Gå til innhold

Håper så sykt at barnet ikke får rødt hår...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes rødt hår er fint jeg 😍 Synes det burde være noe man ikke tenker på, tenk på de barna som ikke er født friske... Og du tenker på hårfargen? 😔 

Men til spm ditt: de som har barn med rødt hår har som regel mor eller far rødepigmenter altså endten rødt hår eller mye fregner i huden generelt, armer, ansikt osv selv om de ikke har rødt hår. 

Har også sett mørke hårete folk få barn med rødt hår, altså at mor er lys/lysebrun, far er mørk i håret og helt blek i huden, altså blir ikke brun i huden.

Er dere blond så tror jeg nok barnet deres får blondt hår, mn har en av dere mye fregner itilegg så kan barnet få rødt hår. Er vell de parene som er helt mørke, eller er lysebrun i håret og blir fort brun i solen som har minst sjanse for å få barn med rødt hår. 

Anonymkode: f929c...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Syntes ingen av disse mennene er estetisk pene. Håper virkelig ikke sønnen min blir seende sånn ut :( 

 

ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Sorry ass, men du burde kanskje ikke vært gravid. Jeg har selv rødt hår, og mine brødre har rødt hår. Ingen skal få kalle noen av oss stygge. 

Anonymkode: 32e21...741

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så kjedelig når man ikke får det barnet man vil ha :mynona:

Anonymkode: 83d5a...a2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel der den ene er blond og den andre mørk at det oftest blir rødt hår. Min eks hadde rødt hår og han var rett og slett livredd for at datteren vår skulle arve han, jeg kunne ikke brydd meg mindre hvilken hårfarge hun ble født med. Nå fikk hun lyst blond hår da så han hadde ingenting å "frykte" sånn sett.

Anonymkode: 8f2bc...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rødt hår som liten. Innen jeg har 4 år var det blond og som voksen ble det mørk blond.

Rødt hår er vakkert.

Anonymkode: e09a8...6ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fargen!  den er stygg og distraherende...

ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Distraherende ja, fordi den er uvanlig. Stygg, absolutt ikke. Det er jo en av de fineste hårfargene. Skjønner virkelig ikke hva som er stygt med den.

Om gutten din får rødt hår håper jeg virkelig ikke du lærer bort at han har en "uheldig farge". Slike småstikk bygger seg opp i løpet av livet. 

 

Anonymkode: b0c68...fd7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skyt meg nå, men.... Har fått vite at det er en gutt og da blir det liksom enda verre. Kan ikke tenke meg noe mindre estetisk fint enn en gutt/mann med rødt hår. 

Jeg har lyst blondt hår, men faren min har rølig skjegg, så jeg bærer nok genene. Samboer er  mellomblond... hva er sjansene våre? 

Anonymkode: d8a84...ae8

Den rødhårete nabogutten er dritstygg.. det eneste som er fysisk vakkert er hårfargen.

Anonymkode: 2b2de...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det gjør jeg sikkert, men ønsker helst ikke rødt hår. Håper selvsagt også på en frisk og lykkelig gutt.

 

ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Får begynne å bleke det som TS da!!

Jeg hadde seriøst kontaktet BV om jeg hadde hørt en vordende mor si noe slikt.

Vanvittig umoden!

Anonymkode: 77ce1...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min har en gutt med rødt hår. Begge foreldrene er mørke. Tror det kan skje hvem som helst

Anonymkode: 995ae...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert en tulletråd, men vet jo at noen av en eller annen grunn ikke syns rødt hår er fint. Og når man ser et veldig lite barn med rødt hår er det jo nesten så man skvetter litt til, siden det er så uvanlig og synlig. Mannen min har vært litt bekymret for at våre barn skal få rødt hår, siden det er litt av det på min side av familien. Man er redd for mobbing, da han har inntrykk av at flere barn med rødt hår blir mobbet. Vet ikke om det er noe i det lenger? Bestemoren min sa at det var klar mobbegrunn da hun var barn, men da skilte de seg kanskje mer ut enn i dag, hvor det er mer variasjon i barns hud- og hårfarge?

Jeg syns hvertfall rødt hår er nydelig, og har håpt at et av barna mine skulle få det røde håret, men det har ikke slått til ennå. Verken jeg eller mannen min har rødt hår, men det er noe svakt rødlig i mitt mørkeblonde hår og broren min har rødlig skjegg selv om håret er mørk blondt. Sannsynligheten er vel størst for at barna ikke får rødt hår når ingen av foreldrene har det, men vanskelig å spå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg synes rødt hår kan være veldig flott jeg, men det er dessverre ingen tvil om at mange er uenige i det. Ungen blir nå uansett som den blir, og du kommer til å elske den akkurat like inderlig om den har rødt eller sandfarget hår.

Men...er det ikke stort sett par der den ene er lys blond og den andre svært mørkhåret som får rødhårede barn? Jeg synes det ser sånn ut i alle fall når det gjelder mørkerødt og gulrotrødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av TS, barnet kan bli stygt selv om det er har blondt eller brunt hår også :) 

Anonymkode: 14bd3...c1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper virkelig du får en sunn med helt hvit hud, masse fregner og illrødt hår! 

Anonymkode: 931e7...71e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, C.Tramell skrev:

Jeg synes rødt hår kan være veldig flott jeg, men det er dessverre ingen tvil om at mange er uenige i det. Ungen blir nå uansett som den blir, og du kommer til å elske den akkurat like inderlig om den har rødt eller sandfarget hår.

Men...er det ikke stort sett par der den ene er lys blond og den andre svært mørkhåret som får rødhårede barn? Jeg synes det ser sånn ut i alle fall når det gjelder mørkerødt og gulrotrødt.

Jeg er absolutt i tvil. Har ikke noe inntrykk at av veldig mange misliker rødt hår. For meg er "ginger hate" et type internett- eller South Park-fenomen som lever sitt eget liv i den sfæren, ikke noe som er utbredt i det virkelige norske dagligliv. Jeg observerer snarere at rødhårede ofte får ekstra mange komplimenter, og at mange damer får lagt inn rødtoner i hårfargen hos frisøren. 

Anonymkode: 50dbe...3ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skyt meg nå, men.... Har fått vite at det er en gutt og da blir det liksom enda verre. Kan ikke tenke meg noe mindre estetisk fint enn en gutt/mann med rødt hår. 

Jeg har lyst blondt hår, men faren min har rølig skjegg, så jeg bærer nok genene. Samboer er  mellomblond... hva er sjansene våre? 

Anonymkode: d8a84...ae8

Sjansene dine er at du blir en dårlig mor som fokuserer så negativt på utseende til ditt kommende barn.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer høyst sannsynligvis på en rødhårig liten kar i magen, og håper virkelig ikke du overfører synet ditt til barna dine.

Anonymkode: b59bc...17b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...