Gå til innhold

Alkoholfri øl i barnedåp - svigers forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

De griper jo ikke inn hvis det blir drukket litt øl/vin i en dåp heller... Skal nok litt mer til...

Skjønner det! Jeg mente det ironisk! 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, tirben skrev:

Skjønner det! Jeg mente det ironisk! 😉

Skjønte det😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å få det på det rene: 

«Alkoholfritt øl» er ikke alkoholfritt - men øl som inneholder mindre enn 0,7% alkohol! 

Mange misoppfatninger rundt dette ser det ut til.

Anonymkode: 6fb7d...ccb

Hehe, hvis du har et problem med 0,7% alkohol bør man heller ikke servere nystekt gjærbakst eller modnet frukt i denne dåpen. Bare for å sette tallet i perspektiv for deg.

Mange misoppfatninger rundt dette ser det ut til. ;) 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, ts! Verken vanlig øl eller alkoholfritt øl har noe i en barnedåp å gjøre. De må kunne "nøye" seg med brus, vann eller kaffe.

Anonymkode: 14ac5...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, ts! Verken vanlig øl eller alkoholfritt øl har noe i en barnedåp å gjøre. De må kunne "nøye" seg med brus, vann eller kaffe.

Anonymkode: 14ac5...2a3

Hva er det verste som kan skje om man serverer alkoholfritt øl i dåpen?

Anonymkode: 535f7...dbe

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at jeg aldri har hatt noen problemer med svigers, vi har alltid hatt et kjempe godt forhold:

Den lille jenta vår skal døpes neste helg og planleggingen av dåpen er i god gang. Svigers bor veldig nær svenskegrensa og tilbød seg å kjøre innom for å kjøpe med en god del alkoholfri øl, noe jeg takket pent nei til da jeg føler øl (alkoholfri eller ei) ikke har noen ting i en barnedåp å gjøre. Svigermor ble rett og slett pisssur og begynte å hyle ut om dåpene til de andre barnebarna var forferdelige og at de er forferdelige besteforeldre fordi de ønsker å kose seg meg øl i dåpen. 

Det har selvfølgelig ingenting med det å gjøre, jeg bare synes ikke det er passende i en barnedåp og det ser veldig dårlig ut på bilder da man ikke kan se om det er alkoholfritt eller ikke. 

Mer jeg virkelig så urimelig fordi jeg ikke ønsker alkoholfri øl i barnedåpen? 

Anonymkode: 8c8e7...d41

Alkohol har ikkenoe å gjøre i en barendåp å gjøre. Svigers kan si hva de vil. Det er ikke dem dagen handler om. 

Stå på ditt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg hva som er problemet med alkoholfri øl i en dåp? (Tacky på bilder i sosiale medier er ikke et argument jeg anser som godt). Problemet med alkohol når barn er tilstede er fordi voksne endrer adferd og det kan oppleves ubehagelig og skremmende for barn. Men dette er ikke et problem når drikken ikke inneholder alkohol. Jeg ser bare positivt med å heller drikke alkoholfritt enn alkohol når det er barn til stede? Kan noen forklare?

Anonymkode: 4bfc1...a32

Og 2 "sider" med diskusjon senere har fortsatt ingen forklart HVORFOR alkoholfritt øl ikke hører hjemme i en dåp. Imponerende.

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som folk ikke skjønner hva alkoholFRITT øl er! For en sprø tråd! Dere skjønner vel at alkoholfritt øl er en tørstedrikk som smaker godt til mat? Det inneholder ikke alkohol!!

Nå er jeg veldig spent på hva som er "godkjent" drikke i en barnedåp! Kun vann?

Endret av tirben
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Coolaid skrev:

Alkohol har ikkenoe å gjøre i en barendåp å gjøre. Svigers kan si hva de vil. Det er ikke dem dagen handler om. 

Stå på ditt! 

Igjen, det er snakk om ALKOHOLFRITT øl!

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, ts! Verken vanlig øl eller alkoholfritt øl har noe i en barnedåp å gjøre. De må kunne "nøye" seg med brus, vann eller kaffe.

Anonymkode: 14ac5...2a3

Kan du forklare hvorfor alkoholfritt øl ikke hører hjemme i en barnedåp?

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Skal sies at jeg aldri har hatt noen problemer med svigers, vi har alltid hatt et kjempe godt forhold:

Den lille jenta vår skal døpes neste helg og planleggingen av dåpen er i god gang. Svigers bor veldig nær svenskegrensa og tilbød seg å kjøre innom for å kjøpe med en god del alkoholfri øl, noe jeg takket pent nei til da jeg føler øl (alkoholfri eller ei) ikke har noen ting i en barnedåp å gjøre. Svigermor ble rett og slett pisssur og begynte å hyle ut om dåpene til de andre barnebarna var forferdelige og at de er forferdelige besteforeldre fordi de ønsker å kose seg meg øl i dåpen. 

Det har selvfølgelig ingenting med det å gjøre, jeg bare synes ikke det er passende i en barnedåp og det ser veldig dårlig ut på bilder da man ikke kan se om det er alkoholfritt eller ikke. 

Mer jeg virkelig så urimelig fordi jeg ikke ønsker alkoholfri øl i barnedåpen? 

Anonymkode: 8c8e7...d41

Syntes det er verre at du driver å viser frem bilder til gud og Herman... Regner da med at du får tillatelse av alle på bildene til at du kan poste de på div sosiale medier?

Anonymkode: 782ca...44c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, yeans skrev:

Hva er problemet med å forstå at all type alkohol (inkl alkoholfritt) ikke hører hjemme i en barnedåp? 

 

Hvordan kan alkoholfritt være inkludert i "all type alkohol"???

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Coolaid skrev:

Alkohol har ikkenoe å gjøre i en barendåp å gjøre. Svigers kan si hva de vil. Det er ikke dem dagen handler om. 

Stå på ditt! 

Herregud enda en.

Svigers vil ikke servere alkohol.

Svigers tilbød seg å handle alkoholfritt i Sverige. Alkohol-fritt-.

Anonymkode: c23a8...7dc

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan folk mene at alkohol fritt øl er bra i en dåp, seriøst? Det ser nå ut som du drikker øl, selv om vet det er alkohol fritt. Herregud. Hadde aldri latt noen med øl/alkohol fritt øl sitte og snippe dette i mitt barns dåp. Da kan du faen meg heller ta deg en alkohol fri øl når du kommer hjem, godt til maten eller ei. 

Anonymkode: fd649...54d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Mener du virkelig at alkohol har noe i en barnedåp å gjøre? :sjokkbla: 

Ja.

Anonymkode: 0ad19...7fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud enda en.

Svigers vil ikke servere alkohol.

Svigers tilbød seg å handle alkoholfritt i Sverige. Alkohol-fritt-.

Anonymkode: c23a8...7dc

Så du mener alkohol fritt øl, ikke ser ut som du drikker øl? 

Anonymkode: fd649...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og 2 "sider" med diskusjon senere har fortsatt ingen forklart HVORFOR alkoholfritt øl ikke hører hjemme i en dåp. Imponerende.

Anonymkode: 4bfc1...a32

Jeg tipper det er fordi TS er svært religiøs og derfor er redd for alt som kan minne om alkohol.:fnise:

Anonymkode: 0ad19...7fb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan folk mene at alkohol fritt øl er bra i en dåp, seriøst? Det ser nå ut som du drikker øl, selv om vet det er alkohol fritt. Herregud. Hadde aldri latt noen med øl/alkohol fritt øl sitte og snippe dette i mitt barns dåp. Da kan du faen meg heller ta deg en alkohol fri øl når du kommer hjem, godt til maten eller ei. 

Anonymkode: fd649...54d

Synes det er mye verre med banning enn alkoholfri drikke!! Hører du ikke hvor simpelt det høres ut?? 

Anonymkode: 9d881...37d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan folk mene at alkohol fritt øl er bra i en dåp, seriøst? Det ser nå ut som du drikker øl, selv om vet det er alkohol fritt. Herregud. Hadde aldri latt noen med øl/alkohol fritt øl sitte og snippe dette i mitt barns dåp. Da kan du faen meg heller ta deg en alkohol fri øl når du kommer hjem, godt til maten eller ei. 

Anonymkode: fd649...54d

Men hva er problemet med at DET SER UT SOM noen tar seg en øl, så lenge man ikke blir beruset? Det er rusen som er skadelig/skremmende med alkohol, ikke flasken/boksen. Begynner seriøst å bli bekymret for enkelte her inne. Dere må ha et forferdelig vanskelig forhold til alkohol siden dere er redde for hva det ser ut som.

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...