Gå til innhold

Alkoholfri øl i barnedåp - svigers forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det mulig. Bare i Norge..... Jeg synes både "alkohol" (som er det nordmenn kaller vin og øl) og alkoholfritt må være helt OK i en barnedåp. Hva hadde du tenkt å servere da, TS? Fanta?

Anonymkode: 0ad19...7fb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, venus_ skrev:

Alkoholfritt øl er sidestilt med brus i mine øyne. Og passer da virkelig bedre til mat en hva søt brus gjør. Ser absolutt ikke problemet.

Helt enig. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Tusen takk! Det er akkurat det jeg mener, det er flere barn som skal være tilstede og det ser som du sier tacky og lite dannet ut! 

Jeg ønsker selvfølgelig at det skal bli koselig, men min side av familien er helt enig med meg at det ikke passer seg i en barnedåp, men svigers er helt uenige! 

Var ikke lenge siden svigersøster hadde dåp for sønnen sin og det ble servert alkoholfritt, og bildene som ble publisert senere var flaue å se på, da det ikke fantes et bilde av besteforeldrene til dåpsbarnet hvor de ikke hadde en øl i hånda, så skikkelig tacky ut!

Anonymkode: 8c8e7...d41

1) Hvorfor publisere bilder fra en barnedåp? Hvem er interessert i det? Må være de aller nærmeste, og de var vel til stede?

2) Hvorfor måtte de drikke av flaska? Det høres da hvertfall "tacky" ut. Fikk de ikke glass? 

3) Hvis du vil ta pene bilder og ikke øyeblikksbilder, lønner det seg uansett ikke å ta bilder ved matbordet, det blir gjerne litt rotete. Er det ikke bare å arrangere bildet med folk der de skal være, rydd unna forstyrrende elementer osv? 

4) Men til sjuende og sist - HVEM bryr seg om at noen sitter med et glass Munkjolm på bilde? Hvordan er det styggere enn Villa eller julebrus som har omtrent samme farge?

5) Hva med tomtebrygg og vørterøl, er det også noe venninnene dine vil henge seg opp i?

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Pepsi max og annen brus er både ekkelt og tacky til mat. 

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det mulig. Bare i Norge..... Jeg synes både "alkohol" (som er det nordmenn kaller vin og øl) og alkoholfritt må være helt OK i en barnedåp. Hva hadde du tenkt å servere da, TS? Fanta?

Anonymkode: 0ad19...7fb

Gjetter du ikke er norsk? Problemet med nordmenn er at det alltid er en eller annen løk som greier å drikke for mye. En dåp skal liksom være en hyggelig familiegreie, ofte er det masse unger med også, og hvis onkel Gunnar drikker seg drita ødelegger det liksom dagen.. Så jeg støtter alkoholfritt på slike fester. Men Munkholm? Ikke noe stress.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå på ditt ts. Alkoholfritt og annen alkoholholdig drikke hører ikke til barnedåp. 

Server eplemost eller annen kulksyreholdig leskedrikk til maten. Evt vann, som faktisk er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trodde jeg først at svigers var forbanna fordi de ville ha alkoholholdig øl og dere ville servere alkoholfritt. Jeg skjønner godt om dere ikke ønsker alkohol i barnedåpen, men jeg ser virkelig ikke problemet ned å servere alkoholfritt øl. Tacky? Tar seg ikke ut på bilder? Barnevernet?!? Snakk om å overdrive.

Men når det er sagt, så er det selvsagt foreldrene til dåpsbarnet som avgjør hva som skal serveres. Og gjestene trenger ikke å bli sure om de ikke får servert akkurat det de ønsker seg.

Snakk om i-landsproblemer.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, yeans skrev:

Stå på ditt ts. Alkoholfritt og annen alkoholholdig drikke hører ikke til barnedåp. 

Server eplemost eller annen kulksyreholdig leskedrikk til maten. Evt vann, som faktisk er det beste.

Alkoholfritt og annen alkoholholdig drikke?!?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå faktisk å si "svigersøster" er verre enn å servere alkoholfritt øl i en barnedåp. 

Det er jo dere som bestemmer til syvende og sist. 

Anonymkode: cbab7...013

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yeans skrev:

Ren presistering.

Prestisering....?

Det går jo ikke an å si "alkoholfritt og annen alkoholholdig drikke". Det blir som å si "Petter Northug og andre damer".

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt arrangement og ditt barn. Hun får sladre så mye hun vil, hadde ikke brydd meg et sekund.

Anonymkode: 7e6af...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, yeans skrev:

Stå på ditt ts. Alkoholfritt og annen alkoholholdig drikke hører ikke til barnedåp. 

Server eplemost eller annen kulksyreholdig leskedrikk til maten. Evt vann, som faktisk er det beste.

Til orientering er eplemost og brus å anse som alkoholfritt 😂😂 

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prestisering....?

Det går jo ikke an å si "alkoholfritt og annen alkoholholdig drikke". Det blir som å si "Petter Northug og andre damer".

Anonymkode: 65922...3aa

Hva er problemet med å forstå at all type alkohol (inkl alkoholfritt) ikke hører hjemme i en barnedåp? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Alkohol har Inge ting i en dåp eller konfirmasjon å gjøre, eller i selskap til barn under 18 år generelt. Jeg ser både dine svigerforeldre og deg. Munkholm drikkes jo ikke pga alkoholen, men smaken, ikke alle liker brus, men samtidig må det heller da gå an å drikke noe annet denne dagen, en litt dyr god eplemost på glassflaske, evt Farris/Bris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Tusen takk! Det er akkurat det jeg mener, det er flere barn som skal være tilstede og det ser som du sier tacky og lite dannet ut! 

Jeg ønsker selvfølgelig at det skal bli koselig, men min side av familien er helt enig med meg at det ikke passer seg i en barnedåp, men svigers er helt uenige! 

Var ikke lenge siden svigersøster hadde dåp for sønnen sin og det ble servert alkoholfritt, og bildene som ble publisert senere var flaue å se på, da det ikke fantes et bilde av besteforeldrene til dåpsbarnet hvor de ikke hadde en øl i hånda, så skikkelig tacky ut!

Anonymkode: 8c8e7...d41

Bruker dere ikke glass i finere selskap? Hos oss lar vi aldri flasker og bokser står på bordet. Enten serverer vertskapet gjestene eller så har man et bord der man går å forsyner seg. Blir helt merkelig å hyle om at ting er «tacky» om man ikke ikke engang følger vanlig skikk og bruk for vertskap. 

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til orientering er eplemost og brus å anse som alkoholfritt 😂😂 

Anonymkode: 4bfc1...a32

Det er ikke ansett som "alkohol" hverken i den ene eller annen retning.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, yeans skrev:

Hva er problemet med å forstå at all type alkohol (inkl alkoholfritt) ikke hører hjemme i en barnedåp? 

 

Hvordan kan alkoholfritt være alkohol?? :bond:

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...