Gå til innhold

Vi bryr oss alle mer om kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ment som en kritikk av mennesket generelt.

Om vi ser på det viktigste i menneskers liv har kvinner gjennomsnittlig bedre liv enn menn i Norge. I følge undersøkelser er de lykkeligere, har høyere utdanning, er sjeldnere arbeidsledige, har oftere barn, partner og blir sjeldnere utsatt for kriminelle handlinger. Derimot har de lavere sysselsettingsrate og gjennomsnittlig inntekt. Noe som i stor grad skyldes valg.

På tross av dette har media og politikere nesten utelukkende fokusert på kvinner. Når den nye likestillings- og diskrimineringslova ble laget, var alle partier på stortinget utenom Høyre og FrP i vranglås fordi det ble foreslått at alle mennesker skulle ha likt vern. De mente at kvinner skulle ha forrang i loven, noe som i realiteten betyr at noen blir diskriminert i en anti-diskrimineringslov.

Dette handler om at alle, både kvinner og menn, fra naturens side bryr seg mer og har mer medfølelse for jenter og kvinner. En undersøkelse utført ved Cambridge University i 2016 viste at mennesker var mer villige til å dytte en mann eller en kjønnsnøytral person i døden for å redde en gruppe mennesker, enn de var å dytte ei kvinne. Studien konkluderte med at folk mener at kvinners velferd burde bli prioritert over menns.

I Norge er denne menneskelige tendensen mer synlig enn i andre land. Det har vært kjent at gutter har hatt betydelig lavere prestasjoner i utdanningssektoren og at yrkesfagsystemet ikke fungerer overhode, uten at det er blitt gjort noe før å løse disse problemene. Samtidig har det blitt observert at flere ikke blir sysselsett og at menns hormonnivåer sannsynligvis blir forstyrret av ulike kjemikalier. Bare en liten minoritet bryr seg om dette.

Jeg vil hevde denne tendensen er enda mer tydelig i NrK ytring sine innlegg enn andre steder. For noen uker siden, på mannsdagen, var alle innleggene som tok opp menns problemer preget av en slaks forakt for de som slet. Den 3. desember skrev Lene Wikander om #metoo aksjonen og en del av denne tok for seg «privilegerte norske menn på 50 pluss». For min del forstår jeg ikke hvordan disse er mer privilegerte enn andre, særlig når ca. 10 prosentpoeng flere av disse enn blant kvinner, ikke har barn og vil gå inn i en ensom alderdom.

Skjevhetene som blir skapt fordi vi bryr oss mindre om menn enn kvinner vil skape et dårligere fungerende samfunn. Det betyr at yngre menns egenskaper ikke i like stor grad kan bli utnyttet til å skape en bedre økonomi, samtidig som at flere menn blir valgt bort som partnere fordi de har for lav sosial og økonomisk status.

Anonymkode: bff3a...a61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette tråden hvor man sier ting som er opplagt ?

Anonymkode: 628f9...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette tråden hvor man sier ting som er opplagt ?

Anonymkode: 628f9...11f

Hva mener du?

Anonymkode: bff3a...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner blir da utsatt mer for vold og kriminalitet, og det er nesten blitt "vanlig" å ha blitt voldtatt.

Menn voldtar, dreper og begår lovbrudd i desidert størst skala - og har siden tidenes morgen vært overpriviligerte.

 

Vil heller rette på deg og si at de med lav inntekt og sosial status blir nedprioritert, fremfor rike menn og kvinner (kvinner sliter mest trygghetsmessig). 

 

Dette vil forhåpentligvis forsvinne når dårlige mennesker ikke blir valgt som partnere, ikke får familie, og dermed ikke får formert seg.. Disse dårlige genene og verdiene dør ut, og verden blir et bedre sted. 

Anonymkode: f4e38...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er mindre kriminelle, tar mer høyere utdannelse, lever lenger og får barn. Det sier seg selv at vi er alfa. 

Anonymkode: 187c0...ab9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner blir da utsatt mer for vold og kriminalitet, og det er nesten blitt "vanlig" å ha blitt voldtatt.

Hvorfor lyver du?

Anonymkode: a45a2...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, personangrep og svar til dette.

Tråden flyttes til Skråblikk og generaliseringer.

Edie, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange menn er ulykkelige er blant annet pga manglende utdanning og rusmisbruk, og psykiske problemer. 
Kvinner er mye flinkere på å ta ansvar for eget liv sånn sett, å skaffe seg utdanning selv om det er hardt, og å oppsøke rusrehabilitering når de merker de styrer livet sitt i grøfta, og til å gå på selvutviklingskurs, lese selvutviklings og livsmestringsbøker og gå på foredrag osv. 
Menn kan jo ta ansvar for eget liv de også? "Man er sin egen lykkes smed" er det noe som heter, og man høster som man sår osv. 

Det sier seg selv at om det står på å redde en større gruppe mennesker mot å dytte en mann eller kvinne utfor et stup, må man beholde flere kvinner enn menn for å bringe menneskeheten videre. Kvinner går 9 mnd gravid og om det er 200 kvinner igjen på jorda og 20.000 menn så blir det ikke særlig mange barn til å føre menneskeheten videre. 

Hvite menn er den mest privilgerte gruppen i hele verden, som har best utgangspunkt og minst hindringer basert på kjønn og hudfarge. 

Det stemmer ikke at  samfunnet generelt bryr seg mindre om menn enn om kvinner, menn blir beskyttet og hjulpet i størst grad, ja det finnes til og med både kvinner og menn som beskytter og hjelper drapsmenn og voldtektsmenn. 



 

Anonymkode: 464d5...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at mange menn er ulykkelige er blant annet pga manglende utdanning og rusmisbruk, og psykiske problemer. 
Kvinner er mye flinkere på å ta ansvar for eget liv sånn sett, å skaffe seg utdanning selv om det er hardt, og å oppsøke rusrehabilitering når de merker de styrer livet sitt i grøfta, og til å gå på selvutviklingskurs, lese selvutviklings og livsmestringsbøker og gå på foredrag osv. 
Menn kan jo ta ansvar for eget liv de også? "Man er sin egen lykkes smed" er det noe som heter, og man høster som man sår osv. 

Det sier seg selv at om det står på å redde en større gruppe mennesker mot å dytte en mann eller kvinne utfor et stup, må man beholde flere kvinner enn menn for å bringe menneskeheten videre. Kvinner går 9 mnd gravid og om det er 200 kvinner igjen på jorda og 20.000 menn så blir det ikke særlig mange barn til å føre menneskeheten videre. 

Hvite menn er den mest privilgerte gruppen i hele verden, som har best utgangspunkt og minst hindringer basert på kjønn og hudfarge. 

Det stemmer ikke at  samfunnet generelt bryr seg mindre om menn enn om kvinner, menn blir beskyttet og hjulpet i størst grad, ja det finnes til og med både kvinner og menn som beskytter og hjelper drapsmenn og voldtektsmenn. 



 

Anonymkode: 464d5...a33

Fortsett med å fortelle deg selv det du våser om her. Mest priveligert... lol 

Anonymkode: 234db...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Det er en grunn til at menn lager innlegg som dette på Kg. Skal vi syns synd på dem? Skal vi latterligjøre? Slal vi overse? Slal vi reflektere ?

For min del tenker jeg at det ER synd på menn som skriver og er så hinsides opptatt av dette. Jeg syns ikke noe om latterligjøring. Men har hørt iblant at jeg er arrogant. Jeg jobber med saken. Syns bare det er nitrist at mennesker ikke kan se innover seg selv. Nok til at det åpenbarer seg noe , som så enkelt at : Dette handler om meg. Det er mitt problem. Og dermed må jeg løse det selv.

Alt handler i bunn og grunn om en selv. Hva en velger å fokusere på. Hvorfor? Ikke minst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan skal vi bry oss mere om menn, hva er løsningen?

Anonymkode: 8e0b0...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart at menn føler seg oversett. De siste 15 årene har det kun vært forkus på kvinner og menn blir mere og mere glemt i mediebildet. 

Anonymkode: 13898...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke rart at menn føler seg oversett. De siste 15 årene har det kun vært forkus på kvinner og menn blir mere og mere glemt i mediebildet. 

Anonymkode: 13898...61c

Blir de? :klo:

Anonymkode: 57af3...84f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...