deg òg? Antar at du konverterte når du giftet deg?

Anonymkode: 523b3...48e

Hvorfor antar du det???  Her får moren omsorgsretten uten tvil. Men hun må melde fra om fare for bortføring til barnevern og politi.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stiller Norge på den svake siden hele tiden? 

Anonymkode: 93e92...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må kontakte noen i morgen. Sønnen vår er hos faren sin nå. Det som skremmer meg mest nå er at passet er hos far. Har jeg virkelig så få rettigheter med dette? Hvorfor er det vanskelig å få han hjem hvis far skulle ta han med nå til Tyrkia??

Anonymkode: 9a4c6...a8f

Da kontakter du politiet og forteller hva faren har truet med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...