Gå til innhold

Pynte seg julaften når vi bare er oss hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal være bare oss kjernefamilien hjemme på julaften. To barn på to og seks år. Har ikke tenkt oss ut på juleselskap eller slike ting. Er det da vanlig å pynte seg på kvelden allikevel. 

Anonymkode: be3f4...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal være bare oss kjernefamilien hjemme på julaften. To barn på to og seks år. Har ikke tenkt oss ut på juleselskap eller slike ting. Er det da vanlig å pynte seg på kvelden allikevel. 

Anonymkode: be3f4...b60

Jepp :-) 

Anonymkode: b7b95...e6e

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter oss på julaften enten det er bare oss eller vi feirer med andre. Julaften er en festdag så det er en selvfølge å ha på penklær. Det er jo uendelig mange andre dager for hverdagsklær.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig å pynte seg selv om det bare er familien. Kanskje ikke like mye som man ville gjort sammen med andre, men selv de gangene mannen og jeg har feiret alene har vi pyntet oss til julemiddagen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bare være oss, kjernefamilien, og vi pynter oss. Er litt for å markere at det faktisk er julaften. 

Anonymkode: 39cd3...9de

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke det da? Vi gjør alltid det. Uansett. Er liksom ikke en vanlig dag og det er jo kjekt å pynte seg litt. Selv om det «bare» er for hverandre. 😉 Men ikke stivpyntet da! 

 

Er jo litt koseligere å spise julematen i penklær enn i joggedressen liksom. Også tar en gjerne litt bilder denn dagen. Vil jo se pene ut da. 🎄

Endret av Jolen77
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg pynter meg julaften enten det bare er oss eller fler.

Anonymkode: c4c59...fd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og pleier å pynte oss, selv om det noen år har bare vært meg og mine 2 barn. Men drømmer om julaften i pysj. Men det skjer vel først den dagen jeg er helt alene på julaften.

Anonymkode: d9015...77c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvsagt pynter man seg på julaften. Og har man pyntet seg til middag er det ekstra godt å få på seg pysjen eller koseklærne til pakkeåpningen 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter oss alltid på festdager, selv om det bare er oss. Julaften er en festdag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjemme er vi bare nærmeste familie, men alle stiller opp i dress eller selskapskjole :) 

Anonymkode: 38462...d1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er normalt for oss. Men etter pakkene, kaffe og kake så slenger vi som regel på oss koseklær.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter oss, men kjenner også de familiene som går i pysj (alle i familien får da en ny pysj hver julaften).

Anonymkode: df45f...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA. Det er vanlig. Heldigvis. For to generasjoner siden pyntet de seg også for spesielle tv sendinger, hver søndag og når man skulle ut av huset. Jeg håper virkelig at det å være høytidskledd på julaften vil være viktig for mange lenge, i tillegg til tradisjonsmaten og det rituelle rundt pakkene og kaffien. I tillegg til å gjenkallle og skape nye tradisjoner når vi selv går videre, så  handler det og  om hva vi bringer videre av verdier til barna våre. Om en vokste opp med en god eller jævlig jul, så er vel få anledninger mer egnet  til å bringe det en setter pris på selv fra en kulturarv videre  om en har barn, eller skape en følelse av at denne dagen er spesiell uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter oss med sminke og voks og slikt, men har på klær som er god eå gå og spise i (thigts/løs kjole - løs bukse/joggebukse på mannen, og resten av kveldeni pysj som vanlig :D 

Anonymkode: 9c861...dea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pynter oss med sminke og voks og slikt, men har på klær som er god eå gå og spise i (thigts/løs kjole - løs bukse/joggebukse på mannen, og resten av kveldeni pysj som vanlig :D 

Anonymkode: 9c861...dea

Joggebukse/Pysj??? Papirduk, grandis og kjøkkenglass til middag også?

Anonymkode: 6d210...0c9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal være bare oss kjernefamilien hjemme på julaften. To barn på to og seks år. Har ikke tenkt oss ut på juleselskap eller slike ting. Er det da vanlig å pynte seg på kvelden allikevel. 

Anonymkode: be3f4...b60

Tenker litt det samme. For meg frister det mer med pysj eller sånn ugly christmas sweater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Så stusselig å spise julemiddag i joggedressen :( 

Anonymkode: ac707...780

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joggebukse/Pysj??? Papirduk, grandis og kjøkkenglass til middag også?

Anonymkode: 6d210...0c9

Julepysjer er veldig fine. Ikke gjør narr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...