Gå til innhold

Alkoholfri øl i barnedåp - svigers forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Drikke seg drita på alkoholfritt øl???

Du er jo ikke riktig rett....

Anonymkode: 65922...3aa

Åh, herregud. Smart.

Anonymkode: fd649...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er champagnebrus lov da? Det kan se ut som øl.

 

Dette er en av de villeste trådene jeg har lest på kg😂

Anonymkode: 344a9...cdc

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfritt øl er ikke det samme som alkoholholdig øl. Det er sikkert ikke sunt, men brus, og kaker er heller ikke sunt. Og mister du dømmekraften, og drikker Munkholm så har det antagelig ikke noe med ølen å gjøre.

Man kan gi folk glass, må ikke stå der med flaska. Og på slike oppstilte super flotte dåpsbilder kan man si ifra om noen står med pepsi eller Munkholm flaske å sette det fra seg. Hvor mye øl er det snakk om?  5 kasser med øl? Spredd over hele huset?

Det er TS som skal arrangere dette, og du bestemmer selvfølgelig selv. Men tror kanskje du var litt kjip med svigermor som ville hjelpe deg, og handle inn. Og selv om du ikke brukte ordet tacky til svigermor så sier du ganske indirekte ifra at du syns hun er uansvarlig for i det hele tatt nevne dette. Og det er jo hysterisk å behandle et par flasker alkoholfritt øl til mat i en barnedåp som en fyllefest.

Hvordan skal du veiledet dette barnet (som skal døpes) om 15 år om alkohol når du tar sånt på vei?

 

Anonymkode: f9ac2...1e8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser bra ut på dåp. 10 folk som sitter med øl flaska. Jada.. Kan ta med sprøyte i vann også da, for det er jo bare VANN i sprøyta, ikke noe rusmiddel.

Anonymkode: fd649...54d

Man drikker vel ikke av flaska vel? Regner med det blir satt fram glass?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et eksempel på familie som er glad i alkohol, og ikke bryr seg hva de viser barna sine. Noen går denne veien, det er synd. Man kan ikke velge hvordan andre skal ha oppveksten, men det er trist at noen får en slik en.

Anonymkode: fd649...54d

Vi viser barna våre et naturlig og avslappet forhold til alkohol. Vi viser dem at alkohol er noe voksne mennesker kan nyte i moderate  mengder, og ikke noe skumle/spennende greier som de voksne tar frem når barna er i seng. 

Liker egentlig å tro vi er et godt motstykke til det samfunnet ellers prøver å lære barna våre, nemlig at alkohol er noe man drikker for å ruse seg. 

Jeg håper virkelig barnet mitt arver min families alkoholvaner 😊

Endret av Puny
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et eksempel på familie som er glad i alkohol, og ikke bryr seg hva de viser barna sine. Noen går denne veien, det er synd. Man kan ikke velge hvordan andre skal ha oppveksten, men det er trist at noen får en slik en.

Anonymkode: fd649...54d

Mener du at en familie som nyter alkoholfritt øl viser et signal til barna om at de er glad i alkohol? Altså «oppfordrer til fyll» ved å drikke alkoholfritt? Forstår jeg deg rett? 

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, palamina said:

Hehe, hvis du har et problem med 0,7% alkohol bør man heller ikke servere nystekt gjærbakst eller modnet frukt i denne dåpen. Bare for å sette tallet i perspektiv for deg.

Mange misoppfatninger rundt dette ser det ut til. ;) 

Bla bla, poenget var bare at en tidligere bruker blir latterliggjort av bruker etter bruker fordi han stiller spørsmål ved drikken alkoholfritt øl.. «herregud, er du dum eller, alloholFRITT ØL INNEHOLDER DA FAEN IKKE ALKOHOL erru født bak en låvedør eller».

Da må det da være tillatt å opplyse litt.

Anonymkode: 6fb7d...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, frogger skrev:

 

 

Hvorfor er folk så redde for hva det ser ut som? Hvem er de redde skal se det? De som er på dåpsfesten vet jo at det ikke er alkohol?

Hvis man er så redd for hva folk måtte mene og tro,  så er det jo bare å ikke legge ut bilder på sos.medier? 

En annen ting; hvorfor skal flaskene stå på bordet? Bruker dere ikke glass? Digre flasker på et pyntet bord er stygt (eller tacky om du vil) uansett hva de inneholder!

Hva snakker du om? Du er så oppslukt i disse sosiale mediene at jeg skjønner ingenting. Har du aldri satt deg ned etter flere 10år med bilder? Da er det normalt at man vil ha fine bilde man husker, finest mulig antar jeg?

Du har nå for fanken drikken på bordet. Herregud. Skal man lage kø for at folk vil ha brus eller alkoholfritt øl? Dette står alltid på bordet.

Anonymkode: fd649...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vil ikke ha fine dåps bilder da? At man ser Ringnes rundt omkring på dåps bordet er nå ikke fint. Nordmenn har et syn på alkohol som ingen andre har, utenom kanskje russland? Drikk seg drita, så går alt bra. Her må nok noen foreldre gå i seg selv, og vise at de er et forbilde til barna, enn at de SKAL ha ringnes på et dåps bord. Dåpen varer 2 timer? Vent til du kommer til, så kan du ta en alkoholfritt ringnes. Huff, nordmenn sier jeg bare.

Anonymkode: fd649...54d

Nå vet jeg ikke hva slags omgangskrets du har, men i min familie klarer folk å begrense seg. Det går an å drikke alkohol til maten uten at det innebærer å drikke seg dritings eller i det hele tatt synlig beruset. Dessuten drikker vi av glass, både i selskap og til hverdags...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om? Du er så oppslukt i disse sosiale mediene at jeg skjønner ingenting. Har du aldri satt deg ned etter flere 10år med bilder? Da er det normalt at man vil ha fine bilde man husker, finest mulig antar jeg?

Du har nå for fanken drikken på bordet. Herregud. Skal man lage kø for at folk vil ha brus eller alkoholfritt øl? Dette står alltid på bordet.

Anonymkode: fd649...54d

Nei, det er virkelig ikke vanlig etikette å ha flasker stående på bordet i finere selskap. Det er vanlig å enten servere, eller å plassere flaskene på et bord så man kan forsyne seg. 

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daria skrev:

Nå vet jeg ikke hva slags omgangskrets du har, men i min familie klarer folk å begrense seg. Det går an å drikke alkohol til maten uten at det innebærer å drikke seg dritings eller i det hele tatt synlig beruset. Dessuten drikker vi av glass, både i selskap og til hverdags...

Det gir en topp inntrykk til barn og vise sine små barn at alkohol kan man drikke hvor som helst. Flott innstilling. Det er dette jeg sier, det er utrolig mange familier som ikke skjønner at alkohol iblant ikke er bra for små barn. Men store deler av KG, er sikkert i samme båt som deg, bryr seg ikke om man drikker alkohol i barnas tilsyn. Trist.

Anonymkode: fd649...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er virkelig ikke vanlig etikette å ha flasker stående på bordet i finere selskap. Det er vanlig å enten servere, eller å plassere flaskene på et bord så man kan forsyne seg. 

Anonymkode: 4bfc1...a32

Nei, det er det ikke. Man må ikke gå fra bordet hvergang man skal ha noe i glasset sitt. Huff, er det noen vetuge sjeler på KG. Dette står på bordet der man spiser. Håper dere kjører Ringnes i dåpen deres.. Sprekt.

Anonymkode: fd649...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva snakker du om? Du er så oppslukt i disse sosiale mediene at jeg skjønner ingenting. Har du aldri satt deg ned etter flere 10år med bilder? Da er det normalt at man vil ha fine bilde man husker, finest mulig antar jeg?

Du har nå for fanken drikken på bordet. Herregud. Skal man lage kø for at folk vil ha brus eller alkoholfritt øl? Dette står alltid på bordet.

Anonymkode: fd649...54d

Hvilke sosiale medier er jeg så oppslukt av? Jo jeg har satt meg ned å sett på bilder fra flere 10 år, men da i private fotoalbum - ikke på nettet. For "flere 10 år" siden siden så fantes det nemlig ikke noe som het sosiale medier, da tok man bilder og fikk de fremkalt i fysisk format;-)

Og jo i litt finere selskap er det helt vanlig at drikken står på et eget bord eller at det er noen som går rundt og serverer...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er virkelig ikke vanlig etikette å ha flasker stående på bordet i finere selskap. Det er vanlig å enten servere, eller å plassere flaskene på et bord så man kan forsyne seg. 

Anonymkode: 4bfc1...a32

Så fint er det vel ikke i barnedåp hos vanlige mennesker at man har servitører som løper rundt og fyller på glassene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gir en topp inntrykk til barn og vise sine små barn at alkohol kan man drikke hvor som helst. Flott innstilling. Det er dette jeg sier, det er utrolig mange familier som ikke skjønner at alkohol iblant ikke er bra for små barn. Men store deler av KG, er sikkert i samme båt som deg, bryr seg ikke om man drikker alkohol i barnas tilsyn. Trist.

Anonymkode: fd649...54d

Selskap er ikke "hvor som helst". Jeg er oppvokst med voksne rundt meg som kunne ta et glass vin til søndagsmiddagen eller en konjakk til kaffen - eller de kunne velge å la det være. Jeg så aldri at de var synlig beruset. Det jeg lærte av det var at alkohol var noe man kunne kose seg med i begrensede mengder fordi man hadde lyst, ikke fordi man måtte, og man kunne også ha det like fint med brus. Alkohol var ikke noe farlig som måtte skjules for barn, det var voksenbrus som smakte vondt og ellers var ganske ubemerkelsesverdig og uspennende. Opplys meg gjerne om hvordan dette har skadet min innstilling til alkohol. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er det ikke. Man må ikke gå fra bordet hvergang man skal ha noe i glasset sitt. Huff, er det noen vetuge sjeler på KG. Dette står på bordet der man spiser. Håper dere kjører Ringnes i dåpen deres.. Sprekt.

Anonymkode: fd649...54d

Nei ikke Ringnes, går i Nøgne Ø og Kinn:fnise:

Og nå var det vel aldri snakk om at det var alkohol som skulle serveres var det vel??

Anonymkode: 782ca...44c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Man må ikke gå fra bordet hvergang man skal ha noe i glasset sitt. Huff, er det noen vetuge sjeler på KG. Dette står på bordet der man spiser. Håper dere kjører Ringnes i dåpen deres.. Sprekt.

Anonymkode: fd649...54d

I dåpen til mine barn kommer vi nok til å ha koldtbord og der står også drikken plassert slik at man forsyner seg når man henter mat. Har vi mat som serveres vil drikke også serveres. Mye mulig vi velger å servere alkoholfri øl da dette egner seg bedre til mat enn brus.  

Vi blir ikke enige her. Vi kommer tydeligvis fra forskjellige bakgrunner og forskjellige kapital. Om du er vandt til at voksne folk sitter å drikker rett fra flaska forstår jeg at du ser på dette som et større problem enn meg. I min omgangskrets drikker man kun rett av flaska om man er tenåring på vorspiel. Flasker står ikke på bordet under måltider og voksne folk har et balansert forhold til øl (både med og uten alkohol). 

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thyra skrev:

Så fint er det vel ikke i barnedåp hos vanlige mennesker at man har servitører som løper rundt og fyller på glassene. 

Da jeg var 14 år serverte jeg masse i barnedåp! Helt vanlig her i Oslo-området :) 

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på cola og alkoholfri øl? Jeg forstår ikke problemet annet enn at det er du og din mann som bestemmer hva som blir servert. 

Anonymkode: 6cd36...38b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...