Gå til innhold

Håper så sykt at barnet ikke får rødt hår...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er en personlig mening. 

 

Ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Og akkurat den kan du holde for deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes ingen av disse mennene er estetisk pene. Håper virkelig ikke sønnen min blir seende sånn ut :( 

 

ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Du er ikke moden nok til å få barn. Det faktum burde bekymre deg langt mer.

Anonymkode: 6b637...6f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har ikke skrevet det. Jeg er ikke TS. Hadde jeg vært gravid hadde hårfarge vært en bagatell. Men man ønsker seg friske barn.

Gravide har mange ulike ønsker, slik som TS, som ønsker og håper at barnet ikke får rødt hår. Akkurat som at noen ikke ønsker at barnet skal arve «mor stygge ører» eller «fars store nese» Men bare fordi det er snakk om rødt hår, tilter hele kvinneguiden. 

Anonymkode: e9c8b...023

Ja, kan du forstå hvorfor hele KG tilter?!? Kanskje nettopp fordi mange har rødt hår selv eller kjenner folk som har rødt hår og som har fått oppleve fordommer og å få høre at rødt hår er så stygt eller at rødhårede er så stygge.. Det er faktisk ikke kjekt å få slike fordommer slengt etter seg pga en hårfarge (og ja, jeg har rødt hår selv..).

Anonymkode: 1e3bd...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, du sier det er en personlig mening.

Men for å sette ting litt på spissen: Hvordan vil du ta det, TS, om barnet ditt virkelig blir født med rødt hår? Vil du klare å bli vant med det eller vil du skamme deg over at ungen din er rødhåret? Vil du prøve å finne måter å kamuflere ungens røde hår på eller vil du lære ungen din å være stolt av seg selv som rødhåret?

Anonymkode: 1e3bd...42b

Det får vi se, jeg kommer jo til å elske denne ungen over alt i verden uansett, det er jo en liten filleting, men ja jeg håper han ikke får rødt hår. 

 

Ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var også "bekymret" for at barnet skulle få rødt hår og kanskje bli mobbet. Fortalte om alle andre ting som kunne hende med barnet, da fik han noe å tenke på :filer:

Anonymkode: 98c73...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner henne godt, knall prange/gullerot er jo det værste. Stakkars jente...

ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Det er det vel ikke! ^^, Mange som blir særdeles nydelige, også som voksne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vanligste her i Skandinavia er ikke rødhårede med gyllen hud og blå øyne (rødt hår og blå øyne er sjeldneste komboen som finnes). De aller fleste rødhårede er bleke og har ofte grønne, grå eller brune øyne, og likeså er vipper og bryn stort sett lyse fra naturens side. Noen har fregner og andre ikke.

Det er ikke hårfarge og øyefarge som bestemmer om noen er pen eller ikke, men helheten med ansiktstrekk og farger. Rødhårete er like pene som folk med andre hårfarger, men ofte på en annerledes og mer "eksotisk" måte.

Anonymkode: 1e3bd...42b

Jeg har rødt hår og blå øyne. Det samme har mine søstre og brødre med rødt hår. Vi har også lyse vipper, lyse bryn og veldig lys hud. Men ikke fregner og vi blir faktisk brune om sommeren. Jeg blir også ofte spurt om hårfargen og krøllene er ekte.

Anonymkode: 5028f...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har to gutar med gyllenrødt hår, vi får mange kommentarar om kor nydeleg farge dei har. Og det har eg og syns, sidan dag ein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, attegløyma skrev:

Bilderesultat for outlander jamie

Pen mann, men jeg vil ikke kalle hårfargen hans for rød. For meg er dette brunt hår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Perelandra skrev:

Pen mann, men jeg vil ikke kalle hårfargen hans for rød. For meg er dette brunt hår.

Dette er rødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle noen være bekymret for å få et rødhåret barn? Er det kun fordi man da ikke synes rødt hår er pent eller er det fordi man er redd barnet skal bli mobbet? Jeg kan ikke huske å se at TS har skrevet noe om at hun er redd for at barnet skal bli mobbet, kun frykt for et "stygt" barn, og da går det for langt..

For å si det sånn, hvorvidt rødt hår er pent på gutter eller jenter kommer an på hvem håret sitter på.. Noen er pene med "gulrotfarget" hår, lys hud og fregner, andre ikke. Det er ikke hårfargen i seg selv som avgjør om noen er pen eller ikke, men helheten.

Anonymkode: 1e3bd...42b

Først og fremst mobbing, men kanskje også lite hell blandt damene? Gjøre livet til barnet litt vanskeligere, rett og slett. Jeg er enig i det. Ts drar den for langt.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan du forstå hvorfor hele KG tilter?!? Kanskje nettopp fordi mange har rødt hår selv eller kjenner folk som har rødt hår og som har fått oppleve fordommer og å få høre at rødt hår er så stygt eller at rødhårede er så stygge.. Det er faktisk ikke kjekt å få slike fordommer slengt etter seg pga en hårfarge (og ja, jeg har rødt hår selv..).

Anonymkode: 1e3bd...42b

Men da kan man snu den litt. Hva med blondiner, spesielt jenter? Vi får jo høre at vi er dumme, bare duger til sex og ikke forhold, og vi blir faktisk tatt mindre seriøst også enkelte ganger. Ikke bare vitser. Alt arvelig utenom det normale kan også bli mobbemateriale, som store ører, nese, for lav, for høy, for tykk, for tynn... Det er ikke kjekt for noen å få fordommer slengt etter seg for hvordan man ser ut.

Anonymkode: 12808...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min morfar hadde forresten rødlig hår. Moren min arvet ikke det, hun var lysblond som liten og ble mørkblond som voksen. Når hun solte seg fikk hele ansiktet fregner. Jeg fikk mørkblondt hår, har lyse vipper nede og får fregner i ansiktet og armene og leggene hvis jeg soler meg noe uten solkrem. (Så 50spf hver dag ute). Før solbleket jeg også håret og da ble det en slags lys gylden kobber :blink: Nå er håret bare farget mørk gyldenblond. Dog når jeg akkurat har vært og farget håret ser det mer jordbærblondt ut men siden jeg liker rødlig hår så er jo det helt perfekt det da ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns rødt hår og fregner kan bli ganske fint jeg altså!

Anonymkode: 29cd5...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får han rødt hår, så bør du ærlig talt vurdere å adoptere ham bort. Eller utføre laserhårfjerning fra dag 1 så han forblir en snauskalle til evig tid. Sterilisering er også på sin plass. Hvis vi lar sånne gå fritt rundt i samfunnet og formere seg, kommer de til å være i flertall innen 2050. Det viser statistikkene. Forresten synes jeg det var fryktelig uansvarlig av deg å bli gravid når du vet at faren din har rødlig skjegg. Prevensjonsmidler er veldig lett tilgjengelig idag. Tenker da også på barnets beste. Hvordan skal han kunne leve et normalt liv med den hårfargen? Eneste utsiktene til jobb kommer til å være freak shows, og de er det ikke så mange igjen av. Nei, nå har du driti deg ut, gitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da kan man snu den litt. Hva med blondiner, spesielt jenter? Vi får jo høre at vi er dumme, bare duger til sex og ikke forhold, og vi blir faktisk tatt mindre seriøst også enkelte ganger. Ikke bare vitser. Alt arvelig utenom det normale kan også bli mobbemateriale, som store ører, nese, for lav, for høy, for tykk, for tynn... Det er ikke kjekt for noen å få fordommer slengt etter seg for hvordan man ser ut.

Anonymkode: 12808...b41

Ja, det er mange som opplever fordommer av ymse slag, men jeg snakket om fordommer mot rødt hår og ikke andre ting - nettopp fordi tråden handler om rødt hår.. 

Anonymkode: 1e3bd...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst mobbing, men kanskje også lite hell blandt damene? Gjøre livet til barnet litt vanskeligere, rett og slett. Jeg er enig i det. Ts drar den for langt.

Men da kan man snu den litt. Hva med blondiner, spesielt jenter? Vi får jo høre at vi er dumme, bare duger til sex og ikke forhold, og vi blir faktisk tatt mindre seriøst også enkelte ganger. Ikke bare vitser. Alt arvelig utenom det normale kan også bli mobbemateriale, som store ører, nese, for lav, for høy, for tykk, for tynn... Det er ikke kjekt for noen å få fordommer slengt etter seg for hvordan man ser ut.

Anonymkode: 12808...b41

Nettopp derfor skjønner jeg ikke hvordan slike som ts kan forsvare slike holdninger mot rødhårede. Som blondine burde hun skjønne dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yeans skrev:

Nettopp derfor skjønner jeg ikke hvordan slike som ts kan forsvare slike holdninger mot rødhårede. Som blondine burde hun skjønne dette.

 

Føler meg ikke særlig uglesett som blondine. 

 

Ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yeans skrev:

Dette er rødt. 

Kastanjebrun heter den fargen, det er som regel mye rødt i bruntoner også og særlig hos oss i norden. Og det finnes selvfølgelig mange forskjellige toner rødt, fra gulrotrød, til rødblond og rødbrun. Rødt kan være en utrolig flott hårfarge syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg ikke særlig uglesett som blondine. 

 

Ts

Anonymkode: d8a84...ae8

Neivel. Men kanskje du burde se på de områdene i ditt liv der du faktisk opplever hets og mobbing og innse noe viktigt? Holdningene dine mot rødhårede er ganske ufine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...