Gå til innhold

Kan jeg begynne med hest i en alder av 25?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde veldig lyst til å begynne med hest da jeg var liten, men det ble aldri noe av. Alltid vært litt små-misunnelig på hestejentene, alt arbeidet de legger i og alt det sosiale rundt. Er det for sent for meg å begynne nå? Og hvor og hvordan kommer man igang? Lurer på om jeg ender opp på ridekurs med bare barn, og det ønsker jeg jo ikke...

Anonymkode: 271bd...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde veldig lyst til å begynne med hest da jeg var liten, men det ble aldri noe av. Alltid vært litt små-misunnelig på hestejentene, alt arbeidet de legger i og alt det sosiale rundt. Er det for sent for meg å begynne nå? Og hvor og hvordan kommer man igang? Lurer på om jeg ender opp på ridekurs med bare barn, og det ønsker jeg jo ikke...

Anonymkode: 271bd...74c

Selvfølgelig kan du det! Hvor bor du da? Er mange ridesentere som arrangerer kurs for voksen og/eller privattimer. Når du har lært deg det grunnleggende og føler deg trygg, så kan du bli forrytter.

Anonymkode: a66a0...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som ridelærer for nybegynnere når jeg var yngre  og jobbet i stall. Jeg hadde en gruppe voksne nybegynnere som var i alder fra tidlig 20årene til 50-60åra. Aldri for sent, sjekk med ridesenterene rundt deg etter kurs for voksne.

Anonymkode: c9ead...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du begynne! :) Når jeg lærte å ri hadde de et voksenkurs rett etterpå, og der var det damer fra 30-60 som var helt nybegynnere! :D Syns du skal begynne å ri jeg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, nå ble jeg glad! Skal se litt på nettet om det er noen ridesentre i nærheten som tilbyr voksenkurs, så kan jeg prøve og se om det er noe for meg :-) 

Anonymkode: 271bd...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp på (bokstavelig talt). Etter å ha prøvd fjellridning i sommer har jeg nå begynt å være med på turridning i form av kortere turer. Har også tatt noen instruksjonstimer og hadde det ikke vært for at jeg har ganske lang vei til ridesenteret ville jeg nokså sikkert meldt meg på et ordinært ridekurs. (Jeg er passert 50 så jeg er nesten dobbelt så gammel som du ;)  ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg begynte med hest igjen nå (var hestejente som barn), i en alder av 43 og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke begynte igjen tidligere... ;)

Anonymkode: a5d9c...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du kan 😁😁 snakk med en rideskole i nærheten å hør om de har kurs for voksne. Om de ikke har det tilbyr de fleste private ridetimer, men det koster gjerne litt mer. 

Anonymkode: 65eb0...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...