Gå til innhold

.


BerntHulken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 minutter siden, stf said:

Jeg har følt medynk for ofrene, grunnet måten Barnas trygghet fremtrer på. Viser ansiktet til folk som ikke er dømt for noe som helst.

Hadde bare overgripere hatt empati også, da hadde de følt medynk med barna de torturerer. Vanlige mennesker føler seg som regel dårlige når de ser andre mennesker lider, slik som du synes synd på overgriperne når du ser de blir lei seg. I mellomtiden så klarer overgriperen helt fint å voldta barn selv om han ser at de gråter og har det helt for jævlig. Han viser ikke barn samme sympati som du viser han

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 3.32, MrBart skrev:

.

Endret av stf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, stf said:

Ingen i disse videoene som Barnas trygghet viser, er dømt for noe som helst. Problemet er at de tar saken i egne hender, og ikke melder ifra til politiet.

Les selv saken; en fra Barnas Trygghet er dømt for å ha krenket privatlivets fred og delt bilder uten godkjennelse. De kan melde ifra på vanlig måte, istedet for å begå lovbrudd selv. De trenger ikke være så dumme at de lar hatet ta overhånd.

Nei, de melder ifra til politiet. De møter vedkommende slik at det er opplagt at de skulle møte barnet. Så ringer de politiet og overgir alt av bevis.

Det er den forrige eieren (eller hvem det var) som ble dømt og han sladdet ikke bildene. 

Bare synd at overgriperne ikke er så moralske som du vil Barnas trygghet skal være. Hadde vært fint om de kunne latt være sende runkebilder til noen de tror er 13 år

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 3.45, MrBart skrev:

.

Endret av stf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at de konfronterer disse pedofile mennene. Men de kan revurdere noe av måten de går fram på.

Men ved å offentliggjøre identitet og så videre gjør de seg selv til overgripere, ved å straffe uten noen form for lov eller dom. 

Ved lov skal landet bygges, heter det. Derfor er det trist at de selv bryter loven og respekten for loven.

Et poeng er jo at disse pedofile enda ikke har gjort noe ulovlig. De har kanskje planlagt å gjøre noe ulovlig. Men de har enda ikke gjort det.

Jeg har ingen som helst sympati med disse pedofile, men likhet for loven er viktigere enn sympati.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vet at norsk politi henlegger saker med kjent gjerningsmann og hevder at mange saker ikke etterforskes på grunn av kapasitetmangel, så ''digital gapestokk'' er en naturlig konsekvens av dette. Er det noen som etter den type chat drar for å møte et barn, da kan man godt få bilde og identitet offentliggjort for min del. Så kan politiet ta det derfra med alt av ressursbruk denne gruppa sparer dem for. Jeg vil så absolutt vite hvis noen i min omgangskrets drar for å møte barn etter å ha hat sexprat med dem på nettet. Men i Henlegelsesland har gjerningsmennene bedre rettigheter enn ofrene.

Anonymkode: 712c1...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at noen går til dette steget. Jeg er selv mor til en 16 år gammel datter, og fra hun var svært ung, så er det gamle menn som har prøvd å lure henne til og møte de, sex prat osv. Men nå har jeg pratet mye med min datter, så hun har alltid kommet til meg da det har vært noe. Og da hun var yngre så hadde jo jeg tilgang til alt av sosiale medier på telefonen hennes, for å sjekke at sånne ting ikke skjedde. Noen av disse gamle grisene har jo ikke gitt seg heller, for jeg har sendt en melding til de, hvor jeg skriver at jeg er moren, og at dette blir anmeldt til politiet, og at de skal slutte å ta kontakt. Noen gir seg ikke, og jeg har måtte ringe de, og kjefte de huden full. Og politiet, de gjør ikke noe. Politiet har faktisk ikke kapasitet til dette.

Og da skjønner jeg at noen tar saken i egne hender, og spesielt frustrerte foreldre.

Jeg har selv fulgt Stinson Hunter fra England, som har holdt på med dette i flere år, og for meg er han en helt.

Anonymkode: 31b12...d32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke noe om metoden deres, før jeg så et kjent fjes blant videoene deres. En hyggelig mann, den siste jeg troddd ville gjøre noe sånt. 

Jeg ble varm om hjertet når jeg så han med barna jeg av og til passet for. Han var alltid villig til å holde meg med selskap. Snakket varmt om de, og hvor flinke de var. Jeg tenkte bare at han var meget ensom. 

Etter at jeg så opptak av han via barnas trygghet, falt alt på plass. Jeg er bare så glad for at han aldri var alene med barna. 

Hva skjedde med han etter hans møte med barnas trygghet? Han går løs, han. Mulig han er enda mer forsiktig på nett for å ikke bli tatt. Saken er at pedofile kan være hvem som helst. Hadde jeg ikke sett opptaket via barnas trygghet, så hadde han klart å bygge nok tillit til at han kanskje hadde fått vært alene med barna, mens jeg måtte på toalettet eller noe. 

 

Anonymkode: 72b9c...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, stan said:

Et poeng er jo at disse pedofile enda ikke har gjort noe ulovlig. De har kanskje planlagt å gjøre noe ulovlig. Men de har enda ikke gjort det.

Dette er feil. Det er nå gjort ulovlig å kontakte og bearbeide barn i den hensikt å ha seksuelt samkvem med dem, "grooming-paragrafen".

Anonymkode: e6040...1fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Det er nå gjort ulovlig å kontakte og bearbeide barn i den hensikt å ha seksuelt samkvem med dem, "grooming-paragrafen".

Anonymkode: e6040...1fe

Riktig. Bra du poengterte det.

Men fortsatt er hovedpoenget mitt det samme. Det blir feil når lovens voktere selv begår lovbrudd.

Overlat bevisene til politiet og domstolen.

Men det er jo også viktig at politiet følger opp, og at disse pedofile faktisk da blir domfelt med det som oppfattes som rettferdige dommer. Dette er på en måte "kontrakten" mellom staten og folket, om ikke staten holder sin del, oppstår jo slike grupper som Barnas Trygghet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...