Gå til innhold

Instagram + reklame


Bambi1995

Anbefalte innlegg

Enig!! Elsker kontoen til @maritfolland på Instagram, og har fulgt henne lenge.. men hun merker jo ikke reklame i det hele tatt! Hun har mer enn 83 000 følgerne og merker ikke bilder som er rene «reklame/spomsebilder» en gang. Og de bildene kommer ofte, så mye som hun får sponset. Bla.a av Design for evig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Bambi1995 said:

Trenger dog ikke skatte før det overstiger 50k

DEtte stemmer ikke! Du skal skatte hvis gaven/beløpet er over 1000kr fra samme arbeidsgiver! Dermed alt over 1000kr i salgsverdi skal skattes av. 

http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/e-handel/Blogger-du/Blogging-og-skatt/

Endret av jentefranorge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Dette er gammel post, men må spørre om noe. Når man inngår samarbeid med en butikk som vil gi deg rabattkoder mot at man legger ut bilder av produktene - skal dette skattes av? Vet at det skal merkes med reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria Mena tagger ofte klær og tilbehør på Instagram - er ikke dette reklame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skogspike skrev:

Maria Mena tagger ofte klær og tilbehør på Instagram - er ikke dette reklame?

Mange tagger bare for å vise hvor det er fra. Det skal merkes som reklame om man får fordeler av å reklamere - betalt, tilsendte gratis produkter(må skattes av) osv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.12.2017 den 14.26, jentefranorge skrev:

Selfølgelig gjør dem det med vilje, alle er klar over reklame reglene. De bryr seg ikke og det får heller ikke konsekvenser. Hadde Forbrukerrådet sendt ut bøter istenfor informasjonsbrev,  så hadde kanskje flere tatt dette seriøst. Kjenner flere instagrammere, de gidder heller ikke merke. Får ingen konsekvenser, så hvorfor skal de gidde merke.

Det gir dårligere omdømme til butikkene da, når de som butikkene sponser lager innlegg med skjult reklame..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Birdo skrev:

Dette er gammel post, men må spørre om noe. Når man inngår samarbeid med en butikk som vil gi deg rabattkoder mot at man legger ut bilder av produktene - skal dette skattes av? Vet at det skal merkes med reklame.

Ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Mange tagger bare for å vise hvor det er fra. Det skal merkes som reklame om man får fordeler av å reklamere - betalt, tilsendte gratis produkter(må skattes av) osv! :)

Jeg mente ikke hashtag, dårlig presisert av meg. Hun tagger @ i bildet, slik at man kommer direkte til produsent. Synes det er litt rart om hun betaler vanlig pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Skogspike skrev:

Jeg mente ikke hashtag, dårlig presisert av meg. Hun tagger @ i bildet, slik at man kommer direkte til produsent. Synes det er litt rart om hun betaler vanlig pris. 

Ja det jeg og mente. Jeg gjør ofte det på insta selv om det ikke er sponset og jeg har betalt vanlig pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...