Gå til innhold

Røde, Gule eller Grønne Epler


Gjest Polybios

Anbefalte innlegg

Gjest Polybios

Hvilken sort epler liker du best ?

 

De røde, gule eller grønne ?

Eller kanskje du synes de alle smaker likt.

 

Jeg liker de røde best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røde, hvis det er den typen som smaker syrlig og som er litt rosa i fruktkjøttet. Er det snakk om røde, melne importepler foretrekker jeg grønne. Har aldri smakt et gult eple jeg synes er noe å skryte av, så gule epler kommer på sisteplass, melne og smakjøse som de er.

Anonymkode: 94a98...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt favoritteple er Åkerø.

Fargen sier for øvrig fint lite om hva et eple smaker, det er det bare Rema og tilsvarende som vil ha oss til å tro.

Anonymkode: 6dc39...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker norske epler, da helst Aroma. 

Av de importerte holder jeg meg stort sett til de gule. De smaker ikke stort men da blir jeg ikke skuffa eller :fnise: Grønne epler smaker bedre men jeg syntes de som oftest er for harde. Kjøper også en del Pink Lady, men de er alltid skuffende på smak. Holder meg unna de helt røde med voks på. 

Anonymkode: 953f8...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker kun de gule, er allergisk mot grønne, og røde synes jeg er tørre og uten særlig smak. 

Anonymkode: 1304f...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ikke rå epler, men bruker allikevel eple av og til. Husker jeg like gule best før jeg ble allergisk. Til ciderbrygging foretrekker jeg grønne epler. Til eplekake liker jeg grønne eller faste røde. 

Endret av Doge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Et modent Granny Smith-eple er sjelden å forakte. Eller eplesorten Karin Schneider som er omtrent like stor som Åkerø, men ikke fullt så syrlig. Smaker fortreffelig, men er beklageligvis kun i sesong fra august til tidlig oktober. 

Ellers går det meste ned, med unntak av melne epler. Skallfargen har ingen ting å si - hovedsaken er at eplet har fast kjøtt med syrlig sødme. Og aller best er de eplene som kommer fra epleslang. Forbuden frukt smaker - som kjent - godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsket grønne epler tidligere men nå klarer jeg ikke å spise dem så mye. Det går i røde epler nå for tiden men gule er favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle er gode hvis man kjøper de når de er på sist beste i gjennom sesongen. Men, absolutte favoritt er nok et stort, bittelitt umodent gravensteinseple. Blir ikke bedre enn det :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...